Dani's World - Een nieuwe adem...

Gestart door dani, 03 mei 2013, 10:40:18 AM

MickeyMouse


Steam.N

Goeie start, Dani.
Veel succes, verder, met het onder de knie krijgen van de techniek !
Ik blijf hier erg geïnteresseerd naar kijken !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

dani

@Geert : dat zou een hele verbetring zijn denk ik.   Net als de display / memory card module die het zou mogelijk maken om off line te printen.

@Jean : het is een traag leerproces, zeker als je niet zo veel tijd hebt, maar het komt goed

@Patrick : merci, maateke !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

MickeyMouse

#708
Citaat van: dani op 04 februari 2014, 23:17:45 PM
@Geert : dat zou een hele verbetring zijn denk ik.   Net als de display / memory card module die het zou mogelijk maken om off line te printen.
Dacht dat er ook nog een LED-ring is/komt om op de spuitkop te monteren...

Citaat van: dani op 04 februari 2014, 23:17:45 PM
@Jean : het is een traag leerproces, zeker als je niet zo veel tijd hebt, maar het komt goed
Ik zou er mij eigenlijk ook graag eens mee bezig houden maar voorlopig ontbreekt de tijd me, eerst thuis nog wat verbouwen verder zetten/afwerken. Zal dan bij Dani cursus volgen  ;D ;D ;D, tegen dan is hij een pro ;)

Geert

philippe_007

Geert,
dit is een goed idee,
Dani begin maar uw notities up2date te houden ;-)

dani

ik heb intussen al enkele "config bestanden" voor de slicer  (die bepaalt alle parameters van het eigenlijke printen) voor zowel printer, materiaal als extruder.  Dus mijn "notities" zijn up to date, en de bijhorende proefstukjes liggen allemaal in een potje....  recyclage

De LED ring is inderdaad aangekondigd, maar ik zie dat zowel de ring als de  display/memocard module  bijna nergens te koop zijn.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

vandaag een pakje ontvangen uit de Walloniiiiieeeee...;( traag gaat ook )




De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Chrisrail

#712
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

dani

misschien wel, ja...   dan zal ik 't voortaan beperken tot hier, als dat echt zo storend is en als ik daarmee ergernis en sarcasme kan besparen.  Of misschien gewoon niet meer posten.
Maar ja, ik ben er best wel trots op, en ben dan ook blij dat je de foto ook nog eens gaat mee quoten  (je had 'm ook kunnen verwijderen natuurlijk, haha).

Dit topic is voor mij een beetje een logboek van mijn baan en aanverwanten.   Het "aanwinsten" topic is dan weer een andere categorie berichten en heeft volgens mij een ander publiek.

PS: de dag dat ze een printer maken die zo iets in 1 keer kan maken, zal ik bovenaan op de lijst staan van kopers, daar kan je donder op zeggen.   Zo ver zijn we helaas nog niet, voorlopig is 't nog allemaal wat "behelpen"
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Chrisrail

#714
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

dani

wel ja, ik begrijp je standpunt.  daarom ook dat ik de post in het "nieuwe aanwinsten" heb verwijderd.

Ik beperk me tot mijn "logboek" hier, dat is voorlopig voldoende .
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

zonet toch nog een uitbreidingske besteld...  De  K8201 module (bedankt voor de tip, Mickey Mouse - Geert !)  als uitbreiding op de 3D printer.   Als die binnen is, kan de printer ook "standalone" werken zonder dat de pc moet aangesloten blijven.   Een "nice to have" uitbreidingske, bespaart elektriciteit en is nog betaalbaar  (je hebt er nog geen hobby lokje voor)nn :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

MickeyMouse


Opa-Bullcat

Eindelijk eens iemand naar mijn hart getroffen denk ik "Dani" blij dat ik rij met wat ik leuk vind, ik kwam hier omdat ik aan het googlen was op rangeerheuvel in 1:87, dus ik lezen wat daar bij stond en inderdaad wat ik zelf bedacht had , was al bedacht haartjes om af te remmen, ok niet van Dani maar wel via zijn topic, wat doe je dus, je start bij bericht 1 van zijn draadje en de bek valt gewoon steeds verder open, treinen in een lift, scanners als weet ik hoe zo'n ding heet en dan als kers op de taart een Big Boy 3 x raden waar ik helemaal gek van ben, inderdaad de Big Boy machtige machien, ik werd op een ander forum al voor gek versleten en het waren oude treinen, ja en, ik heb er thans 6 van, ik zie ze nu al staan op mijn yard, rijdend of niet alleen de trein is al een brok "scenery"

Daar ik kompleet amerikaans wil gaan rijden, ja ik zal mezelf nog voorstellen, kan ik wel wat materiaal gebruiken, dus zaterdag zet een meneer ineens 20 diesel loc's op Markplaats, ja hebbu hebbu hebbuh dan he, zet ik ze vandaag op dat forum neer, nou niet mooi meer of ik gek was en wat ik ermee moest, ja ik ben er apetrots op, ik ga niet langs de baan zitten met een vergrootglas om te kijken of alle deurkrukjes nog aan de wagons, of treinen zitten, ik heb dus ook besloten om daar niks meer te posten bij die miere...... .

Maar Dani ik zou zeggen ga door, ik ben gek op je ideeën en op de manier zoals jij treint, ik heb ook nog wel een idee maar dat later :)

Hans

dani

welkom Hans  , gelijkgestemde zielen mogen hier altijd hun verhaal neer pennen.
Ik ben blij dat je wat geniet van mijn verhaal, ik probeer gewoon mijn eigen ding te doen, ook al valt dat niet altijd in de smaak bij de mensen die de echte  "serieuze" modelspoor en modelbouw bedrijven.  En toch heb ik veel respect voor hen die het allemaal zo waarheidsgetrouw mogelijk doen, ook.


Elk zijn ding, en dan komen we een heel eind verder.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.