Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Dani's World - Een nieuwe adem...

Gestart door dani, 03 mei 2013, 10:40:18 AM

Sattrickske

Help, welke gangster hebben ze nu op dit draadje losgelaten ;D

OlivierV

Zo'n donkere zonnebril maakt al snel van iedereen een gangster.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

dani

Een update over de zonnebril :   hij komt straks weer uit de kast, ik heb gehoord dat ze zonnig weer voorspellen vanaf maandag.  Ben benieuwd of dat gaat waar zijn.

En een  update over de SchiebeBühne... :   het beton is gestort, alles is nu grijs..  m.a.w.  geverfd :-)   Foto's volgen nog, maar momenteel weer weinig tijd voor de treinen en dat gaat even zo blijven want het is vakantie en ik heb 2 weken bezoek van m'n dochter dus dan gaat dat voor.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

bartv

Dag Danny,ik ben er dan ook geraakt.Het heeft wat geduurd,maar ik verlopig niet veel tijd om met de treintjes bezig te zijn,ben een volledige kinderkamer aan het bijzetten vanaf nul.Ik ben blij dat ik je opnieuw kan volgen en natuurlijk weer veel kan leren.greetz. Bart

PietB

Citaat van: dani op 28 juni 2013, 08:53:52 AM
Een update over de zonnebril : 
hahaha je lijkt nu zo op een treinforum beheerder uit Nederlands Limburg................... Je weet wie het zegt he, kameraad!

grt  ;) Piet.

dani

Piet, ik had van jou niet minder verwacht, dan dat je het zou herkend hebben....  Scherp, maatje !!!
Sarcasme is soms in kleine dingen, die 99% van de mensen niet eens door hebben, maar jij hebt'm  :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Sattrickske

Verdekkie dan zat ik bij die 99 :o, ik had 'm eerst niet door, maar nu je het zegt... 8)

PietB

Citaat van: Sattrickske op 29 juni 2013, 13:25:52 PM
Verdekkie dan zat ik bij die 99 :o, ik had 'm eerst niet door, maar nu je het zegt... 8)
Walt me een klein beetje tegen van je Patrick! :)
grt Piet.

Sattrickske

tja, 'k was die affaire met keizer S. allang vergeten...

dani

het is hier al even stilletjes.. maar vandaag heb ik heuglijk nieuws :  "Houston, We have Lift-Off !!!"

Letterlijk, dan toch.     De lift is  "van de grond" gegaan.  Voorlopig nog even op "mankracht" met de staalkabel, maar van zodra de motor / takel vast gezet is en aangesloten is, kunnen we gaan beginnen testen en dan komt het leuke werk: de sturing !

Even een paar piccies van de werk van vandaag, en dan tot slot een filmpje van de eerste op/neer beweging.  Let wel op , het is nog te snel en te schokkerig, omdat het met de hand wordt aangetrokken (buiten beeld gelukkig).   De uiteindelijke snelheid zal minder dan de helft bedragen.







Voorlopig nog maar enkel de lat om op te trekken, nog geen contragewichten er bij en ik moet zeggen dat het nog redelijk soepel gaat.













De 4 stalen kabels tussen de liftkooi en de "trekbalk"  zijn geen 4aparte kabels maar 1 lange lus die 2 keer rond loopt in een dubbele "U" vorm.



Dan nog even de winch motor van zijn "kaske" ontdaan omdat het te breed was en de kabel niet op zijn plaats kon komen.   Binnenkort deze verankeren aan de vloerplaten en dan kunnen we definitief de kabels vast maken en alles mooi uitlijnen.





En dan de eerste - nog wat houterige en schokkende maar toch al behoorlijke -  op/neer beweging...

http://www.youtube.com/watch?v=71lOhK14pSk&feature=youtu.be
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Steam.N

Ziet er prima uit, Dani !
Nu het motortje er aan, en je kunt van start ;-)
Natuurlijk nog wat electronica en afregelen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

dani

Thanks, jean.   Ik ben er zelf best wel tevreden over, met "brico spullen" in plaats van aluminium constructies.
Of het op termijn gaat blijven functioneren kan ik nog niet zeggen, maar voorlopig ben ik "happy".

De motor wordt binnenkort gemonteerd en dan de sturing via de Arduino er aan koppelen en klaar.   Dan kan ik beginnen afregelen en spelen
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PietB

Hi Dani,
dat ziet er magnifiek uit man!!!
En het loopt zo op het eerste gezicht ook erg soepeltjes, ben benieuwt hoe je het stoppen voor de in/uitrijd positie gaat regelen.

grt Piet.

philippe_007

Ziet er goed uit Dani,
maar een vraagje, heb je aan een beveiliging gedacht zodat uw lift niet naar benden kan vallen? Wat we u niet toewensen natuurlijk, maar een kabel kan steeds wel stuk gaan.

Metpetergaathetbeter

#254
Dani,

nu maar alles goed vastmaken dat je na een lift up geen touch down krijgt  ??? :o :( >:(, alvast veel succes !  :) Misschien zoals Philippe schrijft toch maar dubbel verzekeren dat bij breuk je nog altijd terug kan vallen(wat een woord !) op de tweede zekerheid (veiligheid) !

Groeten Peter ;)