Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

station Roosendaal in schaal N

Gestart door Michiel, 26 februari 2013, 08:05:39 AM

Michiel

Een huzarenstuk, vergelijkbaar met Jean's NEEB-project, is de bouw van het huidige station Roosendaal door Jos. Op een Nederlands schaal-N forum was de bouw dag na dag te volgen. Een meersterwerk waar ik een hoop inspiratie uit haal.



Het bouwdraadje is hier te vinden.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)


Michiel

Daar kom ik niet dikwijls meer wegens gekende rede.

Maar hoe dan ook, de moeite om hier toch eens onder de aandacht te brengen, want het toont een beetje de sterkte van schaal-N.

Het sporenplan doet niet onder voor het gebouw: bijna het volledige sporenplan, maar dan in 't klein. Een voorbeeldje:
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Redskin

Frank
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController

Steam.N

Heb het gebouw al eens in het echt mogen bewonderen: echt de moeite.
En dan nu het sporenplan: zie ik voor de eerste keer: nog véééél indrukwekkender dan het gebouw zelf !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

vyncky

Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

PietB

Inderdaad knap hoor, maar ook in schaal N moet je ruimte hebben als je de werkelijkheid wilt benaderen.
Want dit is geen gemiddelde hobbyruimte.

grt Piet.