Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

H0 Bahn Bad Wünnenberg

Gestart door sneeuwregen1, 25 februari 2013, 10:29:04 AM

sneeuwregen1

hallo iedereen,

Hier dan mijn baan waar ik regelmatig updates van zal maken hier.

Ik rijdt met marklin C rails. De baan is circa 2m bij 1m. Het is tijdperk 2/3/4 (4 alleen voor sommige wat nieuwere locs, scenery ziet er eerder uit als 2/3) Ik had geen zin om mijn 2 locs rondjes te laten rijden dus ik heb er een pendelbaan van gemaakt. Er zitten 2 kleine schaduwstations in. Eentje onder de berg en een stuk in mijn boekenkast. Links achter komt er een aardig kopstation met 2 sporen. Op de berg is er een karrenbedrijf. en in het midden komt een dorpje.

Hier een aantal foto's:
Mijn materieel:

Inmiddels uitgebreid met een Br 216 V160 analoog van Marklin.


Het kopstation. Er moet nog een ander station komen.


en het schaduwstation in mijn kast.


En nu de scenery. Dit is mijn karrenbedrijf.
a


bos bij het karrenbedrijf


En mijn smederij een maand geleden.



en de smederij na een paar aanpassingen.

Maar die wordt gauw weer hersteld.

En als laatste het toekomstige dorp/stad/ paar huizen.



Waar het flesje licht komt een kerk te staan denk ik . Rechts ervan een klein kerkhof en links een parkeerplaats voor het station en een kleine markt.



En in het midden van mijn plaat komen een aantal woonhuizen. De zwarte stok wordt een weg naar de spoorovergang (die naar de parkeerplaats leid) hij wordt verbonden met de weg van het karrenbedrijf en de smederij. Links komen 2 vrijstaande huizen (op de plaatsen van kop en potje) en rechts een rij vrijstaande huizen die je vaak langs een doorgaande weg ziet van dorp naar dorp.

Zoals je ziet moet er nog genoeg gebeuren! En ik zal jullie daarom regelmatig op de hoogte houden! Als je ideeën,opmerkingen, kritiek hebt. Dan hoor ik het graag! Ook als er iets onduidelijk is zal ik het proberen uit te leggen met tekst of foto's.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Met vriendelijke groet Daniel

Dirky

ziet ernaar uit dat het iets mooi zal worden! ;)

Jurgen

Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Steam.N

Een goeie start !
Benieuwd hoe het verder evolueert  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

sneeuwregen1

Vandaag lekker geknoeid met papier mache!

Hier het resultaat:







Ook bezig geweest om de grond van het oude huisje van de bejaarde meneer en mevrouw Kohl gelijk te maken.





En ook een zijstuk van de berg bij het karrenbedrijf heeft een mooi nieuw laagje papier gekregen.



Morgen ga ik weer een bezoekje brengen aan de boekhandel (andere hobby van me) in Rotterdam en meteen even langs de treinenwinkel daar!

groet,

Daniel

OlivierV

Sneeuwregen,

Je bent aardig goed bezig.

Maar wat ik me afvraag, als je een ruimte hebt van 1*2m om op te bouwen, dan zou ik er wel desnoods (on/weinig)zichtbaar een ovaal instoppen, zodat je locs goed kan inrijden. Enfin dat is persoonlijk en iets wat ik met mijn huidig baantje heb gedaan, omdat ik ze ook wel eens graag gewoon zie rondrijden zonder te hoeven nadenken wat ik doe.

Anderzijds heb ik ook een 2-sporig kopstation maar dat gaat onderhand wel een beetje vervelen.

Ieder wel zijn persoonlijke zaak uiteraard, maar het is een tip ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

sneeuwregen1

Dat klopt wel! Maar ik ben zelf meer bezig met de scenery i.p.v. het rijden. Zit er over te denken om onder de baan nog een bak te maken. Dan kan ik ook digitaal beginnen! Maar nu ben ik vooral met landschappen bezig. En zijn de treinen er vooral om te verzamelen!

M.v.g,

Daniel

OlivierV

Wel omdat je vrij creatief bent met de scenery, moet een ovaal niet zo heel moeilijk weg te werken zijn dacht ik, je kopstation kan dan ook nog altijd een mooie lengte aannemen midden in je dal. ;)

/opbouwende kritiek.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

sneeuwregen1

hallo iedereen,

Gisteren naar Rotterdam geweest en daar wat kleine dingetjes aangeschaft bij Meier en Blessing:


Maar dit was niet mijn hoofddoel. Ik heb namelijk ook nog een andere hobby: Geschiedenis.




Maar weer even over modeltreinen. Ik heb wel een idee gekregen. voor de zoveelste keer zag ik bij M en B prachtige Locs, maar Wisselstroom...... Alleen toen ik weg wou gaan zag ik in mijn ooghoek en wel heel goedkope starterset staan. de 57110 van Piko voor 70,-. Als ik die nou zou kopen kan ik wissel en gelijkstroom laten rijden.
Even gekeken of dat haalbaar was en rendabel. En ja hoor. Hij is bij de MTE nog een 15,- goedkoper ook. Daar ga ik dus straks weer heen om even wat te vragen en dan komt er ook een wisselstroom baan te liggen.

Keerzijde daarvan is dat het baanplan (oh nee!!) ja wel! helemaal wordt omgegooid. Ga de hele baan op zo'n 25 cm hoogte brengen met een open constructie. Zo is er zat ruimte om 2 mooie baantjes (2 en 3 rail) neer te leggen!

Later als ik de startset en nog wat andere rails van Piko binnen heb zal ik het baanplan hier tonen.

groet

sneeuwregen1

Het baanplan is af. En de set van Piko is besteld. Als hij er is even kijken of het baanplan klopt en dan kan ik beginnen aan de ruwbouw!

Volgens MTE moet hij zeker volgende week binnen zijn!

groet Daniel

sneeuwregen1

Vandaag al wat aan de ruwbouw gedaan. Voor het stuk van het marklin gedeelte. De piko set zou er in een week moeten zijn en dan kan ik daar ook de ruwbouw onder de rails maken. Daarna ga ik het hele zichtbare gedeelte maken op een hoogte van circa 15/20 cm. Daaronder komt het schaduwstation. Ik maakt wel een gedeelte wat je eraf kan halen zodat, wanneer er problemen/veranderingen plaatsvinden in het schaduwstation, ik er dan makkelijk bij kan.

Ik heb nu ook een baanplan met de mogelijkheid tot uitbreiden zonder er iets voor te hoeven slopen! Over een half jaar kijk ik wat het fijnst is voor mij om mee te werken, 2 rail of 3 rail, en die ga ik dan uitbreiden. Treinpark, digitaliseren etc.

Morgen mooi baanplan maken en die zet ik er dan hier op!

groet Daniel

sneeuwregen1

Nog steeds bezig met het baanplan. (deze keer maar eens wat langer wachten en het in 1! keer goed doen ). Morgen naar Houten, Daar ga ik op zoek naar wat Piko rails (wissels en rechte stukken) om mijn startersetje wat te kunnen uitbreiden.(wat ik nog niet binnen heb helaas) Omdat ik nu ook de mogelijkheid heb 2 rails spullen te gaan kopen wordt het wagenpark misschien (wel stevig) uitgebreid!

Het zal voor de rest de komende weken net zo slaperig blijven als de afgelopen weken. Ben nog wat ziekjes, en de leraren hebben de geest gegeven! Ze blijven maar toetsen, huiswerk geven etc. Dus daar ben ik nog wel een paar weken zoet mee.

Wel nog steeds bezig met bomenbouw. Heb inmiddels stuk of 40 geraamtes. Die na deze drukke periode afgemaakt worden. Ook het zeeschuim groeit lekker. Kortom ben met genoeg bezig maar veel updates zullen er voorlopig niet komen.

Groet

Daniel

OlivierV

Tip, je kan je Marklin wagentjes ombouwen naar gelijkstroom wagentjes, gelijkstroom wagentjes zijn op Marklin/3-rail ook perfect bruikbaar. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Gerolf

Bruikbaar wel, "perfect" bruikbaar zou ik niet zeggen: De wielen hebben "ietsje" andere afmetingen  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

sneeuwregen1

Ik weet dat ombouwen mogelijk is, maar ik wil juist kijken wat ik het prettigst vindt qua systeem, betrouwbaarheid, locs, prijs/kwaliteit etc.
Daarom 2 afzonderlijke banen in 1 plan.

Gisteren ben ik naar Houten geweest. En dat ONTRAXS bezig was..... kon je aan de drukte in Houten niet echt zien! Dit keer met mijn opa geweest. Hij is geen treinenfan maar hij vindt het altijd leuk om met mij weg te gaan, dus nu ook weer. Of hij nou ook een baan gaat bouwen..... ;D Maar heb wel wat leuke dingen op de kop getikt.







En ik was nog geen halfuur thuis of er was een mail van de MTE, mijn piko set was binnen. Dus ik in de stromende regen nog even halen op de fiets. Wil toch even een compliment maken aan de MTE. Verleden week besteld binnen anderhalve week in huis voor iets wat bij Piko zelf besteld moest worden. En dat voor 15 euro goedkoper! Echt klasse. (y)

In huis toch even schrikken. De loc.....ja, die was dus nog lelijker dan gedacht (wat wil je ook voor 55,euro!) maar dat was eigenlijk extra want de trafo met rails apart zou al 55,- euro gekost hebben dus de rest is bonus!
Even wat plaatjes:









zoals je ziet is de loc qua uiterlijk verschrikkelijk maar hij rijdt! Daar kan een loc van 700,- niet aan tippen! Hij zo als thalys niet mistaan! ;D

Hoe lelijk hij ook is, ik was er meteen 'verknocht' op! Hij maakt een prachtig zoem geluid terwijl hij zo hard door bochten raced dat hij soms op 2 wielen staat! Ik ga zo gauw mogelijke een mooie loc aanschaffen maar dit ding zal nog vele rondjes rijden!

Dan over het baanplan.... Dat is puzzelen. Ben nu van plan het echt goed te doen! Dit is wat voorlopig zo'n beetje vaststaat:



het schaduwstation maak ik waarschijnlijk wel wat kleiner. Verder moet ik nog een plek vinden voor een mooi kopstation. En een leuk baantje van de piko rails inpassen. Als jullie suggesties hebben voor het baanplan, ik hoor het graag!

groet

Daan