Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Tradities

Gestart door Steam.N, 13 februari 2013, 21:39:40 PM

Steam.N

Deze avond alweer genoten van een gewoonte die ik thuis altijd gekend heb:
Op aswoensdag en goede vrijdag is het 's avonds steeds rolmops en witte boontjes !   En  pruimetaart als dessert.
Heerlijk!
Niet alleen omdat het lekker is, maar je bent eventjes terug  kind, 50 jaartjes terug in het verleden ...

Hebben jullie ook zo iets?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirky

Die gewoontes ben ik helemaal kwijt. Mijn eerste echtgenote had een Duitse moeder, dus andere kost. En mijn huidige echtgenote komt uit de verre West-Vloanders alwaar ze weer andere gewoontes hebben... tradities voorbij.  :)

Eerlijk gezegd kan ik me zelf zo geen eet-tradities meer herinneren behalve dat het op Vrijdag altijd vis of eieren waren... :(

Paulogic

Tradities zoals vrijdags vis, gewijde mastellen, pistolets de zondag,... zijn ook al lang geleden (200 meter ongeveer  ;D)

Deze die ik het meest herinner was na iedere zondagmis de lap tegen mijn oren van mijne Pa. Dat was omdat ik wel iets
mispeuterd had (niet opgelet, zitten prutsen aan de stoel voor mij, madam haar gesp lospeuteren,...enz, enz) of toch van plan
was om iets te mispeuteren. En had ik niets gedaan dat zei hij dat het ene van de intrest van de vorige week was...
Die lap tegen mijn oren was geen harde hoor maar een speelse tik, iedere zondag weer. ;D
mvg,
Paul(ogic)

Huugooke

Als de tradities een bijkomende commerciële waarde hebben, worden ze wonderwel in stand gehouden, tenminste hier in Antwerpen toch.
De eerste maandag na Driekoningen ("verloren maandag") ontsnap je niet aan de worstenbroden.
Op Aswoensdag ontkom je niet aan de pruimentaart.
En laat ik de pannenkoeken met lichtmis niet vergeten!
De speculaas met Sinterklaas.
Hier liggen de paaseieren al te pronken in de supermarkt en bij de warme bakker.
Men gaat al zover om ons vreemde tradities aan te smeren, kwestie van er een centje aan te verdienen (Halloween)!
Neemt niet weg dat die pruimentaart me gesmaakt heeft (ajaj, mijn suiker!)

OlivierV

- Pannenkoeken met lichtmis=check
- Boterkoeken op zondag=bijna altijd check (soms eens een hard of zachtgekookt eitje.

Wat hier vrijdagavond ook bijna wekelijks voorvalt zijn frietjes van de frituur.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Gerolf

Hier in huis is er weinig culinaire traditie, door een cultuurvermenging die Dirky al beschreef
Op het werk (RVT) des te meer: Lichtmis-pannekoeken, Vastenavond-wafels, Sint, Kerst, Pasen, ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

conducteur

Hier ook op Zaterdag suikerbrood of koekebrood, en op zondagavond sandwiches, pistolets en boterkoeken.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Huugooke

En bij die vreemde tradities was ik Valentijn nog vergeten! Is dat nu toevallig niet vandaag?

Voor wie nog een geschikt cadeau zoekt voor het vrouwtje: een kilo pralines en een abonnement op een fitness!

conducteur

Het ideale valentijnscadeau voor uw vrouw is volgens mij een ruimtereis, aan +/- 250 000 km/s. Zij is 2 jaar onderweg, en jij bent haar 30 jaar kwijt. Zoiets noemt men tijdrek.... :o
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Koen

Wij hebben nog heel wat tradities.
Met Kerst wordt er nog muziek gemaakt, verhalen verteld en rustig gegeten. Met Allerheiligen bak ik wafels voor de hele familie (ook nonkels en tantes), op zondag pistoles en koeken, jaarlijkse familie bijeenkomsten, ...

Het vraagt veel werk maar op deze wijze komen we op regelmatige basis met de hele familie samen.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Havoc

CiteerHet ideale valentijnscadeau voor uw vrouw is volgens mij een ruimtereis, aan +/- 250 000 km/s. Zij is 2 jaar onderweg, en jij bent haar 30 jaar kwijt. Zoiets noemt men tijdrek....

Een goeie, maar ik vrees ervoor...
Met vakantie voor onbepaalde duur.