Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

moeder de vrouw

Gestart door Dirky, 03 februari 2013, 17:59:27 PM

Michiel

Langs deze kant heeft die publicatie niet echt indruk gemaakt. Ook een participatie aan een minibaantjeswedstrijd (2de prijs) werd een beetje schamper ontvangen. Ze snap er totaal de lol niet van, en vindt het allemaal pure tijdsverspilling dat beter aan nuttige dingen kon besteed worden.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Jurgen

Amai Michiel, heeft je vrouw dan zelf geen hobbies? Of ben jij haar hobby?  ;D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Michiel

De kinderen zijn mijn vrouw's hobby. Daar doet ze alles voor, en daar moet alles voor gebeuren. Het gezin staat centraal en moet alle aandacht krijgen. En dat zal ze dan ook gebruiken om je een schuldgevoel aan te praten: "Voor die treintjes heb je wel tijd, hé!?". Daarenboven maakt haar culturele achtergrond het moeilijk om zich in te leven in dergelijke "welvaard-bezigheden".

Maar dat is mijn probleem. Ik vind het werkelijk machtig, haast buitenaards, dat er toch nog vrouwen zijn die hun knutselgrage vent willen bijstaan, en zelfs meedoen! Super is dat!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Jurgen

Tja, je kan er moeilijk iets op tegen hebben dat ze alles doet voor de kinderen hé.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

janjozef

tja dat de vrouw niet meewerkt, is aanvaardbaar, de mijn doet dat ook niet, behalve als er festiviteiten op de club zijn, dan is ze altijd aanwezig. Moest ze echter liggen zagen over mijn hobby dan vrees ik dat ze eerder buiten zou liggen dan de hobby. Ok mijn kinderen zijn volwassen, dat scheelt natuurlijk

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Durango

Citaat van: Michiel op 20 februari 2013, 11:19:52 AM
"Voor die treintjes heb je wel tijd, hé!?".


He dat klinkt bekend. Wordt bij mij thuis ook weleens gezegd. Echter niet om mij een schuldgevoel aan te praten, maar om aan te geven dat zij
er ook nog is.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Steam.N

Citaat van: Michiel op 20 februari 2013, 11:19:52 AM
... "Voor die treintjes heb je wel tijd, hé!?". ...
Dat is puur om het mentale evenwicht in orde te houden !
Gewoon een noodzaak om in deze hectische wereld te overleven !
Zou de dokter daar geen voorschrift voor willen uitschrijven?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirky

Wat Janjozef aanhaalt is belangrijk! Ook bij ons zijn de kinderen de deur uit.
Alhoewel mijn echtgenote graag helpt is het ook zo dat éénmaal de kleinzoon er is, haar prioriteiten duidelijk verlegd worden.

En hobbies zijn inderdaad soms tijdsverspilling, soms geldverspilling, maar ik zie het eerder als noodzakelijk ontspanning. Veel echtgenotes begrijpen die "treintjes" niet maar kijken naar series als "Thuis" en dat moeten wij wel begrijpen  ;)... Is ook ontspanning en inderdaad, kost niets maar is perfect voorbeeld van tijdsverspilling...

b.t.w. mijn echtgenote heeft ook haar knutselhobbies waar ik ook "moet" aan helpen... doe ik ook graag!

Jurgen

Citaat van: Dirky op 21 februari 2013, 11:01:29 AM
Veel echtgenotes begrijpen die "treintjes" niet maar kijken naar series als "Thuis" en dat moeten wij wel begrijpen  ;)... Is ook ontspanning en inderdaad, kost niets maar is perfect voorbeeld van tijdsverspilling...


Hoezo, kost niets? Heb jij je televisie gratis gekregen? Gratis kabel? Moet jij geen elektriciteit betalen?  ;D ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

chef garde

Tijd- of geldverspilling zou ik dat nu niet noemen.  Elk zn hobby!!  Als je met uw madam gaat winkelen en je passeert een schoenenwinkel, blijft zij gegarandeerd plakken aan de ruit, passeer je een modeltreinwinkel, dan blijven wij gegarandeerd plakken!

ACFI

maar de kans op het eerste is veel groter dan de kans op het tweede. In de meeste steden zijn je schoenen zijn versleten alvorens je een treinenwinkel vindt.

Pol

Mijn vrouw knutselt dan wel niet mee en ja ... soms geeft ze ook wel commentaar als ik "weer" eens naar een treinbeurs ga (Ik doe er nochtans maar 2 tot 3 per jaar  ???) maar ... bij onze verbouwing krijg ik wel eventjes een ruimte van 4,60 m op 3,20 m "cadeau" om mij uit te leven; gewoon op de gelijkvloers naast de zitruimte; ik hoef dus niet eens de zolder op! En daar ben ik haar toch wel héél erg dankbaar voor. Verder laat ze me ook gewoon m'n ding doen al krijg ik natuurlijk ook wel de nodige commentaar als ik "weer" eens iets koop.

Kortom: ik ben content!

En de kinderen ... die betrek ik mee bij de hobby door ze eens mee te nemen naar het Spoorwegmuseum in Utrecht of naar Bochum-Dahlhausen en dat vindt m'n vrouw dan ook weer wel ok. En naar OntraXs gaat m'n oudste zoon mee! Hobby en kinderen zijn dus wel degelijk te combineren!

Groeten,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Paulogic

Citaat van: Dirky op 21 februari 2013, 11:01:29 AM
b.t.w. mijn echtgenote heeft ook haar knutselhobbies waar ik ook "moet" aan helpen... doe ik ook graag!

Ik knutsel ook graag aan mijn vrouw... twas toch dat wat je bedoelde he?  ;D ;D ;D ;D
mvg,
Paul(ogic)

OlivierV

Citaat van: chef garde op 21 februari 2013, 12:52:24 PM
Tijd- of geldverspilling zou ik dat nu niet noemen.  Elk zn hobby!!  Als je met uw madam gaat winkelen en je passeert een schoenenwinkel, blijft zij gegarandeerd plakken aan de ruit, passeer je een modeltreinwinkel, dan blijven wij gegarandeerd plakken!
Je moet het zelf wat in goede banen kunnen leiden en een mooi evenwicht kunnen scheppen.
Veel vrouwen/meisjes zijn redelijke shopaholics en kopen bergen kleren, waarom? Om de kast te vullen? (vb, mijn laatste lief, ik keek in die haar kast en die puilde letterlijk uit en dan zouden ze nog bijna dagelijks kunnen shoppen ...)

Dus dingen verzamelen etc, het geeft niet, zelf koop ik per jaar 1 skateboard waarvan ik de graphics heel erg mooi, eenvoudig, of strak of wat dan ook vind, dat is meestal 60-80 euro, maar ze hangen toch maar mooi aan mijn muur. ;D



Citaat van: Dirky op 21 februari 2013, 11:01:29 AM
Wat Janjozef aanhaalt is belangrijk! Ook bij ons zijn de kinderen de deur uit.
Alhoewel mijn echtgenote graag helpt is het ook zo dat éénmaal de kleinzoon er is, haar prioriteiten duidelijk verlegd worden.

En hobbies zijn inderdaad soms tijdsverspilling, soms geldverspilling, maar ik zie het eerder als noodzakelijk ontspanning. Veel echtgenotes begrijpen die "treintjes" niet maar kijken naar series als "Thuis" en dat moeten wij wel begrijpen  ;)... Is ook ontspanning en inderdaad, kost niets maar is perfect voorbeeld van tijdsverspilling...

b.t.w. mijn echtgenote heeft ook haar knutselhobbies waar ik ook "moet" aan helpen... doe ik ook graag!
't Schijnt dat een hobby als man wel kan helpen hoor, volgens Wikipedia, met name het man-cave principe, het is zelfs relatiebevorderend.
Klik

Stiekem kijk ik ook wel naar thuis hoor en goede series zoals Salamander, Man & Macht, Wolven ... :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Michael

Citaat van: Michiel op 20 februari 2013, 11:19:52 AM
De kinderen zijn mijn vrouw's hobby. Daar doet ze alles voor, en daar moet alles voor gebeuren. Het gezin staat centraal en moet alle aandacht krijgen. En dat zal ze dan ook gebruiken om je een schuldgevoel aan te praten: "Voor die treintjes heb je wel tijd, hé!?". Daarenboven maakt haar culturele achtergrond het moeilijk om zich in te leven in dergelijke "welvaard-bezigheden".
Michiel, ik zit in het zelfde schuitje, mijn vrouw denkt er net zo over als die van jou, waarschijnlijk een genen kwestie.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154