Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Kelber sluit de winkel

Gestart door Peter, 01 februari 2013, 16:56:29 PM

Peter

Weeral een winkel die er me stop, namelijk Kelber in Ranst.  Volgens zijn advertentie in MSM 122 doet hij eerst uitverkoop
Met vriendelijke groeten
Peter

marc goovaerts

Efkes aan het googelen geweest... is het niet Kelber ?

Peter

Sorry, twee keer achter elkaar dezelfde typfout.
Is inderdaad Kelber.
Met vriendelijke groeten
Peter

argilla

inderdaad het is Kelber in Ranst, maar blijkbaar ook geen webshop meer .
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Jurgen

Is het een oudere man die die winkel uitbaat? Dan is dat misschien de reden.

Ik ben er nog nooit geweest maar toch is het jammer dat hij stopt.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Steam.N

Is dat die winkel die een paar jaren geleden zijn N-aanbod heeft beëindigd?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

railrunner

Jean, inderdaad!  Wel jammer, was weer een winkel dichtbij dat dicht gaat.

erik50

Ik kwam er vooral vroeger wel eens.
Spijtig het was best een sympathiek man.
Weeral een winkel minder.  :o
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

Havoc

Ja, er blijft stilaan niet veel over. Deze week vroeg op het werk me ook waar er nog modelbouw winkels waren in Brussel. Elke winkel die opgenoemd werd wist er wel iemand dat die al lang dicht was.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter

internet zal bij het sluiten van veel winkels een belangrijke rol gespeeld hebben, wat je daar koopt koop je niet in de vertrouwde winkel, trouwens zelfde met 2de hands materiaal is in vele gevallen duurder dan nieuw te kopen !

Groeten Peter ;)

Jurgen

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 01 februari 2013, 22:55:02 PM
internet zal bij het sluiten van veel winkels een belangrijke rol gespeeld hebben, wat je daar koopt koop je niet in de vertrouwde winkel, trouwens zelfde met 2de hands materiaal is in vele gevallen duurder dan nieuw te kopen !

Groeten Peter ;)


Tweedehands is meestal duurder dan toen het in de winkel lag, dat is waar. Maar vele nieuwe spullen zijn ook een pak goedkoper dan in de winkel. En dat is jammer.
Jammer in de zin van: onze handelaars kunnen die concurrentie niet aan en moeten noodgedwongen stoppen.

Voor onze portemonnee is dat op korte termijn geen probleem, we kunnen goedkoper kopen. Maar op lange termijn hebben we geen eigen handelaars meer en moeten we voor een onnozel onderdeeltje zoals antislipbandjes naar het buitenland ofwel enorme verzendkosten bijbetalen. Noem mij een doemdenker, maar op een dag zie ik dit toch nog gebeuren.


Langs de andere kant vraag ik me soms ook wel af hoe die Duitse handelaars zo veel nieuwe modellen kunnen aanbieden op Ebay waar nieuwe modellen gemakkelijk tot € 70-80 minder kosten dan in de winkel.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Metpetergaathetbeter

grotere aankopen geven interessante condities(lees goedkoper) zodoende (misschien ook BTW tarief ?)

Groeten Peter ;)

railman56

is er al iemand een kijkje gaan nemen?
ik denk er donderdag eens langst te gaan maar is het wel de moeite waard? zelf ben ik er nog nooit geweest.
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Rochevalien

"Winkel" zeiden jullie toch? Men heeft (had) daar maar één merk van rollend materieel (M......)n dan nog alleen in Ho. Van scenery was er alleen Faller en Vollmer voor de bouwdozen en wat spullen van Bush ,Preiser en Viessman.
That's it.
Ondanks dat heb ik er toch wat gevonden én zelfs gekocht .
Ik vond het wél grappig dat die man alles zo zorgvuldig noteerde in zijn noataboekje terwijl er een pc op de toonbank stond.Die diende wellicht alleen maar als verwarming ;D ;D