café Leon als half-relief gebouw

Gestart door Dirky, 05 januari 2013, 21:56:08 PM

PeterC

Citaat van: Dirky op 10 maart 2013, 15:45:03 PM
ze zouden inderdaad in de Borinage kunnen staan Gerolf... :D

Ledeberg of Meulestede kan ook  ;)

Knap werk!
Groetjes, Peter


Gerolf

Mooie gebouwen Dirk. Als je er daar enkele teveel van maakt  :P  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirky

De Borinage-gevels zijn die richting uit en nu is het weer eens "café Leon" die aan de beurt is. Die zou ik klaar willen tegen Sinsheim...



De letters werden geschilderd met de hand bovenop een afgebleekte printout. Niet te nauw gekeken want ze mogen zeker niet zou juist zijn als de uitgeprinte versie. Het moet op handschilderwerk lijken...  ;)

Dirky

toch nog te hevig zwart, die letters...


Dirky

Ik ga de titel van dit draadje niet veranderen maar blijf niet bij café Léon steken...
Met het stationsgebouw van Nederbrakel in ontwerpfase groeit de drang om Nederbrakel Anno 1920 weer te hernemen maar dan op schaal 1/32.

Naast Leon woont Albert:



Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirky

inderdaad MDF Jean...

Na een jaartje bouwen in MDF heb ik het vrij goed onder controle. De stukken worden door Paul nauwkeurig gesneden en daarmee begint alles...
We zijn een beetje een onafscheidelijk MDF-duo geworden, den Paul en ik  :)




Steven123

Uw 'café Leon' ziet er intussen erg mooi afgewerkt uit,
dus ik ben heel benieuwd naar de rest van de toekomstige straat...  :D  ;)

Veel succes!
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Dirky

thx...

Vandaag aan het raamwerk begonnen:



er zitten er ook tussen van Stellwerk Sighelsheim...





en dan iets dat wellicht al veel modelbouwers tegengekomen zijn: Ik heb de pot thinner omver gegooid op tafel en kan opnieuw beginnen ramen schilderen



:( :( :(

Steam.N

Komt alweer goed, Dirk.  Fijn raamwerk !
en die potjes die omverkieperen ... ik kan ervan meepraten ...
Je ramen zien er ineens sterk verweerd uit ;-)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirky


Dirky

Eindelijk de tijd gevonden om café Albert klaar te hebben op een paar weatheringskes na...)






Steven123

Laat de concurrentie-strijd tussen die twee café's maar losbarsten...  ;D
Ik vind die houten poort ook een mooi element, het breekt de symmetrie van het gebouw enzo.

Fijn werk Dirk!  ;)
Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook


Paulogic

In Gent zouden ze zeggen : Santé mijn ratse  ;D

Reliëf tekst nodig, Dirky ??? ;)
mvg,
Paul(ogic)