3D print in N schaal

Gestart door MARKLINRIJDER, 27 december 2012, 20:22:15 PM

MARKLINRIJDER

Rijtuig M2 BD



Zicht op de kop:



In een eerste kleur laag:



Grtjs,

David

railrunner

David,

Knap, dat opent perspectieven!

railrunner

David,

Op goede M2 rijtuigen zit de hele Belgische N-schaal al te wachten.  Ga je verschillende modellen M2 rijtuigen uitbrengen of hou je het enkel bij dit model?
In ieder geval kijk ik uit naar het vervolg van dit verhaal.

Jim.

Steam.N

David, niet echt mijn periode, maar toch knap gedaan !
Belooft voor de GCI rijtuigen  :P
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

MARKLINRIJDER



Van boven naar onder:  A / AB / B / BD / BDx

Grtjs,

David

dieselfreak

David,


Een 1'ste klasse M2 rijtuig in HO zou ook welkom zijn, misschien kan jij daarvoor zorgen want als we op Marklin moeten wachten...
MC

marc goovaerts

Dat belooft héél mooi te worden.
Alleen al de titel van dit draadje klonk als muziek in de oren. Hopelijk volgt hier nog veel meer.

MARKLINRIJDER

Volop aan het proberen zoveel mogelijk detail erin te brengen:

Als eerste het dak uiteraard.



Komt aardig in de buurt van wat ik wil.  De witte materialen laten zich slecht op plaat zetten.

Grtjs,

David

Dirky

N schaal is wel klein maar de oppervlakten en vooral de randen lijken me toch heeeeel ruw?

MARKLINRIJDER

Dirky,

Ik zal hem eens in lak zetten, dan ziet hij er heel wat beter uit. :)

Eerst een primer en dan de kleur.

Grtjs,

David


MARKLINRIJDER

En in 2013 moet deze ook nog even de printer passeren:



Grtjs,

David

Michiel

David, wat een openbaring plots, om die bekende en gegeerde Belgische modellen (M2, M4,...) hier in schaal N te zien verschijnen. Nog wel onder de vorm van werkprojecten, maar dit is toch een nooit gezien moment in Belgisch N-land.

Die witte modellen, zijn dat afdrukken in een proefmateriaal, of is dat ook het materiaal dat je zou gebruiken voor de eindproducten? Want in schaal N lijkt het materiaal wel erg ruw. Het lijkt dat de resolutie van de printer niet voldoende is om in N de details (vb een rechte dakrand) te plotten. Vandaar mijn vraag.

Maar laat je niet afschikken door mijn onwetendheid, ik ben nieuwsgierig, en vooral enthousiast dat je met derglijke initiatieven naar buiten komt. Ik heb het volste vertrouwen in jouw ervaring en kunde. En zit persoonlijk vooral op de uitkijk voor een glimp van die GCI's.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

MARKLINRIJDER

#12
Michiel,

De modellen zullen kant en klaar zijn.
Het enige waar ik nu nog wat meer worstel is de koppelingsmechaniek.
Maar daar komt spoedig verandering in.

De modellen die getoond zijn, zijn bruikbaar, echter dienen ze nabewerkt te worden.
Ik heb geen zin en tijd om alle modellen na te gaan bewerken. 

DUS..........

De modellen zullen op een andere wijze gemaakt worden ;)

Grtjs,

David

MARKLINRIJDER

De DLP nog geoptimaliseerd om tot volgend resultaat te geraken:

Schaal N


Grtjs,

David

MARKLINRIJDER

En nog verder gegaan nu:

De M2 kap met DLP.

Is net klaar moet nog gedroogd en uitgehard worden.

Nachtwerk dus.



Grtjs,

David