Vlaamse Ardennen in het klein

Gestart door n/a, 09 augustus 2012, 09:04:19 AM

TBCédric

Ik ben van de week naar tufken geweest. Wat een ruimte zeg! Ook een heel mooie plek. Ik heb er het groen voor de bomen gaan halen , een potje bruine verf voor de bomen en een poetsblokje voor de roco cleanwagen want mijn baan was mega vuil. :-[  4

ik vind het voor mijn eerste keer(en) wel meevallen maar er is ruimte voor verbetering.

mijn laatste boom :


boom by modeltrainho, on Flickr

mijn grootste boom :


de grootste boom van de omgeving by modeltrainho, on Flickr

overzicht van de berg :


overzicht van de berg by modeltrainho, on Flickr

de kleine bomen :


overzichtje by modeltrainho, on Flickr

rivierzijde by modeltrainho, on Flickr

overzichtje by modeltrainho, on Flickr

scenery by modeltrainho, on Flickr

omheining by modeltrainho, on Flickr

rivierzijde by modeltrainho, on Flickr

boom by modeltrainho, on Flickr

boom in de nacht by modeltrainho, on Flickr

boom-overzicht in de nacht by modeltrainho, on Flickr

boom-overzicht in de nacht by modeltrainho, on Flickr

de nieuwe, zelfgemaakte bomen by modeltrainho, on Flickr

de nieuwe, zelfgemaakte bomen by modeltrainho, on Flickr

populieren by modeltrainho, on Flickr

populier by modeltrainho, on Flickr

populier by modeltrainho, on Flickr

populier by modeltrainho, on Flickr

bomen by modeltrainho, on Flickr

ik hoor graag jullie mening!!

groetjes cedric
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

OlivierV

De boom op de eerste foto ziet er zeer geslaagd uit, blijf verder doen. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Gerolf

De foto's tonen een "evolutie andersom". Blijven evolueren  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirky

het wordt inderdaad beter en beter Cedric...

kleine tip: Zorg ervoor dat al je palen en seinen echt recht staan! Dat geeft al meteen een betere indruk... In de realiteit zal hier en daar ook wel eens iets scheef staan maar op je baan kom je vast beter uit met rechtopstaande palen...

Steam.N

#79
Citaat van: Dirky op 14 april 2013, 11:17:23 AM
het wordt inderdaad beter en beter Cedric...
Je eerste boom ziet er inderdaad erg geslaagd uit.
Oefening baart kunst  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

rixke rail

Goed dat je je van die pesters niks aantrekt en lekker doordoet, Cedric.
Mooi werk !

Citaat van: Dirky op 14 april 2013, 11:17:23 AM
het wordt inderdaad beter en beter Cedric...

kleine tip: Zorg ervoor dat al je palen en seinen echt recht staan! Dat geeft al meteen een betere indruk... In de realiteit zal hier en daar ook wel eens iets scheef staan maar op je baan kom je vast beter uit met rechtopstaande palen...

Dirk, al eens wezen letten aan lijn 25/27 tussen Mechelen-Nekkerspoel en Katelijne ?
Véél scheve palen !  ;)
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

TBCédric

Dankje voor de lovende reacties.
Helaas een stuk uit moeten snijden van de top van de berg (alleen isomo) . Ook mijn zus haar comunniefeest achter de rug. Vanaf morgen zal ik tijdens de week mmijn baan terug niet kunnen aien vanwege internaat. Ik ben zelf benieuwd wat mijn volgende post zal zijn.  :Pe

groeten cedric.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

TBCédric

Wegens een ontspoorde cleanwagen heb ik in mijn berg moeten snijden. Ik heb een rechthoek in de  isomoplaten gesneden zodat moest er nu een wagon/lok/rijtuig ontsporen, kan ik er gewoon aan. Ook heb ik mijn berg 'ingekort'. D.w.z. dat ik men rechtse tunnelportaal meer naar achteren heb geschoven en mijn voorste/linkse tunnelportaal heb ik iets meer naar achter gezet. Dus ik heb mijn berg voor een stuk moeten afbreken, maar ik heb wel een nieuw stuk landschap. Naar mijn mening vind ik het zo ook mooier en ik kan ook mijn materieel ietske langer zien.

hier de foto's:

Hoe de berg was

berg zoals hij was by modeltrainho, on Flickr

terwijl hij open is en de afbraak van het af te breken stuk


open mountain by modeltrainho, on Flickr

openbreken berg by modeltrainho, on Flickr

vroeger by modeltrainho, on Flickr

open berg by modeltrainho, on Flickr

Dan de heropbouw:
Eerst de tunnelportalen op hun nieuwe plek zetten :

tunnel-ingang 2 part 2 by modeltrainho, on Flickr

tunnelingang part 1 by modeltrainho, on Flickr

Dan de vorm van de berg met (de platen isomo die ik eruit heb gesneden) isomo vormen en dan er gips over doen


nieuw en oud by modeltrainho, on Flickr

opbouw stukje berg by modeltrainho, on Flickr

opbouw nieuw stuk berg by modeltrainho, on Flickr

opbouw by modeltrainho, on Flickr

opbouw by modeltrainho, on Flickr

én dan verven en de zelfgemaakte bomen plaatsen.


nieuw deel van de berg by modeltrainho, on Flickr

nieuw deel van de berg : tunnel by modeltrainho, on Flickr

vernieuwd stuk by modeltrainho, on Flickr

Er is nog een beetje afwerking nodig : gras, nog een stukje verven, bomen maken en planten.

Ik vind het al redelijk in orde.

groeten cedric

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

TBCédric

Ik had geen tijd en geld en het was niet binnen. Over wat heb ik het . Bruin ballast, ik heb dan wat bruine verf verdunt met water en dan erover gekapt. hier het resultaat:
ps( ik had te weinig verf)


veroudering by modeltrainho, on Flickr

veroudering by modeltrainho, on Flickr

edit: sfeerfoto :

sfeerfoto by modeltrainho, on Flickr
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

TBCédric

Heb  de rand tussen muur en plaat afgedekt met turf van WS.


werkwijze by modeltrainho, on Flickr

werkwijze by modeltrainho, on Flickr

afgewerkt:


roco HLE 20 by modeltrainho, on Flickr

zijkant by modeltrainho, on Flickr

zijkant by modeltrainho, on Flickr

zijkant by modeltrainho, on Flickr

in een andere topic was het over riviertjes maken. mijn pa had al siliconen gekocht en daarmee moest ik het voor een kleintje doen.  voor mijn grote rivier/kanaal zal ik waarschijnlijk kathedraalglas maken.


rivier by modeltrainho, on Flickr



heb ook het ontbrekend licht in mijn M6 gestoken je ziet duidelijk verschil tussen oud en nieuw:


M6 LS Models by modeltrainho, on Flickr

Aan scenery moet er nog wat gebeuren en  nog wat sparen voor een containersleepje.

groeten cedric

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

TBCédric

#85
Ik heb de raad van een paar mensen (aantal maanden geleden) gevolgd en ik vind het nu beter. Ik heb het over mijn brug(verlichting) Zoals men hier al aanhaalde kan ik (in de donker) mooie foto(reportage/otjes) maken.


de wondermooie hle 12 by modeltrainho, on Flickr

hle 12 met I6 by modeltrainho, on Flickr

schoon hé? Die hle 12 by modeltrainho, on Flickr

LSM M6 bundel op de verlichte brug by modeltrainho, on Flickr

close-upke


LSM M6 met schijnwerper by modeltrainho, on Flickr


Wat er de komende maanden nog staat te doen:
1. Examens
2. Naar het spoor gaan en mod-par voor heki kurkbedding, gras, gips , ballast en rails met betonblokken
3. Te vernieuwen stuk van de muur halen zodat ik er makelijker aan kan werken
4. alles vernietigen :p :'(
5. alles opnieuw opbouwen

punt 4 & 5 verwijs ik naar punt 3. Ik ga niet heel mijn baan afbreken. ;)


nog ideetjes of opbouwende kritiek? Ik hoor het graag!
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

OlivierV

De brug is  inderdaad een pak beter zo!

- Examens, dat ken ik, zo meteen maar weer van dat internet gaan.
- Alles afbreken? Dus het doel van deze baan was ook een soort leerbaan?
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

TBCédric

#87
Wat ik vandaag heb gedaan en wat ik ook ga doen als ik mijn heki kurkbedding en rails vastzet en ga ballasteren is mijn te bewerken stuk van mijn muur halen.

Vandaag heb ik de middenlijn van de rails afgetekend en de bovenleiding ver/ge-plaatst.


nieuwe positie by modeltrainho, on Flickr

nieuwe positie (2) by modeltrainho, on Flickr

nmbs portaal by modeltrainho, on Flickr

IMG_0125 by modeltrainho, on Flickr

kijken of de rijdraad goed zit by modeltrainho, on Flickr

groeten cedric

Nog vragen, opmerkingen of problemen? shoot them!
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

TBCédric

#88
Ook heb ik op mijn te vernieuwen stuk de rails vervangen. Van hout naar Beton.


Ja, een nieuw stuk rail by modeltrainho, on Flickr

beton vs hout by modeltrainho, on Flickr

Nieuw vs oud by modeltrainho, on Flickr


een opstelletje:


een vergelijking by modeltrainho, on Flickr



nog ideetjes, vragen of problemen? stel ze maar


groetjes cedric

EDIT: rocoline en piko A-gleis ==> Beton vs. hout
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

OlivierV

Die nieuwe rails, die zijn Rocoline vermoed ik en bijgevold code 83 en je oude rails zien er code 100 uit, vandaar het hoogteverschil?

Groetjes,

Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan