Vlaamse Ardennen in het klein

Gestart door n/a, 09 augustus 2012, 09:04:19 AM

TBCédric

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Klaas Zondervan

Dat duurt dan wel ongewoon lang voor een filmpje van een paar minuten.
Bovendien zie ik nu dat het uploaden mislukt is.

TBCédric

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Jurgen

Mja...

't Is een filmpje. Maar waarom in het Engels? Je hoort in het filmpje dat je serieus moet nadenken om de juiste woorden te vinden en daardoor ga je heel veel stopwoordjes gebruiken zoals "Well", "Euh" en "Yeah". Dit maakt het enorm moeilijk om de video volledig uit te kijken, eerlijk gezegd werd ik er zelf een beetje zenuwachtig van.
Maar ik heb wel gekeken tot het einde en wens je ook een vrolijk kerstfeest en gelukkig nieuwjaar toe!  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

TBCédric

Ik probeer een internationaal publiek aan te trekken. Ik zal er vanavond een NL talige versie maken
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

doomslu

Een statief zou een goede investering zijn.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

TBCédric

Ik weet het  maar waar vind je die?  Weet  iemand waar je een rol kurk kan kopnen? Heb al gezocht  bij gamma,brico en hubo
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Klaas Zondervan

Citaat van: piko(ho) op 21 december 2012, 21:56:15 PM
Ik weet het  maar waar vind je die? 
Wat dacht je van een fotowinkel?

Ik heb dat filmpje intussen bekeken, en ik heb daar wat opmerkingen bij.
De cameravoering is zeer onrustig. Dat komt omdat je een 'live' verslag doet. Je houdt met de ene hand de camera vast, en ondertussen wijs je met de andere hand dingen aan. Daarbij vergeet je soms op te letten waar de camera op dat moment naar kijkt. Ondertussen geef je ook gesproken commentaar.
Probeer die dingen eens te scheiden. Dus opname maken (liefst vanaf statief) en tekst inspreken apart. In een montageprogramma kunt je dat dan tot een logisch verhaal samenvoegen.

Wat ook wil helpen is wat meer voorbereiding. Maak een draaiboek van wat je allemaal wil vertellen en laten zien. Schrijf je tekst helemaal uit, zodat je niet hoeft te haperen als je het uitspreekt. En als je hapert, spreek het dan opnieuw in. In de montage kun je alles weggooien wat niet goed was. Als de tekst is opgenomen kun je vaststellen hoeveel seconden ieder onderwerp duurt. En dan ga je onderwerp voor onderwerp filmen, en dan zo lang dat de hele tekst er in past.
en dan monteren. Daarbij kan je schuiven, knippen en plakken naar hartelust tot alles klopt.

En tenslotte, wees kritisch op je eigen werk. Bekijk het gemonteerde resultaat alsof het een film van iemand anders is en vraag je een paar dingen af: is het voor een kijker aangenaam om naar te kijken, is het voor de luisteraar aangenaam om naar te luisteren, en is het voor de kijker/luisteraar ook interessant en/of leerzaam?

Ik geef toe, het is allemaal wat meer werk, maar het resultaat wordt er zoveel mooier van.

dgrr57

Citaat van: piko(ho) op 21 december 2012, 21:56:15 PM
Weet  iemand waar je een rol kurk kan kopnen? Heb al gezocht  bij gamma,brico en hubo
Ik bestel het bij Tonton Tapis  ;)

TBCédric

ondanks dat er n/a staat is deze topic nog steeds van mij; heb al een mailtje naar de moderatoren ofzo gestuurd om het te veranderen.

Er is wat gewerkt aan mijn baan, dat houd in het ballaseren, de bovenleiding in orde maken enz;

het ballasteren van mijn hele layout is compleet!


IMG_1116 by modeltrainho, on Flickr

IMG_1107 by modeltrainho, on Flickr

IMG_1059 by modeltrainho, on Flickr

IMG_1124 by modeltrainho, on Flickr
de layout tijdens de werken:


IMG_1057 by modeltrainho, on Flickr

testje



IMG_1060 by modeltrainho, on Flickr

ook aan de bovenleiding gewerkt.


IMG_1106 by modeltrainho, on Flickr


IMG_1100 by modeltrainho, on Flickr

volgende keer meer (weer)  ;)  ;D
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Metpetergaathetbeter

Persoonlijk vind ik dat er iets te veel ballast tss;(of op je) rails liggen.....alvast bij enkele foto's toch !

Groeten Peter  ;)

TBCédric

Ja dat kan omdat ik een mousse ballastbed van peco heb om geluid te verminderen en door die mousse  is de ruimte tussen de bielzen ofzo opgevuld  daarom ligt dat erover maar de hoogte van men ballast is lager dan mijn vorige ballast. Zie vorige foto's
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

TBCédric

er is de laatste twee weken veel gebeurt. de tip van gerolf en steven hebben me aan het denken gezet. in plaats van een bos heb ik iets 'beters': een berg. Het is ook een probeersel voor mij en een oplossing in verband met de achter-zijn-staart-rijdende trein.

de platen heb ik eerst op maat gesneden en dan op elkaar gelegd :


bouw berg by modeltrainho, on Flickr

opbouw berg by modeltrainho, on Flickr

de platen voor de berg , nog los by modeltrainho, on Flickr

in de tunnel by modeltrainho, on Flickr

in de tunnel by modeltrainho, on Flickr


dan uiteraard testen of het dak hoog genoeg is:


test dak by modeltrainho, on Flickr

test , dak by modeltrainho, on Flickr


dan (geen idee of het een goede manier was maar het werkte) met houtlijm de platen op elkaar en de MDF platen gelijmd. Gewoon kleine druppeltjes en dan met gewichten de lijm laten drogen.


opbouw berg : 1ste laag by modeltrainho, on Flickr

opbouw skelet berg by modeltrainho, on Flickr

de berg vordert al met de isomoplaten by modeltrainho, on Flickr

de isomoplaten tijdens het drogen by modeltrainho, on Flickr

de fundering van de berg vastzetten op de baan en aan elkaar by modeltrainho, on Flickr

dan de platen voorzien van plaaster en ook nog een laagje bruine (plakkaat) verf :


de isomoplaten met plaaster bedekken by modeltrainho, on Flickr

de berg al gedeeltelijk met plaaster bedekt en al een testje met de verf by modeltrainho, on Flickr

de berg gedeeltelijk met plaaster bedekt maar nog niet geschilderd by modeltrainho, on Flickr

de berg is voor gedeeltelijk geschilderd by modeltrainho, on Flickr

berg tijdens de werken by modeltrainho, on Flickr

het resterende stuk van plaaster voorzien:


we vorderen met de berg, de plaaster is aangebracht, nu nog laten drogen by modeltrainho, on Flickr

de berg is aan het vorderen by modeltrainho, on Flickr

én de berg van een extra boom voorzien ( één van de vele)


berg tijdens de werken by modeltrainho, on Flickr

de tunnel ingangen :


tunnel ingang en uitgang by modeltrainho, on Flickr

in- en uitgang tunnel by modeltrainho, on Flickr

voorlopige stand van zaken :


berg in opbouw by modeltrainho, on Flickr

toen ik de weg, het huisje en de lantaarns afbrak vroeg ik mij af : "waar ga ik dat nu zetten?" en ik vond het antwoord:


weg naast de berg by modeltrainho, on Flickr

dankzij het forum een idee gekregen en op de  oprit betonnen tegels geplaatst :


huisje,tuintje wegje by modeltrainho, on Flickr


Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

TBCédric

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Steam.N

Cedric, die eerste  foto heeft een goeie sfeer.  ;)

Heb ondertussen eens naar de fotos van je vorige posting gekeken.
Ben je niet bang dat je niet aan je rijtuigen kunt als ze in de berg iets voor hebben?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }