Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

detaileren, vervuilen van reeks 60 KMB

Gestart door railman56, 20 december 2012, 22:00:52 PM

railman56

het gebroken chassis is terug gelijmd maar zoals guy schrijft blijft het toch bang afwachten wat het gaat doen. ook staat het niet 100% recht vermits het metaal kromgetrokken is. het was ofwel krom in elkaar lijmen ofwel recht maar dan met barsten in de aaneenzettingen.
ik ben het nu voor de aardigheid eens aan het gladvijlen maar het zal uiteindelijk niet meer hergebruikt worden. aan het tweede chassis begin ik zeker niet omdat het zo krom als een banaan staat (zijdelings) en gebogen (hol).
voorlopig zijn er nog 2 mogelijkheden over: nieuw bestellen of afgieten in witmetaal. nog even over nadenken.
nog steeds niemand een bruikbare foto van het dak?
ik heb hier de 6006 van VB, op het eerste zicht is het dak hetzelfde als de reeks 60. indien dit juist is ben ik gered.
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

rixke rail

#16
Citaat van: railman56 op 24 december 2012, 16:54:59 PM
nog steeds niemand een bruikbare foto van het dak?

Het beste wat ik kon vinden, foto uit "Het Spoor" :



Hopelijk ben je er iets mee, in afwachting van beter ...
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Gerolf

Citaat van: railman56 op 24 december 2012, 16:54:59 PM
voorlopig zijn er nog 2 mogelijkheden over: nieuw bestellen of afgieten in witmetaal. nog even over nadenken.
Afgieten van het chassis van pb mag in feite niet: auteursrecht  ;)
... en zoals ik al eerder schreef: Witmetaal is te zacht.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

#18
Citaat van: Gerolf op 24 december 2012, 22:56:54 PM
... Afgieten van het chassis van pb mag in feite niet: auteursrecht...
Zelfs niet voor eigen gebruik ? ? ?
Je zou het anders in giethars kunnen proberen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Havoc

Auteursrecht? Denk niet dat dat daarvoor geldt. Misschien andere rechten, maar daar zou je een advokaat in die zaken voor moeten aanspreken.

Nu als de prijs 60 euro is, dan vrees ik dat -tenzij je alles al in huis hebt en ermee zonder problemen kan werken- het sop de kool niet waard is. Een afgietsel van zo'n groot stuk is al niet evident, kunsstof is geen messing. En het in messing gaan doen als je dat nog nooit gedaan hebt is ook geen lachen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

Giethars is nog zachter, Jean - en lichter  ;)
Maar zoals Johan zegt: het sop is de kool niet waard.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

dieselfreak

Is het dan niet eenvoudiger om een kant en klaar en perfect model van Van Biervliet te kopen van de reeks 60 i.p.v. zoveel moeite te doen om zo'n gedateerd model van Kleinmodelbahn op te pimpen? Ik zou het wel weten, maar ik ben dan ook enkel verzamelaar, geen verbouwer van modellen.
MC

railman56

@dieselfreak: een vb kopen is natuurlijk de gemakkelijkste oplossing maar ook de duurste. tevens vervalt ook het plezier, voor mij althans, van het modelbouwen.
giethars is alleen misschien bruikbaar voor een statisch model (en dan nog...) op sommige plaatsen is het maar 1,5mm dik (of moet ik dun zeggen?)
als het voor eigen gebruik is kraait er geen haan naar hoe of wat ik maak. het uitbrengen en verkopen is een ander verhaal.
@gerolf: met witmetaal heb ik geen ervaring maar zal de mening van een ervaren modelbouwer respecteren en dit dus maar laten voor wat het is.
@eric: bedankt voor de foto, nog niet 100% maar wel bruikbaar.

helaas moet ik dit project voor enige tijd onderbreken. te veel kopzorgen voor het ogenblik. maandag pc gehackt door... >:( >:( >:( en woensdag mijn vader op de grond gevonden en afgevoerd naar het ziekenhuis. gelukkig nu aan de beterhand maar ik zal hem de komende tijd veel gaan helpen. ook de verzorging van zijn duiven vragen veel aandacht en tijd.
modelbouwen zal dus even moeten wijken voor andere dingen.
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

railman56

na heel wat problemen en kopzorgen toch nog wat tijd gemaakt voor de hobby. kwestie van wat ontspanning te vinden in soms moeilijke momenten.





hier het voorlopig resultaat van de verbouwing (vervuilen) van het model. opgelet: de loc's zijn nog niet volledig af en zijn ook nog niet in elkaar gestoken. alle onderdelen zijn los op elkaar gezet voor de foto.

marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn