Ipoh (Maleisië)

Gestart door GVL, 08 december 2012, 14:39:18 PM

GVL

Beroepsmatig kom ik verschillende keren per jaar in Maleisië.  Na vele trips heb ik afgelopen week eindelijk de kans gekregen om wat 'railfanning' te doen, meer bepaald in en rond het station van Ipoh in het noordwesten van Maleisië.  Hieronder enkele foto's, met de GSM genomen, die ik met jullie wil delen.  Eens iets anders dan Belgisch, Duits of Amerikaans ...

Het imposante stationsgebouw van Ipoh in koloniale stijl.  Jammer genoeg geen volledig beeld wegens de werken voor het gebouw.  Wordt dit het volgende project van Jean ... ?





De overkapping van de perrons lijkt een recente toevoeging.  Rond Ipoh bevinden zich redelijk wat steengroeven en is het centrum van de cementproductie in Maleisië.  Er zijn dus heel wat cementwagons te bewonderen.



Het emplacement is vrij uitgebreid en omvat ook afstelsporen voor passagierstreinen.



Maleisië heeft meterspoor.  Elektrificatie van de hoofdlijnen en het voorstadsnet van Kuala Lumpur wordt nog uitgebreid.  Een intercity gevormd door een 6-delig stel van de 9100-reeks stopt net in Ipoh.



Dieselloks nemen het goederenverkeer voor hun rekening.  6657 en 6675 wachten op een volgende opdracht.



Een plaatje van 6657 genomen vanaf het perron.  De bogies doen een ontwerp door ALCO vermoeden.  Geslaagde weathering van het dak overigens.



KTM heeft de 'blue tiger' van Bombardier dienst als reeks 26.  26120 staat paraat ...



... terwijl 26114 met enkele cementwagons rangeert om die kort daarna te koppelen aan de rij die naast de perronsporen opgesteld staan.



Groeten.

PietB

Mooie foto's Gino, goed telefoontje!
Wat mij direct opvalt is de reinheid tussen de rails op de emplacenenten, daar kunnen heel wat westerse railbedrijven een voorbeeld aan nemen.

grt Piet.

Havoc

Viel me ook direct op, alles netjes. Ook de gevels van het station netjes geschilderd. Respect voor oude gebouwen, niet zoals hier.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Steam.N

Citaat van: GVL op 08 december 2012, 14:39:18 PM
...  Wordt dit het volgende project van Jean ... ? ...
;D ;D ;D

Een erg mooi gebouw, wel. 
Ook de perronoverkapping is knap uitgevoerd.
Alles goed onderhouden !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

pabe

mooi mooi mooi !! 

En inderdaad alles zo netjes...   !

Dank voor de mooie plaatjes!

Paul

Gerolf

Bijzonder mooi gebouw, ja  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

D_Loc

Nice! Het oude station van Kuala Lumpur is in een soortgelijke stijl gebouwd. Ik was afgelopen september /oktober in Kuala Lumpur. Ik heb daar toen ook nog wat treinen gefilmd en een stuk vanuit de metro: Film (klik). Helaas geen Blue Tigers, ik heb er wel één gehoord/gezien met een goederentrein maar was te ver van de spoorlijn om hem te kunnen filmen.
Als alles volgens plan verloopt ga ik in januari 2013 weer naar KL. Nu ik de foto's van Ipoh heb gezien ga ik daar ook nog eens een dagje naar toe, grote diesels doen het bij mij altijd goed :D
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

GVL

KL moet ik nog doen.  Er zou daar naar 't schijnt ook een club zijn die historische Maleisische treinen in model nabouwt en tentoonstelt.
Groeten.

D_Loc

Zoals gepland was ik afgelopen januari in Maleisië (en een paar dagen Indonesië) en ben ik dus ook even een middagje in Ipoh gaan kijken.
Ik heb daar twee Blue Tigers op de foto kunnen zetten. Best wel imposante machines!









Natuurlijk ook een filmpje(klik) gemaakt.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk