Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Gateway Terminal

Gestart door Eres, 06 december 2012, 16:18:20 PM

Eres

Ik was dus eind 2010 begonnen met het bouwen van een GATEWAY Terminak. Een terminal wat eigenlijk een schakel moest zijn in kombinatie met container/vracht vervoer. Dat laatste staat/stond in het teken van vervoer van truck met trailer, wisselbakken en/of de trailer alleen.

Ik had een spoortafel aangelegd van 4,50x1,25 en de L vorm 2,50x1,25. Echter de klad kwam er in toen ik in januari 2011 negatief bericht kreeg over mijn gezondheid en eigenlijk daar nu nog steeds de problemen mee heb.

In de periode dat ik het zag zitten ben ik verder gegaan. Maar wat ik ook deed ik kwam altijd weer verkeerd uit. Idere keer een stukje rail te kort wat niet in de handel was. Mijn spoortafel was eenvoudig en simpel opgezet. Ik heb er nu maar een stuk afgehaald zoals de L vorm en een recht stuk. Ik ga dus nu deze winter en als ik buiten kijk sneeuwt het heel heftig zou ik het nu al kunnen doen.

De tafel die ik nu heb is 2.50x1.25 ik ga daar dus opnieuw op beginnen net zolang als ik hem sluitend en goed in elkaar ga krijgen. Het moet een keer lukken en een aanhouder zal winnen. Positief denken dus!!!!

Er was toen op dit forum ook een zekere Marc?? Dacht dat dit zijn naam was en hij woonde in NL daarbij of in Heerlen. Hij was ook begonnen en had twee mooie Vollmerkranen. Wie kent hem of lees jij dit forum nog? Ik heb een paar vragen over je baan die je toen aan het opzetten was.


Ik kom hopelijk snel terug met hoe het nu aan het worden is

Wim
 

Steam.N

#1
Succes, Wim !
Altijd leuk een aanhouder tegen te komen !
Hou ons op de hoogte van je vorderingen  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

ERVIN

Het begin van , wellicht, iets heel moois is in de maak Wim , en ga dit zeker blijven volgen.

Ik denk dat je marCOntainer bedoelde , maar die is sinds juni niet meer op het forum geweest ( heb ik net even voor je nagekeken).

Ook ik ben gek van alles wat met containers te maken heeft , en wil even je draadje hiermee vervuilen ( als het mag??) :-\









Ik heb natuurlijk nog veel meer foto's , maar ik zal het hier bij laten , indien je meer wil zien , ik kan je altijd via PM foto's doorsturen ,geen probleem hé. ;)

railman56

wim,
als je rails niet uitkomen gebruik je gewoon een stukje flexibele rail, indien dit natuurlijk een aanvaarbaar alternatief is (uiteraard geen bocht van 90°). daar waar de geometrie van de fabrikanten te kort schieten kunnen flex. rails uitkomst bieden. het is maar een idee maar misschien wel bruikbaar.
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Eres

Citaat van: ERVIN op 06 december 2012, 21:44:48 PM
Het begin van , wellicht, iets heel moois is in de maak Wim , en ga dit zeker blijven volgen.

Ik denk dat je marCOntainer bedoelde , maar die is sinds juni niet meer op het forum geweest ( heb ik net even voor je nagekeken).

Ook ik ben gek van alles wat met containers te maken heeft , en wil even je draadje hiermee vervuilen ( als het mag??) :-\









Ik heb natuurlijk nog veel meer foto's , maar ik zal het hier bij laten , indien je meer wil zien , ik kan je altijd via PM foto's doorsturen ,geen probleem hé. ;)

Hallo Ervin

Heel hartelijk dank voor je aanbod wat ik heel graag wil accepteren en iedere opname is welkom voor mij. Die Heljan kraan van je die ken ik en het ziet er mooi uit. Die blauwe containerkraan is dat een Vollmer kraan??  Die ziet er ook goed uit. Helaas is deze niet leverbaar meer. Ik zou er dolgraag minimaal een willen hebben. De andere die ik heb is ook een Vollmer maar de kwaliteit is heel slecht. Ben hem aan het "aankleden" met wat zwaailampjes en ben ook op zoek naar brandbulssers etc etc

Ik stuur je een pb met mijn pm

bedankt alvast en groetjes

Wim

ERVIN

Hoi Wim , foto's komen deze avond nog jou richting uit , de Heljan is een pracht van een containerkraan , maar alleen jammer dat ze zo duur is , er zouden er gerust nog 3 mogen bijkomen hier , ik heb de ruimte ervoor , maar niet het geld. :'(
Misschien dat er in de toekomst een fabrikant komt met een gelijkaardige kraan , we zien wel.

Die andere is idd de Vollmerkraan , maar die is idd niet meer verkrijgbaar , er zijn eigenlijk best weinig hedendaagse containerkranen te vinden , is volgens mij best wel een gat in de markt , als je ziet hoeveel collega's er tegenwoordig bezig zijn met containers.

Dus fabrikanten ,stop met allemaal dezelfde locs of rijtuigen uit te brengen , en ga voor een degelijke hedendaagse containerkraan. ;)

En Wim , hopelijk lukt het je om een sporenplan volledig naar je zin te vinden , is niet makkelijk , maar eens zie je het licht en dan ben je pas echt vertrokken.. keep going mate... ;)

Eres

Ervin

Ik zie ze dan wel tegemoet. Ga zo eerst eens even door de dikke sneeuw lopen om de honden uit te laten. Ja jammer van die Vollmerkraan. Ik heb vorig jaar nog kontakt met ze gehad en toen vertelden iemand van Vollmer dat mij. Maar er kwam een zinnetje achter dat je nooit nooit moet zeggen bij Vollmer om ze weer te gaan uitbrengen. :-\

Ik heb geruchten gehoord dat de fa. Dirkzwager ook een containerkraan zou gaan uitbrengen. ;D Maar ja of dat een kreet is of dat men maar afwachten weet ik niet. Als Dirkzwager dat inderdaad zou gaan doen dan zal er best een leuk prijskaartje aan hangen. In ieder geval hebben ze wel leuke spullen voor op de terminal.

Inderdaad zie je steeds meer en meer geinteresseerd zijn oa B Models die ook eigen producties gaat uitbrengen en moet zeggen goede kwaliteit. Iets minder dan Athearn of Atlas maar beter als de andere en heb er al een paar modellen van. LS Models is ook goed bezig met zijn wagons. Dus vanuit die hoek worden we al bediend op de positieve wijze. Nu de kranen nog
En heren producenten aub geen 4x dezelfde locs uitgeven Het wiel is al uitgevonden

Prettige avond

Wim