Nieuwe ouwe

Gestart door LocoRob, 29 november 2012, 13:34:13 PM

LocoRob

Beste forumleden,

Na een hele tijd hier enkel lezer te zijn geweest, mij toch maar geregistreerd om mij even voor te stellen.
Alles is begonnen zo'n 12 jaar geleden met het kopen van een digitale startset van Marklin voor de zoon (maar ik geef toe, ook voor mij, was een jeugddroom die nooit vervuld is geweest) die toen veel interesse toonde in treintjes. Ondertussen is zijn interesse gestopt maar de mijne is alleen maar sterker geworden.
Via Marklin Insider heb ik het 0-nummer van Modelspoormagazine ontvangen en zo besloten om Belgische modellen te gaan verzamelen en ooit eens een baan te bouwen naar Belgisch voorbeeld.
Door die starset ben ik wel verbonden aan het drie-rail systeem maar buiten Marklinmodellen heb ik eveneels LS-Models, Roco en Mehano locs in mijn verzameling.
Door familiale omstandigheden (lees echtscheiding) is dat verzamelen een 5tal jaren gestopt maar sinds vorig jaar heeft de microbe mij terug gebeten en is de ineresse voor deze mooie hobby terug aangewakkerd.
De droom van een baan zal nog enkele jaren bij dromen blijven daar eerst één van de kinderen (21 en 18 jaar) de wijde wereld zal moeten intrekken om een treinkamer ter beschikking te hebben. Maar geduld is een schone deugd.
Zo, dat is in een notedop mijn modeltrein-verhaal.

Groetjes,
Robby.
Greetz,
Robby

Jurgen

Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Gerolf

Welkom op ons forum, Robby
Wachten tot het nest uitvliegt ... volgens mij zijn er nog forumleden met dat probleem
In afwachting kan je alvast plannen uittekenen, en misschien zelfs stukjes bouwen  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

railman56

robby, welkom in ons midden.
er zijn er velen die nooit verder geraken dan dromen.... dus nog tijd genoeg om er aan te beginnen.
zoals reeds aangehaald kan je reeds plannen maken en zelfs (proef)stukjes maken. er is nog zoveel te leren in deze mooie hobby.
als je zover bent laat dan maar wat van je werkjes zien en blijf ondertussen genieten van het forum
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Steam.N

Welkom, Robby !
Veel plezier met de hobby !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }