Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Train World

Gestart door dgrr57, 14 november 2012, 17:30:30 PM

Huugooke


SuSke

ikkenook  8)

Ziet er echt wel mooi uit. Zullen er naar toe trekken na de eerste toevloed  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

TBCédric

Citaat van: evan op 28 september 2015, 20:11:50 PM
How its made!

https://www.youtube.com/watch?v=VaeU3C4N7hs

Wie heeft ons gezien?  8)

Hier?



Had het filmpje al eens gezien maar was me niet direct opgevallen.   ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Cozzy

Leuk in beeld gebracht!
Belooft een leuk bezoek te worden binnenkort  8)

Groeten,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

mnieuwlaet

Vandaag staat een bezoekje aan train World schaarbeek op het programma.
ik ben benieuwd, het is alleszins veelbelovend.

Huugooke

Ik was er ook. Mijn indruk: gewoon prachtig! Ondanks de klachten over de donkere zalen. Even wennen, maar het draagt bij tot de sfeer van het vergankelijke. Alles is op een originele en eigentijdse manier tentoon gezet.
Ik ga zeker nog eens terug, maar dan met een geladen batterij!  >:( :-[
Nog dit: wat me tegenstak was het gepruts van het kleine grut aan alle wieltjes en hendeltjes. Die dingen zijn wel sterk gemaakt, maar dit gaan ze niet overleven! Zet alles vast aub! En natuurlijk zijn er ouders die vinden dat hun kroost meer mag dan een ander!
Ik zag ook bij de 10 een paar inderhaast vastgeplakte elektrische leidingen loshangen, en wat is er met dat wiel van de rookkastdeur?
Aan de prachtige modelbaan (mooie huizen, en die kerk! ) is iets te weinig ruimte voor kijkers, het was aanschuiven.
Aan de ingang trouwens ook:


Ik hoop dat er geen copyright op is  ;D

Huugooke

En de type 16 stomer, heb ik die gemist?

mnieuwlaet

Het is echt de moeite waard! En het is de bedoeling dat kinderen aan die wieltjes kunnen draaien ... Waar het niet mag staat; no access!!! En inderdaad iets donkere zalen maar dat is perfect voor de sfeer van stoom en kolen... Op het einde staat diesel en elektriciteit en daar is er dan veel licht... !
Het is goed opgebouwd en ideaal voor jong en oud.

Huugooke

Er is draaien en draaien hé Maarten; wat ik zag deed me toch even fronsen.

Huugooke

En nu weet ik waar die bronzen fabrieksplaat van de 29 naartoe is!

Jurgen

Ik ben eergisteren verjaard en heb van een vriendin een B-dagtrip gekregen naar het museum, 18 oktober zal ik daar dus ook rondlopen.
Eerlijk gezegd, veel vroeger dan ik verwacht had, want ik wou de drukte van het "nieuwe" wat laten passeren. Neemt niet weg dat ik toch zal gaan en mezelf zeker en vast zal amuseren.  :)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

janieburton

Citaat van: mnieuwlaet op 03 oktober 2015, 19:54:27 PM
En inderdaad iets donkere zalen

Men kan niet eens van de stoomlocomotieven een deftige foto nemen wegens het te donker zijn, ook niet met een flash
 

Huugooke

Citaat van: janieburton op 04 oktober 2015, 13:39:39 PM
Citaat van: mnieuwlaet op 03 oktober 2015, 19:54:27 PM
En inderdaad iets donkere zalen

Men kan niet eens van de stoomlocomotieven een deftige foto nemen wegens het te donker zijn, ook niet met een flash
Dan heb je geen goede camera. Mijn foto's zijn allemaal gelukt, zonder flits. Een moderne camera heeft genoeg aan een flakkerende kaars om goede foto's te maken. Ook het probleem dat je soms niet genoeg achteruit kan om de hele loc "erop te krijgen" is niet van tel met de juiste lens. Een investering van een kleine 2000  euro en je zal zien dat je prachtige foto's kan maken!
Wel zorgen dat je een geladen batterij bij hebt  ;D
PS: mijn zoon heeft zelfs goede foto's met zijn smartfone!

Huugooke

Waar ik nog aan toe wou voegen dat de ingebouwde  flits van zo een compacte camera totaal onvoldoende licht geeft om in zo'n grote zalen foto's te maken!
Tenzij van details natuurlijk.

doomslu

Een flits is in de meeste gevallen een onding.
Veel mensen snappen ook de reikwijdte van het ding niet.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *