Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Polderdam, Een update

Gestart door PietB, 07 november 2012, 12:10:53 PM

Gerolf

Jammer van dat strooilicht in je vorige versie, maar ik moet zeggen dat ik er al voor vreesde
Er bestaat toch ook polystyreen dat in de kern zwart gekleurd is? Maar misschien niet zo dun ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loebaske

Heb pvc platen liggen van 0.3 dik in het zwart...

PietB

Gisteren het seintje geschilderd en vandaag van led's voorzien.

De verlichting in de nieuwe dwergseinen met ABS front messing lichtkappen en styreen behuizing.

De bedrading van de 0603 leds.


Het strooilicht aan de achterkant in de kap.


Geen spatje licht lekkage aan de voorkant.


Tijd om met KrystalKlear lenzen te gaan maken, wel eerst de ruimte tussen de kappen en de led's opvullen en dan pas de lenzen maken.

grt Piet.

pandur

NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.13 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.7 (2.7.9)

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

755philippe

Piet mooi resultaat man en dit met eenvoudige middelen.

Mvg

Philippe

PietB

De lichtkappen voorzien van KrystalKlear zodat het licht wat minder uit één punt vandaan komt.


Van héél dichtbij gefotografeerd.

grt Piet.

Sattrickske

Da's inderdaad van hééél dichtbij gefotografeerd.
Maar zelfs dan is het resultaat meer dan behoorlijk.  Met het blote oog zal dit zeer mooi ogen; en wetende dat je dit volledig zelf in mekaar gebokst hebt, zal je des te meer voldoening geven.  Mooi gedaan!
Puntje van kritiek: omdat je van zo dichtbij gefotografeerd hebt, zie je duidelijk de strepen van je penseel.  Zou je deze seinen niet beter airbrushen?  Of krijg je dan teveel last van strooilicht?

Gerolf

Dat licht ziet er (zelfs van dichtbij) héél mooi uit, Piet. Proficiat  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

PietB

Citaat van: Sattrickske op 15 februari 2015, 13:50:01 PM
Zou je deze seinen niet beter airbrushen?  Of krijg je dan teveel last van strooilicht?
De airbrush is onderweg van China naar hier Patrick.
Ik weet niet of er dan veel aan strooilicht te zien is.
De volgende 5 stuks heb ik nu bijna klaar, en die gaan zodra ik de airbrush heb gespoten worden.
Citaat van: Sattrickske op 15 februari 2015, 13:50:01 PM
Maar zelfs dan is het resultaat meer dan behoorlijk.  Met het blote oog zal dit zeer mooi ogen;
@Patrick, Jean en Gerolf:
Bedankt voor de complimenten.

grt Piet.

PietB

Vandaag de laatste hand gelegd aan een autobusmodel dat in het Faller Car Systeem(FCS) op mijn baan moet gaan rijden.

Het is de Leyland Cub NZH 5372 schaal 1:87 van MW models, de 1:1 versie is in het bezit van het NZH Vervoermuseum in Haarlem.
Waar ik als vrijwilliger in het restauratie team werk.




Voor dit doel heb ik deze ombouwset bij Conrad besteld.


Begonnen wordt met het scheiden van de kap en het onderstel.
Door heel voorzichtig met een exacto mesje tussen de kap en de onderplaat te wrikken, kwam deze los.


Ik heb een styreen onderplaat gemaakt die netjes in de kap past.
Maar omdat er nogal een groot gat ingezaagd moet worden was er behoefte aan enige versteviging.
Hiervoor heb ik van messing profiel een chassis gemaakt.

Een behuizing voor de motor op de bovenkant en de bestuurbare voortrein in een verhoogde ruimte gemaakt.


Maar echt tevreden was ik niet over de aandrijving.
Het motortje had nogal wat radiale speling op de as.
Waardoor het wormwiel vaker naast het tandwiel zat dan er mee in kontakt was.
Dus het chassis ging er onderuit, er moest wat anders komen.
Nu was ik ook in het bezit van een DHL truck die bij een FCS startkit zit.
Dat model, dat toch niet bij mijn tijdperk past werd donor voor de achteras en aandrijving.




De inbouw geschikte aandrijflijn zit op zijn plek en de reedswitch heeft inmiddels ook een plekje gekregen net als de laadstekker en de aan-uit schakelaar.


De bedrading is gelegd en de componenten zijn met elkaar verbonden.

Het is nu zaak de accu's op te laden en een proefritje maken.

Filmpje van de proefrit.

grt Piet.

HYA


PeterC

Heel mooi werk Piet!

...maar ik zou niet graag bij die snelheid op die bus zitten zonder kotszakje  ;)
Groetjes, Peter


PietB

Citaat van: PeterC op 20 maart 2015, 23:18:47 PM
Heel mooi werk Piet!
...maar ik zou niet graag bij die snelheid op die bus zitten zonder kotszakje  ;)
Nee maar dat is het 'probleem'van FCS, het onnatuurlijke rijgedrag.
Daar moet nog een stukje aan getuned worden.
Komt allemaal in orde, dit is de maximale snelheid.
Het ging maar om het idee.

grt Piet.