Forumbaan voor N-schaal ???

Gestart door Steam.N, 22 oktober 2012, 16:22:49 PM


marc goovaerts

Ik deel het WOW-gevoel en hoop hoe langer hoe meer heel wat van de N-realisaties op dit forum in de toekomst 'int echt' te mogen bewonderen.

railrunner

Citaat van: marc goovaerts op 15 maart 2013, 21:07:10 PM
Ik deel het WOW-gevoel en hoop hoe langer hoe meer heel wat van de N-realisaties op dit forum in de toekomst 'int echt' te mogen bewonderen.

Die kans zul je vast en zeker krijgen!  Wel wat geduld uitoefenen. >:(

railrunner

Citaat van: Koen op 15 maart 2013, 18:32:50 PM
Zeer knap werk, Jim   :o

Dit is nog wat anders dan de brug die ik gemaakt heb. Dit is een echt kunstwerk!  ;)

Mvg
Koen

Oh Koen, je zult er vast en zeker ook wel in slagen om uw Vierendeelbrug af te werken als een kunstwerk.  Over kunstwerken gesproken, heb laatst een voorstel gekregen om deel te nemen aan de "week van amateurkunsten".  Iemand had me aangesproken omdat hij van mening was dat modelbouw een amateurkunst is.  Binnenkort spreken we van een "Evan" of een "Steam.N" ipv een Rubens of een Rembrandt ;D.

Koen

Jim,

Tof idee om deel te nemen aan de amateurkunsten met je kunstwerk. Zoals ik in een ander draadje al meegaf, ben ik bezig met de organisatie voor een kunstevenement in 2015.
Het zou gaan om een project met muziek, beeldende kunst, schilderkunst, musical en woord in het Centraal Station van Antwerpen (als alles verloopt zoals gepland en als we de nodige toelatingen krijgen). Misschien is het inderdaad een goed idee om modelbouw mee in het geheel te implementeren.
Veel mag ik niet zeggen maar ik kan je nog wel meegeven dat alles in functie van het spoor georganiseerd zal worden.
Alles staat nog in zijn kinderschoenen. Mocht modelbouw mee opgenomen worden in het programma, laat ik jullie dit zeker tijdig weten.
Bij de volgende vergadering ga ik dit als eerste op agenda zetten.


Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Luc160

voor alle vernieuwende ideëen staan we open.
Thinking out of the box.

railrunner

Even wat luwte geweest in de bouw van de brug door... vrij intensief werken.

Tussendoor wel een beetje tijd gehad om verder te werken aan de brug.  Deze keer vooral aan de bruggehoofden gewerkt. 







De bruggehoofden zijn hol binnen.  Het is de bedoeling om deze later op te vullen met isolatiemateriaal en hout eens ze op de model geplaatst worden.  En naast beide bruggehoofden komt nog een trap.  Eens dit klaar is, krijgen ze een betonkleurtje en vervuiling.  En mocht het eindelijk een beetje goed weer worden en iets warmer, kan ik de al het zaaggerief boven halen, stellen, om volop de onderdelen beginnen zagen voor de modulebak.   

Maar helaas kan ik de brug niet direct plaatsen op de module omdat ik eerst het water nog moet maken en de scenery die ik op het water wil.  Volgende foto moet een tipje van de sluier oplichten welke scenery ik bedoel:



Yep, ook dit nog zelf te bouwen.

doomslu

We kunnen de scenery niet goed zien, want die stomme boten staan in de weg...  ::)  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Martin Welberg

Zat net aan 't zelfde te denken  ;) ;D

Steam.N

Citaat van: doomslu op 01 april 2013, 18:31:30 PM
We kunnen de scenery niet goed zien, want die stomme boten staan in de weg...  ::)  ;D

;D ;D ;D

@Jim: Knap, man.
Nu is het uitkijken naar de betonschildering ... en de bootjes en het water ... en de meiskes ... 
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

railrunner

Citaat van: doomslu op 01 april 2013, 18:31:30 PM
We kunnen de scenery niet goed zien, want die stomme boten staan in de weg...  ::)  ;D

Haha, das een goeie!  Het werk van 'the punisher' zeker?

gardevil

Jim,

als ge die meisjes zelf gaat maken, dan zullen we nog wel wat zomers geduld moeten hebben  :o ;D
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

railrunner

Wordt nog een hele uitdaging om die bootjes te bouwen.  Al eens proef gedraaid, maar... niet simpel (meisjes maken ook trouwens, want ik heb alleen maar zonen.  Dan kan ik alleen maar nieuwsgierig zijn met welke modellen ze naar huis gaan komen en hopen dat ze geen scenery zijn in huis ;D ;D ;D)

Michiel

Jim, die brug is formidabel! Fascinerend om naar te kijken met al die details. Meesterlijk gedaan. Deze brug heeft alles om het focuspunt zijn van je toekomstige module. Machtig!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

railrunner

Hoi Michiel en iedereen,

Dank u voor lovende commentaar.  Ik voel me gevleid, maar ik heb absoluut niet de indruk dat ik met iets speciaals bezig ben.  Gewoon wat onderdelen maken, in elkaar steken en schilderen.  En met de foto's van opvolging wil ik gewoon weergeven hoe alles in elkaar gestoken worden, de bouwstappen zeg maar, zodat de mensen die interesse hebben dit altijd eens kunnen nalezen.  Ik wil mijn kennis zonder probleem delen en op iedere vraag zal een antwoord komen. En als de brug het absolute middelpunt moet worden van mijn module, dan vind ik mijn opzet niet geslaagd.  Voor mij is deze brug maar een onderdeel van een module.  Hetgeen wat er naast en rondom komt, moet ook genoeg 'blik' vangen.  Zoals de meiskes hé :D.  En de sfeer, vind ik heel belangrijk.  Mijn module moet leven uitstralen.  Voor mij is vooral de uitdaging om iets te maken wat niet bestaat in de modelbouwwereld, zoals die brug, de bootjes die erop moeten komen en zo verder... en Belgisch!

Nu het wat goed weer wordt, vraagt de tuin ook een beetje aandacht.  Het zal nu iets minder snel lopen, maar mijn doelstelling is en blijft om tegen het einde van dit jaar deze module afgewerkt te zien.  Gelukkig heb ik genoeg vrije tijd.

Groetjes, Jim.