Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Onze nieuwe clubbaan

Gestart door Arbeco, 21 oktober 2012, 17:59:11 PM

Steam.N

Lennert,  dit ziet er prachtig uit !
Mooie begroening en verwering van het station !!!

Wel zou ik de achtergrond nog wat bijwerken: op de eerste foto ziet het er redelijk uit, maar de laatste foto laat opvallende witte vlekken zien.
Deze bijwerking had je waarschijnlijk nog gepland  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

doomslu

Nog éne die zo snel vooruit gaat... ik wordt daar moedeloos van, maar laat dat jullie vooral niet afremmen, hé.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

knibbelknabbel


Steven123

Citaat van: Arbeco op 01 november 2012, 20:37:33 PM
...

...

Erg leuk sfeertje vind ik :D,  meteen ook m'n favoriete tijdperk met die diesels
Het gaat lekker vlot, succes!

Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Arbeco

Door een verhuizing van mijn schoonzuster heb ik afgelopen weekend niet veel kunnen doen aan het baantje, toch vond ik vanmiddag nog even wat tijd om wat aan de losweg te prutsen.
Zo heb ik de kasseien met behulp van krijt wat op kleur gebracht, en wat onkruidjes tussen de sporen "geplant", ook heb ik nog een paar kleine boompjes en struiken tegen de achtergrond gezet:



Even een fotootje zoals ik heb beloofd aan Johan (Havoc), de 3-D achtergronden, zoals ik ze voor 't gemak maar noem.... Tegen de geschilderde bomen op de achtergrond, heb ik dus wat Heki-Flor aangebracht; hierdoor komen de bomen wat meer naar voren. Wel wil ik er later nog wat blaadjes op aanbrengen, nu is het wat egaal van structuur en kleur:



Een kleine update deze keer, volgende zal weer wat uitgebreider zijn, morgen ga ik er weer volle bak tegenaan. Tot dan!

Houdt hem op de rails,

Groetjes Len ;)


Old diesels never die...

Arbeco

Vandaag heb ik de tweede bak van aardig wat begroeiïng voorzien, ook heb ik er nog 3 grote bomen op geplaatst. Deze staan nog niet vast, omdat er verder nog aan de bak gewerkt moet worden. Gewoon even kijken hoe het staat... Zo'n 55 is dan opeens wat kleiner als hij achter de bomen verdwijnt... ;)



Morgen ligt de bouw weer even stil, even een dagje met de vrouw op stap...
Moet ook gebeuren he? :D

Tot de volgende,

Groetjes Len ;)
Old diesels never die...

doomslu

Citaat van: Arbeco op 05 november 2012, 21:18:04 PM
...

Morgen ligt de bouw weer even stil, even een dagje met de vrouw op stap...
Moet ook gebeuren he? :D

Jammer genoeg wel...  :(  ;)
Misschien is er op het forum wel een goede ziel die jou wil helpen om met de vrouw op stap te gaan?  8)

Alle gekheid op een stokje: mooie vooruitgang.
Het gras staat lekker dicht. Een matje of gestrooid... ?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Ronald

Citaat van: doomslu op 05 november 2012, 22:03:41 PM

Misschien is er op het forum wel een goede ziel die jou wil helpen om met de vrouw op stap te gaan?  8)


Nou, ik heb ze ontmoet in mechelen en zou zeggen; wanneer?  :) ;)

Moet wel even m'n vrouw vragen of 't mag....... :D

just4fun

Citaat van: doomslu op 05 november 2012, 22:03:41 PM
Misschien is er op het forum wel een goede ziel die jou wil helpen om met de vrouw op stap te gaan?  8)
Misschien kan er een modelspoormagazinevrouwenforum opgestart worden?
Niet voor modelsporende vrouwen (die kunnen gewoon hier terecht), maar voor vrouwen van modelsporenden.
Kunnen ze onder elkaar afspreken  ;) .
Paul

Gerolf

Voor modelspoorweduwen dus ...  ;D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

TBCédric

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Steven123

Zeer mooi, ik kan er zo het diesel-geluid bij denken  8)
Doe zo verder, succes
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Steam.N

Citaat van: Gerolf op 06 november 2012, 15:56:20 PM
Voor modelspoorweduwen dus ...  ;D
Zo ken ik er eentje, maar of die op 't forum wil leuteren,  is een andere zaak ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Arbeco

Heren, dank voor de reactie's!!

Afgelopen weekend heb ik mij beziggehouden met een tijdrovend karwei; de bouw van een grote bedrijfshal aan de rechterzijde van de baan. Deze komt op de eerste bak, gezien vanuit het schaduwstation. De hele loods is zelfbouw, met gebruik van Evergreen- en Slatersplaat heb ik geprobeerd om een typische bedrijfshal na te bouwen. Het kantoorgebouwtje vooraan in de hoek was eigenlijk nog het meeste werk, vooral de raampartijen kostte aardig wat tijd, maar ja....
Afgelopen avond heb ik de hal blauw gespoten, en de bakstenen muur aan de onderzijde geschilderd, deze wordt later nog gevoegd. Bij het kantoorgebouwtje is dit reeds gebeurd. Ook de (nog witte) roldeur waardoor het spoor naar binnen loopt is functioneel, en kan aan de achterzijde van de baan, door de achtergrond, op- en neer worden bewogen.  Volgend karwei is het dak erop plaatsen, dit moet ik nog wel even op maat maken...
Dan nu de foto met het resultaat van een weekendje knutselen:



Nu is het weer afwachten op het komende weekend, zaterdag eerst even een cursusje volgen voor het werk, en dan gaan we weer verder! :)

Tot de volgende,

Groetjes Len ;)
Old diesels never die...

GVL

Ziet er veelbelovend uit, Len.
Eén bemerking -- een voorbouw in baksteen tegen een hal volledig bekleed met metalen platen, komt in werkelijkheid niet zo vaak voor.  Mijn inziens zou het realistischer overkomen indien de binnenhoek van de hal, waartegen het kantoorgebouw rust, ook opgetrokken zou zijn in baksteen tot boven de dakhoogte van het kantoor.
Maar uiteraard doe je met dit stukje opbouwende kritiek wat je wil -- het gebouw is tenslotte van jou en niemand anders!
Groeten.