Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Bulk terminal St-Bartus-Waas

Gestart door modeltreinbart, 18 oktober 2012, 17:24:12 PM

modeltreinbart

Petroleum-zuid ligt even aan kant voor een nieuw project en wel dit project: Bulk Terminal St-Bartus-Waas.
Een opvolger van mijn deelname aan de minibaantjes wedstrijd in 2010 . Dit project is dan ook voor mijn deelname Minibaantjes wedstrijd 2014 , als deze doorgaat dan toch.
De werkzaamheden : 09/2012 - 10/2012 Tekening grondplan
                                10/2012 - 12/2012 Module bak maken , overbrengen van het grondplan naar het werkoppervlak, sporen aankopen en plaatsen
                                01/2013 - 10/2014 Afwerken naar believen met gevoel voor detail en afwerking.

Voor de mensen die foto's willen van de vorderingen zou ik voorlopig nog op hun honger willen laten daar ik geen foto toestel heb en jullie ook in de ban wil houden tot op de expo in 2014.

Update : Tekening is klaar en de module bak is in de maak , het overbrengen van het grondplan is al deels gebeurt. Komende week werk ik verder aan dit project en dan zullen jullie weer een update krijgen.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

Steam.N

Bart,

ondanks het feit dat je ons op onze honger gaat laten, wens ik je veel succes met je project.
Hopelijk verander je nog van gedachte, en laat je ons al vóór 2014 mee genieten van je bouwkunsten  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Martin Welberg

Kan me niet voorstellen dat je ons er 2 jaar op wilt laten wachten  :o

Michael

Bart succes, maar alleen tekst wordt al snel saai, ik hoop dat je toch een foto wil plaatsen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

modeltreinbart

Beste collega's , de reden waarom ik geen foto's kan plaatsen is omdat ik nog geen digitale fotocamera in bezit heb.
Des gevallend , door de aanhoudende vraag naar foto's, zal ik me genoodzaakt voelen om een fototoestel aan te kopen.
Ik heb het al gevraagd aan mijn vader voor eventueel voor mijn nieuwjaarsgeschek , maar ik ga proberen er sneller één te hebben om jullie een plezier te kunnen doen.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

modeltreinbart

Update:
Dit weekend heb ik enkele nieuwe aankopen gedaan voor mijn baantje .
De sporen zijn nu al in bezit en zullen na aankoop van 3mm geluidsdempende bedding worden uitgelijnd, gelegd en gelijmd worden.
De scenic water zal na het schilderen van de grondlaag ook gegoten worden en na het drogen voorzien want water effect van Vallejo
De kade muren zullen volledig zelfbouw zijn uit strips , wat een hele uitdaging zal vormen maar ik zal er mijn tijd in steken nu ik terug vrijgezel ben.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

Gerolf

Succes met de bouw, Bart !
Wat een fototoestel betreft: vaak kan je met een goedkoop "aldi"-dingetje al heel mooie zaken doen  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Martin Welberg

Ben erg benieuwd maar kan nog wel effe wachten  ;)

modeltreinbart

Update:
Gisteren heb ik 3mm onderlaag gelegd en vandaag heb ik de sporen uit gelijnd.
Na het uitlijnen een test gedaan met een wagon om te kijken of alles soepel loopt zonder te stremmen. En de test was in orde .
Na het lijmen word deze test herhaald , en na het balasteren ook .
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

modeltreinbart

Update:
Sporen zijn gelijmd en nu worden de sporen geverft met roestkleur , na het drogen ga ik ze nog beweken met pigment poeders. De bilzen krijgen ook een drybrussing. En deels worden ze ook nog in gebed in de komende week . En ze worden ook voorzien van stroom in de komende week .
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

modeltreinbart

Update Week 3:
Vandaag is ook het spoor voor de kraan in mijn bezit en wordt mee in het landschap ingewerkt . Volgende week komt er terug een update.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

TBCédric

Geen idee of het al gevraagd is  maar krijgen we ook foto's te zien?
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

modeltreinbart

deze vraag is al gesteld Cedric , maar door gebrek aan een fototoestel moet ik je voorlopig nog teleurstellen, maar er zullen zeker nog foto's volgen , normaal gezien na nieuwjaar pas.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

TBCédric

ok merci om het ( nog eens) te bevestigen.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

modeltreinbart

Update Week 4:
Sporen zijn klaar, de wissels werken , de stroom is heelaas nog niet tot de orde geweest maar komt nog in orde.
De eerste gebouwen zijn in aanbouw : De silo's voor water opslag zijn bijna klaar. De bouwaanvraag voor het dry magazijn is in binnen als ook voor de bodemwerken voor de vultoren en aanpalend magazijn voor electriciens en controlekamer.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)