Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Sophan Marchandises

Gestart door GVL, 29 augustus 2012, 21:55:07 PM

GVL

Dank je, Gerolf.

De cabine is zo goed als afgewerkt.



Het gebouw ontleent zijn karakter in eerste instantie aan de houders in opbouw.  Heb geprobeerd een illusie van het grote voorbeeld te creëren met messing U-profielen van 1.5 x 1 mm en enkele isolatoren van Sommerfeldt die ik nog in stock had.



Morgen nog een controlelaagje om de kleuren in elkaar te laten vloeien en dan de installatie op mijn baantje. 

Groeten.

Steam.N

Gino, dat ziet er perfect goed uit !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

Knap gedaan Gino!

Ik blijf je draadje geboeid volgen ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Kautenbach

prachtig gemaakt, heel sfeervol

Gerolf

Gesoldeerd dus 8) Ik dacht wel dat zo iets voor jou prima haalbaar was  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

GVL

Dank voor de positieve commentaren, mannen.
De aandachtige toeschouwer zal hier en daar nog een kloddertje tin ontwaren.  Het solderen zal dus nog wat oefening vergen ...

Kautenbach

 :) ik heb geen loup, ik zie het niet hoor, ik vindt die hoogspanningsconsructie erg goed geslaagd, maakt het een erg overtuigend geheel, hoe heb je die isolatoren eigenlijk gemaakt?

Gerolf

Citaat van: GVL op 17 april 2013, 21:11:08 PMenkele isolatoren van Sommerfeldt die ik nog in stock had.
;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Citaat van: Kautenbach op 19 april 2013, 08:56:43 AM
... ik heb geen loup, ik zie het niet hoor, ik vindt die hoogspanningsconsructie erg goed geslaagd ...
Volmondig mee akkoord !  Sjiekjes gedaan  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

GVL

De afgelopen dagen heb ik de grondbedekking afgewerkt en nog enkele Preisers, verlichtingspalen en andere details aangebracht.  Niet veel want ik ben voorstander van een eerder lege omgeving waarin de treinen de hoofdrol kunnen opnemen.  Tevens is het afvoerkanaal dat aansluit op de duiker met water gevuld.  Om te vermijden dat de zijwanden in styreenplaat aangetast worden, heb ik een vernis op acrylbasis gebruikt die echter na een 5-tal lagen een wittige schijn begint te vertonen.  Misschien hebben de eerste lagen niet lang genoeg kunnen drogen?  In het echt is het minder erg dan op de foto maar ik zal voor alle zekerheid maar aannemen dat het om een vervuild sopje gaat ...   



Tenslotte, als finishing touch, de naam van het baantje op de fries gekleefd.



Nog enkele sfeerbeelden (de 53 krijgt nog een weathering).













De komende weken en maanden zal ik nog wel kleinigheden toevoegen of veranderen maar het baantje is zo goed als af.  Veel updates verschijnen er dus niet meer.  Het moment is dan ook gekomen om iedereen te danken voor het volgen van dit draadje en voor de vele tips en aanmoedigingen die ik mocht ontvangen.  't Was voor mij een leuke ervaring dit alles met jullie te kunnen delen.

Groeten en tot een volgend projectje.

Steam.N

Knap - knap - knap !!!
Laat ons niet lang wachten op een nieuw project !
Het is een plezier je zo'n mooie dingen te zien maken !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

PeterVG


Met heel veel plezier heb ik deze reeks gevolgd. Jammer dat het einde in zicht is.
Ook ik kijk uit naar een volgend project.

Kautenbach

ziet er prachtig uit, heel sfeervol. Is je project nog live te zien? (Leuven/Ontraxs?)

en heb je al een volgends project in gedachten? dit smaakt natuurlijk naar meer ;D ;D

groet, wim

Martin Welberg

Zelfde gedachte hier Wim, wil dit wel 's live zien..

Gerolf

Dat slootje - met een wash wat kleuren?
Die witte waas lijkt me geen realistische vervuiling. Hopelijk trekt die nog gewoon weg na een tijdje verder uitharden.

Hoe dan ook: Prachtig resultaat, man  8)
En ja, ik zou het ook wel ergens "live" willen zien  :P  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw