Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Steam.N

#4335
Gisteren avond verder de sporen van de expo-voorbereiding weggewerkt.
Ik ben nog niet rond, maar deze avond zou het er terug wat normaler moeten uitzien in het grootste deel van het huis  ::)

Opruimingswerken halverwege gestaakt, om met de kindjes te spelen op de konijnenberg (verre herinneringen aan een langvervlogen jeugd) ...



Gelukkig is er een nonneke bij, om de bende in het oog te houden.
Ook op andere plaatsen is de bevolking wat gegroeid.
Rest van de niet geplaatste preizerkes gaat deze avond de grote opbergdoos in, want mijn werkblad moet even plaats ruimen voor wat evergreen/slater activiteitjes ...

Ik weet het, ik moet eigenlijk aan de onderkant van de module werken (bedrading en electronica), maar er is iets dat al enkele weken zit te wringen ...
Deze avond de aanzet voor een klein tussendoortje ...
Opnieuwe een kleine afwijking tov de NEEB-realiteit: ik sla een huisje over ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Ziet er leuk uit!

CiteerOpnieuw een kleine afwijking tov de NEEB-realiteit: ik sla een huisje over ...
Zal je net hebben dat die mens af komt met de opmerking dat ZIJN ouderlijk huis er niet op staat! Zijn naam: Fons Murphy.  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

755philippe


Goe bezig Jean. Je bent gewoon niet te stoppen. Ik wou dat ik dat ook kon en zeker op zo een snel tempo.
Succes

755philippe

Marklin K-Track - Esu Ecos - Koploper[/size]

Metpetergaathetbeter

#4338
Citaat van: Steam.N op 22 oktober 2014, 09:18:38 AM


Gelukkig is er een nonneke bij
leuk maar met we nu weten zou dat dan geen geruststelling geweest zijn, trouwens al bezig aan de windmolen ?


Groeten Peter ;)

Steam.N

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 22 oktober 2014, 09:46:35 AM
... leuk maar met we nu weten zou dat dan geen geruststelling geweest zijn ...
? ? ? Is me niet duidelijk, Peter  ::)
Heb je het over mij? Of over het nonneke?  Of over de geestelijkheid in het algemeen ?

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 22 oktober 2014, 09:46:35 AM
... trouwens al bezig aaan de windmolen ? ...
Neen.  Alhoewel ik die heel graag had gebouwd met bijhorende gebouwen, was het in het beschikbaar tijdsbestek onmogelijk.
Nu staat de konijnenberg er, en ik ga die niet wegschuppen ...
Zeker niet, nu de kindjes daar zo leuk aan het spelen zijn ...  ;)

@755philippe:
"zo een snel tempo":  kindjes plaatsen is niet hetzelfde als kindjes maken, hé  ;D ;D ;D
Dus wat ik gisteren toegevoegd heb, was maar een uurtje "werk" ;)
"Niet te stoppen":  klopt inderdaad: het blijft kriebelen ... en er zullen zeker, náást de 1:1 projecten ook 1:160 projecten lopen !!!
Maar ssssttttt, niet voortvertellen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

mochten mensen dan geweten hebben met wat sommige nonkel(s) pastoor, pater en tante(s) nonneke nog bezig waren naast het geestelijke,.....  :-\ :-X :'(

die konijnenberg is wel veel simpelder dan die molen, zo kennen we je toch niet,  :-\ :)

verder zag ik in mijn antwoord dat er toen nog Limburgse software in mijn computer aanwezig was  ;D
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 22 oktober 2014, 09:46:35 AM
... trouwens al bezig aaan de windmolen ? ...

Groeten Peter ;)

Steam.N

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 22 oktober 2014, 12:19:39 PM
... verder zag ik in mijn antwoord dat er toen nog Limburgse software in mijn computer aanwezig was  ...

Ik wouououou je nieieieiet in verleeeegenheieieieid breeeeeengen  ;D ;D ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Pol

Citaat van: Steam.N op 22 oktober 2014, 09:18:38 AM
Opnieuwe een kleine afwijking tov de NEEB-realiteit: ik sla een huisje over ...

Dan verzin je daar toch gewoon nog eens een pseudo-historische uitleg voor zoals met je stationsloods! Mij had je bijna beet hoor!  ;D ;D ;D

En die nonnekes van 't Graf, droegen die ook zwart? Ik dacht dat die een grijze habijt hadden? Zoek het eens op voor alle zekerheid, Jean!  ;) :D :D :D
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Steam.N

Citaat van: Pol op 22 oktober 2014, 20:32:23 PM
... en die nonnekes van 't Graf, droegen die ook zwart? Ik dacht dat die een grijze habijt hadden? Zoek het eens op voor alle zekerheid, Jean!  ...

Zou 't Graf al bestaan hebben, in NEEB ?
Geen idee ...
Grijs of zwart ... De zwarte plakken op de baan  ;D ;D ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

raf

past ook op je baantje


gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Steam.N

Inderdaad een mooi exemplaar.
Vraag is: wat is de schaal? de afmetingen?
Lijkt me stukken te groot ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Volgens mij komen sommige modelbouwers van een andere planeet. Dit is toch verbluffend! Ongelooflijk fijn, en straks gaan ze me nog zeggen dat wielen, ketting, tandwielen en trappers echt werken. Dit lijkt me een militaire fiets, WOI in schaal 1,  geen schaal N.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Zou inderdaad wel schaal 1 kunnen zijn.
N-fietsjes zijn kleiner dan een pink-dikte.
Raf zijn foto toont een fiets die zo lang is als mijn gebouwen breed zijn ...

Maar mooi ... zonder discussie !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

schaal 1 is volgens mij niet het geval, mogelijks 1/24 of 1/18 en WOII fiets ?

Groeten Peter ;)

Pol

Citaat van: Steam.N op 22 oktober 2014, 20:39:04 PM
Citaat van: Pol op 22 oktober 2014, 20:32:23 PM
... en die nonnekes van 't Graf, droegen die ook zwart? Ik dacht dat die een grijze habijt hadden? Zoek het eens op voor alle zekerheid, Jean!  ...

Zou 't Graf al bestaan hebben, in NEEB ?
Geen idee ...
Grijs of zwart ... De zwarte plakken op de baan  ;D ;D ;D

Even opgezocht:

De Zusters van het Heilig Graf zitten blijkbaar al sinds 1662 in Turnhout; eerst in een huurhuis, daarna in de Begijnenstraat in het "Huis metten Toren". In 1668 verhuisden zij naar de Herentalsstraat, maar in 1798 wordt deze eigendom in beslag genomen en gesloten.
Begin 19de eeuw heropent men echter de school en nadien ook het internaat in de Gasthuis- en de Begijnenstraat.
In 1825 kopen de zusters het vervallen minderbroederklooster met tuin in de Patersstraat en door de sterk aangroeiende schoolbevolking in de loop der 19de eeuw is een uitbreiding noodzakelijk.

Zoals je ziet; die zusterkes waren er al! Nu is het aan jou om uit te vissen welke kleren ze in die tijd droegen hé, Jean!  ;)
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...