Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

PeterC

Jean,

Vol bewondering volg ik nog steeds (soms wel 'stillekes' maar iedere wijziging in dit draadje lees ik wel  ;) ).

Met je klokkentoren ben je weer helemaal minuscuul bezig (vergat ik soms eens bij jou 'enorm' station).

Het dekseltje van je Tamiya lijm verraad weer de afmetingen (voor de niet Tamiya-lijm-kenners: dat dekseltje heeft een diameter van 1 duim, zijnde 25.4 mm).

Groetjes, Peter


Steam.N

Mindere dag, vandaag (het kan niet altijd even vlot lopen als vorige dagen)  :(
De minispitsjes zitten er op ... wat geprutst aan de verlichting van de klokjes ...

Morgen is een andere dag ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#557
Klokkenhuisje heb ik opzij gelegd.
Je kunt blijven prutsen en bijwerken ...

De metsers terug bijeengetrommeld:  schouwen moeten nog gemetst worden !!!
Voorrang is gegeven aan de brede schouw op het einde van de rechtervleugel, aan de reizigersuitgang.



Wat afmeten, om de zijkant van het dak correct op de schouw te laten uitkomen ...

Het is terugkeren naar bekend terrein: afwisselende lagen baksteen en zandsteen, en in verstek snijden  ...
Bovenop de nu bovenste baksteenlaag moet nog een laag zandsteen en baksteen, met opnieuw wat rare zandsteenconstructies ...
En dan krijgt ook de brede kant van de schouw nog wat zandsteen toegemeten ...

Ik zal mijn beitel en hamer al maar zoeken  :D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#558
Weekend is voorbij ...
Hamer en beitel worden neergelegd ...



Boven de schouw nog de sierstenen, en dit stukje station is alweer achter de rug.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#559
Ik kon het niet laten ...
Werkblad wat opgekuist, en nog even toegegeven aan de kriebel om het dak van de rechtervleugel aan te pakken ...
En tegelijk mijn laatste herschaling van de fries uitgetest ...



Het ziet er niet slecht uit.
De afmetingen van de fries moet nog hier en daar wat bijgestuurd worden, alvorens die kan gelaserd worden, maar ik zit er dicht bij ...

Voor de rest is er nog redelijk wat werk, natuurlijk, maar ik nader stilaan het einde van de bouwwerken (buiten het schilderwerk, natuurlijk).
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

TBCédric

Goed bezig zou ik zeggen. Wat een snelheid en precisie! hoedje af. Ziet er al goed uit, het geheel(en de details)!
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Michiel

Jean, ik denk dat elke modelbouwer heel stil wordt bij het aanschouwen van dit tussenresultaat. We weten allemaal hoeveel werk, inzet en toewijding je hierin hebt gestoken, en het is de moeite! Het is nog lang niet af, maar ik heb enorm veel respct voor je werk.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

@Michiel: van díe woorden word ík nu stil, zie  ;)
Want het gaat om eigenlijk om de ontspanning (de vlucht uit de dagelijkse druk), het leren van nieuwe technieken en materialen, en het plezier om een stukje van mijn verleden in huis te krijgen.
En het geeft enorm veel voldoening als het lukt.

In elk geval hartelijk dank (ook aan Cedric) voor de appreciatie !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Pol

Het is al een tijdje geleden dat ik nog in Turnhout geweest ben, maar ik herken meteen het station; ik kom er normaal gezien elke week met de bus of te voet voorbij! Knap resultaat! :P
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

dgrr57


pabe

Vandaag Jean zijn station mogen bekijken tijdens een leuke babbel...

En ja, ik geef het op, mijn woordenschat superlatieven is hiervoor te beperkt !!!

groetjes,  Paul

Steven123

Amai, wat een zicht als je zo'n totaalbeeld te zien krijgt  ;)
Een hoop hoekjes en kantjes aanééngezet met engelengeduld  :D

Goed bezig Jean,
Succes nog!
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Kautenbach

allemachies super zeg, nu valt ook nog extra het geheel op qua bouw, wel behoorlijk atelier Jean, zo te zien,

wordt spectaculair!

Steam.N

#568
Deze avond heb ik het rustig aan gedaan: schouw afgewerkt:



Het was wel wat arbeidsintensief, maar de kers op de rechterschouw  ;)
En het is in lijn met de andere architecturale details: zeer bizar ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Jean, de metsers doen hun werk mooi, maar de steenkapper overtreft ze bij mijlen.