Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Steam.N

#510
Deze namiddag begonnen met het gemakkelijkste stuk: de onderkant van de torenspits.
Het loopt (voorlopig) vlotjes:



Nog twee hoekstrippen, nog vier stripjes aan de onderkant, dan het bovenste stukje.
Dan de foutjes en de naden bijschuren.

Eigenlijk moet bovenop de evergreen een laagje leien (karton).
Daar wacht ik nog mee, omdat ik eerst het schilderwerk moet rond hebben.

Straks met het ajuintorentje eens een poging wagen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Havoc

CiteerOf het gedraaid kan worden is niet zeker, gezien de kleine afmetingen 12mm hoog, 5mm diameter) en de supersmalle top.

Anders Ardoenja eens polsen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Steam.N

Johan,  ik dacht aan het draaien van styreen of hout.
Als het basismateriaal in metaal is of harde plastic zal het zeker kunnen.
Maar koppig als ik ben, probeer ik het eerst uit samengekleefde styreenstrips te snijden/schuren  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

SuSke

En we twijfelen er geen moment aan dat het je zal lukken Jean.
Het wordt een imposant gebouw waar je fier op mag (moet) zijn.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Steam.N

Bedankt voor het vertrouwen  ;)
Nu nog zien dat ik dat niet beschaam  :)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

#516
Deze avond geen plakwerk meer ...
Ik ben styreen-houwer geworden  ;D
En stilaan ... komt er wat vorm in ...
Een ajuintorentje, met wat bolletjes bovenaan ...



Nog redelijk wat werk, maar als je stilaan wat vorm begint te zien, is het net een geboorte  :) :) :)
Hopelijk breekt er niets af, als ik meer en meer styreen wegsnij ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#517
Het knutselweekend is voorbij.
Nog even beneden mijn vrouwtje gezelschap houden ...  ::) :o :)

Mijn ajuintje is bijna klaar ... en ga er een nachtje laten overgaan vóór ik té veel wegsnij of vijl ...



Maar er is nog wat afwerking nodig, want het ajuintje ziet er voorlopig nog té veel als een kegel uit.
Het buikje moet wat boller, met een slankere curve naar boven.
Je ziet ook nog snij/vijl sporen.  Dat zie ik nu op de macrofoto.
Gelukkig zit het voorlopig nog los op het tussenstuk.

Ook aan dat tussenstuk naar de klokjes toe is nog werk te verrichten.
Maar voor een weekendje bouwen valt het resultaat niet tegen.

Morgenavond neem ik dit terug op.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirky

je blijft ons verbazen Jean...  ;)

Metpetergaathetbeter

amai de Michelangelo van Turnhout, fraai en knap werk ! ;)
Groeten Peter ;)

Steven123

Wat een berg detail en micrometer-werk!
Ik blijf het toch straf vinden, zeker omdat het niet eens opvalt dat het schaal N is  ;). (daarmee bedoel ik; kleiner dan H0 - maar met eens zoveel detail)
Veel succes & sterkte!

Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Martin Welberg

Mooi stukkie werk ! Moet idd Steven beamen, je ziet het er niet aan af dat het N is.

Steam.N

Wow, mannen, wat een lof  ???  Ik sta er van te blozen  ;)

Het is vooral de architect, die je moet bedanken, want het klokkenspel is een dankbaar en eenvoudig stukje bouwsel !

Ik geef toe: het oogt mooi.
Alleen:
- het ajuintje moet volgens mij bijgewerkt worden.
- de onderkant van het dakje moet nog wat moeilijke stukjes aangepast krijgen ...
- vóór ik de leien kan plaatsen moet het geheel gespoten worden, en daarvóór moeten de klokafdrukjes er eventjes uit ...
En daar heb ik even weinig goesting voor ...
Dat verdomde schilderen ook ...  :( :( :(

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Je kan de klokjes ook afdekken met iets - dekseltjes uit siliconen bijvoorbeeld  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Ah jaaahhh !
Tiens, daar heb ik er vier van liggen ... Hoe toevallig  ;D
En als dát niet lukt, ben ik nog niets verloren  :)

Gisteren niet veel uitgestoken, behalve de onderkant van het klokkenblokje opengewerkt, om de klokafdrukjes te kunnen verwijderen.
Was trouwens nodig, om wat lichtspleetjes langs de binnenkant dicht te werken.
Maar ik laat de afdrukjes er nog even in, dek ze af vóór het spuitwerk ...

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }