Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Steam.N

@Hedwig:  ik snap wat je bedoelt.
In mijn geval lijkt het inderdaad een stangensysteem.  Ik zoek verder op andere postkaarten.

@Marc: serverttenpapier lijkt me inderdaad een goed idee.
Uittesten, dus ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }


Herwig

#4847
Dit is het absoluut.
En toch waren het m'n over- & grootvader die zoiets maakten in hun smederij. (1ste helft 20ste eeuw)

Zou het toeval zijn dat de foto's      RETRO       café's & bistro's tonen.
Dat het schaarsysteem vandaag terug als        COPIE~REPLICA      geproduceerd en geplaatst wordt ?

>> nagekeken:  in advertenties van zonnetenteninstallateurs noemen zijzelf het uitdrukkelijk:   RETRO-LOOK.



Herwig

>  # 4848  is gelijk aan   # 4846:    hedendaagse foto's van het schaararmsysteem.

stevend

eigenaardig : reactie 4846 en 4847 werden me niet getoond, dit omstreeks 17:55 .
Vandaar 4848 .

Zijn er nog mensen die dit tegenkomen ?

Steam.N

Citaat van: stevend op 11 juli 2016, 20:14:15 PM
eigenaardig : reactie 4846 en 4847 werden me niet getoond, dit omstreeks 17:55 .
Vandaar 4848 .

Zijn er nog mensen die dit tegenkomen ?
Ik heb dit nog niet meegemaakt.  Wel vreemd ...


Ondertussen ben ik gestart met een eerste NEEB-wenslijst-slachtoffer: de seinen !
Het tekenwerk is bijna rond.  Hopelijk komt er deze avond een etspoging  :)

Misschien teken ik nog de zonnescherm-steunen uit, zodanig dat ze deze avond mee geëtst kunnen worden.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Citaat van: marc goovaerts op 11 juli 2016, 14:04:41 PM
Een truukje uit de figurinewereld: Die krijgen soms een nieuw kleedje aangepast uit servettenpapier. Om de 'hang' of plooien goed te krijgen wordt het papier nat op het figuurtje gekleefd, daarna van hang of plooien voorzien, die er na droging blijven inzitten. Om het uiteindelijk stevig te maken gebruikten ze daarna een laagje 'vloeibaar plastic'. Dat was gemaakt door stukjes plastic gietbramen in stukjes te hakken en in vloeibare lijm op te lossen tot die verzadigd was.

Lijkt een goeie methode, maar ik zou voor sigaretten-vloeipapier gaan en hout- of secondelijm  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

marc goovaerts

Dat heb ik ooit zelf gebruikt om een landkaartje voor Napoleon te maken op 1/72. Twee lagen aaneengeplakt en tegelijk witter gemaakt met witte enamel tussen de laagjes. Voordeel toen: het papier wordt bij het drogen wat bobbelig, zoals een gebruikte landkaart. Maar misschien een nadeel hier.

Steam.N

#4854
@Gerolf en Marc: goede voorstellen.  Worden komende dagen mogelijks uitgeprobeerd.

Deze avond is het eentje met hindernissen:
- ik ben al half gepakt en gezakt met het knutselgerief dat ik binnenkort meeneem op verlof.  Natuurlijk ligt nét wat ik deze avond nodig heb al goed verpakt.
  Het gaat maar niet vooruit ...
- Etsmapje voor de seinen is klaar.  Etstoestel in gang gezet: pompjes werken niet ... Damn  >:(
  Eerst dát hersteld ... dan belichting gestart ...
  Ontwikkeling is fout gegaan ...

Morgen volgende poging.  Goesting even over  ::)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#4855
Uitgerust van een lange autorit ...
En het knutselgerief wat georganizeerd  :)

Gezien het etsbad niet meegekomen is, ben ik wat etswerk beperkt tot tekenwerk.
Maar de knutselvingers jeuken ... Daarom ben ik begonnen aan een nieuw gebouwtje.



Eindelijk nog eens wat styreenwerk  :) :) :)
Dit gebouwtje (of toch een stuk er van: zie je aan het driehoekige grondvlak) komt naast het Upstairs-Downstairs huis, tegen de vóórkant van het diorama.

Nu denk ik er aan dat ik het niet ga kunnen afwerken:
- geen transparant voor de ramen
- geen printer om de gordijnen te printen
Maar het zal de pret niet bederven  :)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

#4857
Zo tussen de soep en de patatjes is er toch wat vooruitgang:



De lateien zijn geplaatst, en de plaatsing van het houtwerk is gestart.
Gaat straks verder , na het eten :)

De gordijnen zijn getekend. Nu een printer vinden, hier ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#4858
Einde van de dag.  Eerste raam steekt er in ...



Morgen een trits andere ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#4859
Ramen steken er in, onderdak is geplaatst ...



Blijft te doen:
- De ingangsdeur moet nu gemaakt worden, met kleine zijmuurtjes.
- Schilderwerk
- Glaswerk (nog altijd stuk transparant vinden)
- Gordijnen plaatsen (nog altijd een printer zoeken)
- Thuis plaats ik later de leien.  Heb ik niet mee
- De achterwand plaatsen

Leuk en kort tussendoortje geweest  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }