Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Rangeerduivel

Citaat van: Gerolf op 20 juni 2015, 09:46:47 AM
Citaat van: Steam.N op 19 juni 2015, 21:57:37 PMin geschilderde toestand geeft dit de indruk van zware werking van een houten wand - Dus eigenlijk ben ik best tevreden  ::)

Het geeft zelfs een zeker 'charme' aan het trammetje,
houwen zo,maar het mocht echt niet méér zijn gezien de schaal

;)

Steam.N

Raf, bedankt voor het aanbod.
Bestand is uitgetekend in CorelDraw.  Er zullen wel meerdere outputformaten zijn, maar dxf moet ik eens checken.
Plexi vam 1mm lijkt me erg dik.
Ik ga eerst eens met transparant proberen.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts


raf

als ik het kan vast kleven kan ik het frezen
zelfs als het de dikte van je plaatje is dan kan het maar dan heb je niets om het langs achter vast te zetten dan staat het in de sponningen alleen

vandaag allemaal brol gemaakt
een motor van 4 mm in een behuizing proberen te zetten met een wand dikte van 0.2 mm en daar dan 3 steunen aan om de eenheid in de buis vast te kunnen zetten
hoe meer ik probeer hoe slechter ze worden dus stoppen met de zaak van daag en morgen terug proberen

de wand moet zo dun zijn om voldoende water door te laten als ik achteruit vaar
dus Jean het is niet alleen bij u als het niet wil lukken op sommige dagen  LOL

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Steam.N

#4804
Weinig knutseltijd, vandaag ...
Toch aan de binneninrichting bezig geweest ...



Schilderwerk ziet er slordig uit, en lijmresten hangen overal rond ...
Gelukkig verdwijnt dit uit het zicht, als er morgen het dak op gaat.
Het wordt nog een moeilijk werk om het glaswerk te plaatsen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirky

te gek Jean... ik heb al problemen met spoor 1  ;D

marc goovaerts

Het zijn wel die verduivelde macro-opnamen hé. Benieuwd hoe het blote oog het ziet.

Steam.N

#4807
Eventjes vergeten het suikerklontje bij te plaatsen  ;)



Iets minder "macro"  ::)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Voilà. Als het dak er op zit, valt de rest ook minder op. En zal het interieur ook wat donkerder worden.
Positief, want ik vind dat het interieurbruin wel erg licht gekozen is. Het één compenseert nadien waarschijnlijk het andere...

krisds

Zelfs al zet je die tram stil vanvoor op de baan, ik denk dat niemand met het blote oog dat defauke gaat merken. Prachtige tram, petje af.

sdz1976

Is een cool dingetje  8) 8)

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Steam.N

@Marc,  de kleur van het binnenwerk heb ik van dat 1/10 model van het trammuseum.
Maar met het dak erop zal het wat beter zijn, zeker  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Ge had ook eens de 1/1 moeten binnenstappen...  ;)

Steam.N

Citaat van: marc goovaerts op 21 juni 2015, 22:58:14 PM
Ge had ook eens de 1/1 moeten binnenstappen...  ;)

Ging niet:  daar hing een enorme plastieken kap over ...  ::)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

raf

Jean en dat heeft je tegen ge houden ?????? dat verbaast me nu echt
LOL
weer prachtig werk hoor
gisteren geprobeerd om motor gondels te maken voor motoren van 4 mm en die moeten in een buisje van 9.8 binnen maat
wel 20  stuks gemaakt en geen enkele die goed was
ik kon niets maken wat op iets trok dus ben maar gestopt er mee
morgen nog eens proberen en dan lukt het meteen van de eerste keer wedde

gr raf tijd voor een pintje
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.