Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Steam.N

#450
@JP: Speciaal voor jou  ;D ;D ;D

Tussendoortje: ontmalling van het eerste giethars torenspitsje ...



Dus twee torentjes  ;D

Twee kleine onvolkomenheden, te wijten aan het lokaal onvolledig uitharden.
(ik heb net uit de putjes wat sicilonen gepulkt, dus mogelijks is de volgende gieting wél goed ...).
Gemakkelijk bij te werken foutjes, dus ik ben erg blij met het resultaat !
Ik heb deze avond geen zin om terug hars te mengen.  Komt een van volgende dagen.




Ondertussen kleef ik nu de binnenmuren van de inkomhal samen, om er het dak bovenop te bouwen.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

PeterC

Al een zilveren en gouden bekroning  ;)
Groetjes, Peter


Steam.N

#452
Eerder een loden dan een zilveren  ;)

Maar we vorderen stilletjesaan.
Binnenmuren zijn onderling gelijmd, en hebben hun positie-pennen op de basisplaat,
Daarbovenop (nog los) de basisstructuur voor het dak boven de inkomhal :



Het ziet er wat vreemd uit, en buiten proporties, maar ik heb er vertrouwen in  ;)
Eens het fronton boven de hoofdingang, en het dak boven de twee vleugels zal het er al heel wat anders uitzien.
Werk voor komende dagen.

Nu beddeke in ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

ToThePoint

Aha heel goed Jean !
Merci éé.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Gerolf

Mooie torentjes, Jean!
Die binnenmuren zijn trouwens ook geslaagd  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michael

Jean, indrukwekkend, en al zo vaak gezegd maar ik wil het nog eens benadrukken, schaal N!
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Steam.N

@Gerolf: dat torentje is inderdaad goed meegevallen.
Ik was serieus ongerust over het goed uitharden van de siliconen zelf.
Die binnenmuren hebben nog wat bijwerking nodig, vind ik, maar dat haast nog niet.

@Michael: thanks! 
Op die N-schaal geraak je ingesteld, en dan is het niet meer zo speciaal, hoor.
Tot nu toe is het goed meegevallen !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Chrisrail

#457
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Steven123

Die torentjes zien er heel goed gelukt uit, lijkt net een prototype van een modelbouw-kit  :D
Het begint er meer en meer op te lijken, doe zo verder zou ik zeggen  ;)

Veel bouwplezier,
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Steam.N

Dank je wel, Chris en Steven.
Blij dat het in de smaak valt  ;)

De knutselavond werd door Froggy-N ingezet met een belletjesdans  ;D
Morgenavond heeft het grijze torenspitsje hopelijk een tweelingbroertje (of is het een -zusje ?)

En om in de lijn te blijven, begin ik aan een torentje van de hoofdingang (JP !?!?!)
Die heb ik nodig om het dak te bevestigen ...
Lang genoeg uitgesteld  ::) ??? :-\  Op hoop van zegen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

eddy

Knap Jean :P

Chapeau in deze schaal.

groeten eddy

Steam.N

Thanks, Eddy.

Probleempje, op dit ogenblik:
Een profieltje van 0.75x0.5 op zijn korte kant wikkelen op een buisje van 6.4mm komt niet goed.
Profieltje kantelt altijd ...  Voorbuigen helpt niet ...

Ook geprobeerd om van een buisje van 7.75mm een ringetje van 0.5 af te snijden.  Lukt ook niet ...
Mesje schampt altijd af ...

Moet en zal lukken ...
Morgen opnieuw proberen ... Slapenstijd ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

eddy

Dag Jean,

steek iets(houten rond,sateprikker of iets dergelijk) in het buisje,en dan met de chopper snijden.Of een paar mm dik snijden en dan op een vlakke ondergrond schuren tot de gewenste dikte.
Alleez ik weet niet of het werkt,maar zo zou ik het eens proberen.

groeten eddy

Steam.N

Dank je wel voor het meedenken, Eddy.
Die chopper was ik vergeten te gebruiken.
misschien lukt dát wel.

Een goede nachtrust heeft me echter een andere kijk gegeven op de aanpak.
Het komt in orde   :)

Eerst echter wat spulletjes doen met het gezin. ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#464
Pas laat deze avond aan het knutselen gegaan ...
- positief: het tweede torenspitsje is mooi gegoten  :)
- negatief: de torentjes boven de hoofdingang vallen tegen !

Het probleem van gisteren is opgelost, maar ...
de diameter van de torentjes is klein tov de afmetingen van de profieltjes die er op moeten.

Gevolg is, dat bij het lijmen van een volgend strookje, de vorige strip  regelmatig terug losspringt.

Erger: de afmetingen van de fries blijkt niet te kloppen ...
Bij controle van fotos en plans, lijkt het in orde. Verschaling is ok.
Nochtans, pas ik de fries op een torentje, blijkt de fries te groot (of diameter van het torentje te klein, wat ook niet is ...)
Raadsel ...

Morgen nog eens alles controleren.

Tot troost heb ik wat gewerkt aan het dak boven de linkervleugel.
Dát loopt gelukkig wél vlotter  ;)

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }