Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

evan

Succes ermee Jean!

Ik kijk uit naar de vorderingen! ;) :D
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

Citaat van: evan op 05 oktober 2014, 09:43:15 AM
... Ik kijk uit naar de vorderingen!

Ik ook  ;D
Loopt goed, voor het moment.  Hout vasthouden ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#4172
Eindelijk, na zo dikwijls naar vóór schuiven, eindelijk de basisplaat voor het stationsgebouw afgewerkt.
Dals zijn gelegd en geschilderd, boordstenen geplaatst.



De kasseiweg vraagt nog wat werk, want het inpassen van kasseien tussen de sporen ... niet eenvoudig  ::)
Maar het vordert.

Even een break, daarna met verse moed terug aan de slag ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Word in twee getrokken :
- ik wil dat het zo snel mogelijk expo-tijd is, want ben wat verzadigd van al dat bouwen en schilderen ...
- ik wil dat de tijd veel trager loopt, om nog zo veel mogelijk in orde te krijgen

Nog elf bouwdagen ...
Aan alle lotgenoten: veel goeie moed en succes met jullie opbouw ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Nu we nog eens een fotooke mochten zien zijn we alweer een heel stuk geruster in de goede afloop Jean.

Steam.N

 ;)

Beetje bizar verloop van de dals, hé ?
Dat kleine vlak is het koertje van het stationsgebouw, waarvan ik lang geleden twijfelde welk vloertje te leggen.
Nu ik via Paul gelaserde dals heb, was de keuze snel gemaakt.

Nu is het even "huisjes afwerken" tijd ...
- Het "verzekeringen" huis heeft nog een koppel schouwen nodig, en het plat dak van de achterbouw moet nog een laagje krijgen
- De driewoonst moet nog een afwerking hebben aan de dakkapellen, de veranda moet afgewerkt worden, het vogelkot moet gebouwd worden
- Het UpstairsDownstairs huis moet nog een afwerking krijgen aan zijn kelder-ingang
Waarschijnlijk teveel voor deze avond ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Als je ook nog van plan bent om vannacht te slapen, waarschijnlijk wel

Steam.N

Citaat van: marc goovaerts op 05 oktober 2014, 23:58:16 PM
Als je ook nog van plan bent om vannacht te slapen ...

Heb ik dus ook gedaan  ;)
Verzekeringshuis heeft schouwen gekregen, en plat dak is nagenoeg klaar.

Welk stuk van het project deze avond mijn aandacht krijgt weet ik nog niet.
Ik durf al eens afwijken van mijn planning  ::)
Maar een stap vooruit zal het toch alweer zijn  :)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

raf

Jean geen paniek en gewoon blijven adem halen ander haal je de beurs niet

ik  denk dat er niemand ook enig commentaar op je bouw werken gaat hebben of het moet positief zijn.
zoals reeds geschreven mijn madam komt mee en nog een vriend en als mijn madam mee komt dat is haast nog nooit gebeurt in de 40 jaar dat ik beurzen doe .

ik hoop dat je toch nog een paar houders kunt voorzien aan je opbouw om van die grote rollen keukenrol papier aan op te hangen want anders gaat het voor je stand een gladde boel worden van het kwijl


misschien bordjes

ik zie je op de beurs en hopelijk scoor ik een potje humbrol geel dan kan ik de v60 over spuiten in de belgische kleuren

gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Steam.N op 06 oktober 2014, 08:06:49 AM

Ik durf al eens afwijken van mijn planning  ::)

Jean, van die afwijking dat wisten wij al ! Hopelijk deze avond (zal ik maar zeggen) iets vroeger op stok !  ;D

groeten Peter ;)


SuSke

geen optie meer voor Jean, die zijn bioritme is nu compleet om zeep :)

hopelijk komt het nog terug goed ;)

ondertussen zullen wij alleen maar genieten van zijn kunstig gefroebel met al die kleine dingen
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Steam.N

Afwijkingen of niet, terug met goeie moed de knutselavond begonnen  ;)
Wat?

Voor zover ... enz:
- de huizekes afwerken
- wat electronica in mekaar boxen
- en dan ...  todo lijstje raadplegen, en er het leukste (en noodzakelijkste) er uitpikken  ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

railman56

ik ben één van de vele (te) stille volgers van jean zijn werk(jes).
vorig weekend alvast enkele toegangskaartjes gaan kopen want dit moet iedereen live zien.
tot in leuven en hou de moed er in.
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Steam.N

Marc, de moed zit er nog goed in  ;)

Deze avond wat aan de huisjes geknoeid, maar vooral de tijd gestoken in het juist leggen van stoepen van Merodelei en Stationsplein ...
Waarom liggen die dingen in de stationsbuurt ook zo in vreemde hoeken, hé  ;)
Eindelijk de vorm van de basisplaat goed gekregen.
De dals worden nu gelegd ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#4184
Dals zijn gelegd :



Schilderwerken worden aangevat.

Straks deze basisplaat inlijmen, waarna de huizen definitief kunnen geplaatst worden.
Nu is het nadenken hoe ik de zone áchter de huizen ga inkleden ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }