Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Gerolf

Dat ziet er in elk geval een degelijke opstelling uit, Jean
Ik duim mee voor een even degelijk resultaat ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michael

Morgenochtend zien we het resultaat Jean, voorlopig ziet het er gedegen uit.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

marc goovaerts

Ik ben er wel benieuwd naar. Hopelijk niet te veel/geen ingesloten luchtbelletjes...

Steam.N

Hars is nog niet uitgehard.
Is wel redelijk taai, maar nog niet rijp voor ontmalling ...
Mogelijks is het hars al wat te oud, en niet langer ideaal.
Nog wat geduld ...

Zal me ondertussen terug wat buigen over de spoorkoepel ...
 
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Twee eerste lantaarntjes zijn uit de mal.
Volgende lading: vier lantaarntjes (zes voorzien, maar dan blijven ze niet mooi op hun plaats hangen).

Kleine vordering slechts bij de bevestiging van de spoorkap ...
Zodadelijk verder zoeken ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts


Steam.N

#3681
Met wat vertraging  ;)



Lantaarntjes wat bijgeschilderd, om het metaalframe te imiteren: niet erg zuiver, vertikale steuntjes iets te dik ... oefening baart kunst.

Volgende testje: bevestigen van de lantaarn aan een spant: lijmen (secondenlijm) of solderen ...
Liefst solderen (om de schokbestendigheid) ... maar levert dit geen kortsluiting ?  Twee lakdraadjes lopen namelijk door de solduur ...



Neen dus (toch deze keer niet  ::) ).
Ledje brandt prima.

Dus solderen wordt de methode.

Stilaan kom ik op het punt van assemblage ...
Een koppel mallen zijn aangemaakt, om alles goed te laten lopen ...
Stap voor stap ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michael

Jean dit ziet er toch goed uit hé, niet te fel licht en mooie kapjes. Succes met de montage.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Huugooke

Prachtig gaslicht Jean!

marc goovaerts

Citaat van: Steam.N op 03 augustus 2014, 17:59:56 PM
Lantaarntjes wat bijgeschilderd, om het metaalframe te imiteren: niet erg zuiver, vertikale steuntjes iets te dik ... oefening baart kunst.
Nu Jean, als je de 'balken' in N bij Viessman & Co ziet, dan hoef je je niet te schamen hoor. Ze zien er best geslaagd uit.

Gerolf

Ik ben blij dat je ingegoten ledjes  genoeg licht geven  8)

Wat dat metalen frame betreft: etsen? Nieuwzilver 0.1 en er rond plooien ?
Ik denk dat het sneller en mooier gaat dan met het penseel ...
Even uitrekenen wat de omtrek is, en dan lijkt het me niet onoverkomelijk om te tekenen ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Geëtst zal dat metalen frame er in elk geval beter uitzien.
Is ook wat ik in het begin in gedachten had.
Maar het wordt zo klein en fijn, dat ik vrees voor een goeie etsing, en daarna een goeie verwerking ...
Verlijmen moet met seconden lijm, en dat is mijn beste vriend niet ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Kautenbach

straks bakjes bij je baantje staan Jean?

Martin Welberg

Respect Jean, voor het geduld wat je hebt en wat je bouwt !!

evan

Licht aan het einde van de tunnel Jean?

We duimen hier allemaal voor je!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.