Centrale vensters zijn er (toch voor ??n sectie) :

Alhoewel de uitvoering wat te wensen overlaat ...
- niet altijd even recht
- middenpaneeltjes van de deuren wat weggesmolten van de lijm
- in het algemeen te v??l lijm gesmost
- de sierstenen boven niet altijd goed uitgelijnd
- de sierstenen die tussen de raampartijen komen nog niet correct van vorm
sluit ik dit deel van het uitzoeken af, want hiermee kan ik grotendeels 11 van de 14 secties van de muur langs het spoor uitvoeren.
Steeds dezelfde constructie van ramen en deuren, in verschillende combinaties.
Wat ik nu voor deze muur nog moet uitzoeken, is de uitwerking van
- de <s>hoofddeur</s> deur naar het bagage-depot(sectie 10)
- de constructie boven de deuren naar de wachtzalen 1&2de klas en 3de klas (secties 8 en 9)
- de deuren naar de toiletten (sectie 7)
- de rondbogen (secties 4 en 6)
Hier secties 9 tot 11

En hier de secties 6 tot 9

Wat ik voor deze muur nog moet uitzoeken is geen spitstechnologie, maar ik moet het eens geprobeerd hebben, om een beter ruimtelijk inzicht te krijgen.
Ik heb namelijk alleen het voorzicht van deze gevel, geen doorsnedes.
Gelukkig heb ik die ene foto die een (onscherp) beeld geeft van de binnenkant van de koepel, en dus van de gevel in kwestie.
Dus het is wat uitproberen, zoals de diepte instelling van de ramen en deuren.
Ondertussen heb ik een redelijk inzicht gekregen van de koppeling van muur en koepel.
Ook dat moet ik nog eens uitproberen, maar het lijkt me duidelijk.
Grootst probleem lijkt me daar de achtzijdige pilaren, en de tirlantijntjes op twee hoogtes.
E?n keer uitwerken, en dan een siliconen-mal maken (ja, deze keer wel. Voor de ramen en deuren bleek een mal (zoals ik gisteren avond dacht nodig te hebben) een overkill te zijn).
Mijn gedachten sluipen ondertussen al wat verder:
hoe de muren bouwen die een combinatie zijn van <s>arduin</s> zandsteen en baksteen. Benieuwd hoe dat gaat lopen ...
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">citaat:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Geplaatst door Michiel</i>
... en is dit nog maar een probeersel??? ...<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Tja ... nu ik zo ver ben, begin ik wat te twijfelen ...
Maar de foutjes storen me ... [xx(]
Wie weet. Niets belet me om op mijn gedacht terug te keren [

]