Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Metpetergaathetbeter

Het grote raam Rechts(naast de bruine deur)heeft de gordijn de indruk(???) niet 100 procent in orde te zijn ,niet dat ik moeilijk wil doen, maar nu is misschien het moment om er nog iets aan te doen,zoniet misschien te laat !

Maar zoals altijd is dit dik in orde !

Nu werken gaan !(ik)

Groeten Peter ;)

Michiel

#2716
INDRUKWEKKEND!  Met die ramen en gordijnen ziet het er formidabel uit! Alle verhoudingen kloppen. Werkelijk verbluffend, en ik zie het hier X-keer uitvergroot op mijn scherm. Wauw, wauw en nog eens wauw!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 22 april 2014, 10:28:58 AM
Het grote raam Rechts(naast de bruine deur)heeft de gordijn de indruk(???) niet 100 procent in orde te zijn ...

Peter, zou het kunnen dat je wat verward wordt door de onderkant van de binnenmuur die dwars op de voorgevel staat ?
De onderkant van het gordijn lijkt me horizontaal, maar op de foto zie je achter het gordijn die witte binnenmuur ...


Citaat van: Metpetergaathetbeter op 22 april 2014, 10:28:58 AM
Nu werken gaan !(ik).

Niets anders verwacht, Peter  ;D
Ik had vandaag óók graag gewerkt, maar zit (alweer) thuis vastgekluisterd met een dikke lumbago.
Erg frustrerend, want had ik op mijn knutselstoel kunnen zitten, had ik mijn tijd nog nuttig kunnen besteden ...
Maar zoals daarnet gezegd: ik ben blij dat jij aan het werk bent  ;)


Allen, hartelijk dank voor de lovende woorden.
Stilaan begin ik écht het gevoel te hebben een stukje Turnhout in handen te hebben.
Die ramen en deuren geven het geheel een heel ander gevoel (veel minder een werf).
Het ziet er natuurlijk nog wat te nieuw uit, maar daar werk ik later aan.

Als ik elke avond erg intensief aan doorwerk, is dit gebouw op 29 mei afgewerkt.
Tijd gaat naar spoor-gevel en fries, verlichting, klein etswerk, binneninrichting, dak en dakgoten.
Werkje van lange adem, dus ... 
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Stilletjes aan geraak ik terug wat in beweging.
Hopelijk kan ik na het eten terug aan de slag, en de linkervleugel afwerken ...
Duimen  :)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

Beterschap Jean!

De gevel ziet er knapuit
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

#2720
De rug wil nog altijd mee, dus doe ik nog even verder  :)   (thanks, Evan)

De schilderwerken aan de zuiderkant van het gebouw worden beëindigd.



Zot werd ik er van : telkens ik dacht bijna gedaan te hebben, viel mijn oog op enkele extra hoekjes en stukjes waar het penseel zijn werk nog moest doen (of herdoen).
Maar de volhouder wint  :)
Het is nog niet perfect, maar nu zijn het kleine foutjes of vergetelheden, die snel bijgewerkt zijn.
(en nu ik de foto oplaad, zie ik dat ik de onderste arduinsteen rond het torentje glad vergeten ben  ::)

Natuurlijk moet de fries nog bovenaan alle gevels geplaatst worden, maar die wordt op dit ogenblik opnieuw gelaserd.
Kan even duren, maar dat stoort niet, want er ligt nog veel werk op de plank.

@Peter: niet panikeren, met dat trapgeveltje: een stuk van de spoorgevel valt nét achter het trapgeveltje, en geeft een vreemde indruk.  Is wel OK  ;)

Nu komt de spoorgevel aan bod (alhoewel ik ook even ga sleutelen aan de verlichting).
De binneninrichting ga ik even overslaan, maar ik ga zorgen dat ik nog aan de ruimtes kan, als ik wat tijd en goesting (en foto's) vind ...

Spoorgevel vraagt heel wat werk:
- de gevel bestaat uit drie secties (zie begin van dit draadje), en die moeten nu naadloos verbonden worden
- de fries moet afgewerkt worden (er ontbreekt nog 1/8ste)
- ramen en deuren moeten nagekeken worden, want het gebouw heb ik al zoveel in handen gehad, dat enkele raamindelingen het begeven hebben
- De ingang van de toiletten moet volledig herdaan worden.  Indertijd was ik al ontevreden van wat ik ineen geboxt had.
- op het eerste verdiep zit een raam en een terras (wat ik nog eens goed moet onderzoeken op de plans)
- voorzieningen voor de bevestiging van de spoorhal
- schildering van de gevel (airbrush)
- overschildering (penseel) van de fries-blokjes (help, dat wordt alweer een monikkenwerk)
- schildering van ramen en deuren
- plaatsing van het glas
- en al wat ik vergeten ben, of op dit ogenblik nog niet besef

En als ik de spoorgevel even beu ben, begin ik aan het dak.
Dat werk kan voor een groot deel in parallel lopen met de gevel.

Diep ademhalen, en aan de slag ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

Lap ik heb nog niets gemaild en ik heb er al van ! ;)

Groeten Peter  ;)

PS dat groen mos of heb ik er over gelezen of uitgeslagen koper ? ;)

Missschien een een wedstrijd zoek het foutje met Thomas Pips (oh ja da was met een muisje  ;D) Goe bezig!


Steam.N

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 22 april 2014, 21:48:53 PM
... dat groen mos of heb ik er over gelezen of uitgeslagen koper ?...

Groentetuintje van de madam van de stationchef !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter


Steam.N

#2724
 ;D  (inderdaad mos, Peter).
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

slecht karakter  >:( ;)

Groeten Peter ;)

Steam.N

Na gisteren gespendeerd te hebben aan belangrijke familie-taken, wordt het deze avond (hopelijk) alweer een nuttige NEEB-tijd ...  :)
- Verlichting
- Spoorgevel

Duimen !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

ToThePoint

Citaat van: Steam.N op 24 april 2014, 17:44:41 PM
Na gisteren gespendeerd te hebben aan belangrijke familie-taken, wordt het deze avond (hopelijk) alweer een nuttige NEEB-tijd ...  :)
- Verlichting
- Spoorgevel

Duimen !

Brand ene kaars voor je Jean.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Steam.N

#2728
Moge dat kaarslicht je pad verlichten naar de inhoud van MSM136 ;D ;D ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Opa-Bullcat