Enige details.......

Gestart door Kees-Jan, 09 juli 2012, 23:36:09 PM

Steven123

Zeer mooi resultaat  8)
Ook een interessant baksteen-patroon dat je hebt gebruikt.

Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Steam.N

Prachtig, Kees-Jan.
Zowel de baksteenpatronen als de verwering !  Heel knap !

@Peter: inderdaad, als je dit ziet, wil je ook naar een grotere schaal.
Maar ik blijf voorlopig ook bij mijn N-leest  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

GVL

Zeer mooi! Vind het net goed dat de voegen diep zitten.  Vroeger werden de voegen van veel bakstenen muren immers niet volledig opgevuld.

Durango

Ziet er erg overtuigend uit. Blijven de voegen teruggevoegd of komt er een ietsie pietsie meer opvulling.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Kees-Jan

Dank u voor de reacties. Zo zie ik dat de 1 wel diepe voegen wil en de ander deze liever meer opgevuld wil hebben. Zoals ze nu zijn kan beide door ze zo te laten of te vullen met voegenvulsel.

In H0 ziet het er overigens zo uit:


Fabriek in H0 by Rail-Kees, on Flickr

Waarbij ik in het gebouwtje gelijk de mogelijkheid heb gemaakt van de inbouw van een led strip.

Mvg

Kees Jan

Paulogic

Mooi man...

Doet mij denken aan de school rechtover mijn deur waar ik als klein jongetje woonde : Sint Antonius instituut in de Holstraat waar mijn vader les gaf.
Identieke opbouw met heel grote vensters en als overbuur zag ik de leerlingen mooi zitten opletten (of slapen, geeuwen, neusp..., stripverhaal lezen,
babbelen, potlood in een zijn nek steken, gezichten trekken, naar buiten kijken,... had ik al opletten gezegd?  ;D) Het enige gekke daar was/is dat er tussenin
de school nog een kleine woning stond. De school was er namelijk omheen gebouwd. Dit is nu nog zo en heeft dus wel zijn charme. Zo zie je maar alles kan
uiteraard.

Fabrieksgebouwtje is dus ook bruikbaar als een school, ...

Voegen in bakstenen : de muur van de speelplaats daar had diepe voegen herinner ik mij.

Vanaf nu = leesercees ???;D
mvg,
Paul(ogic)

Kees-Jan

In de vakantie maar eens aan de knutsel gegaan:


Kabelrol by Rail-Kees, on Flickr

Kabelrollen in spoor 1 met twee lagen planken en de draadeinden om de boel bij elkaar te houden.

Mvg

Kees-Jan

Havoc

Ik ga postzegels verzamelen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Kees-Jan

Ja das ook leuk  ;).

Dit ook wel:

Muurtje by Rail-Kees, on Flickr

Mvg

Kees-Jan

krisds

zeer mooi hoor   :o ... is de foto bewerkt?

Kees-Jan

Ja.

Deze nauwelijks:


Muurtje by Rail-Kees, on Flickr


Muurtje by Rail-Kees, on Flickr

mvg,

Kees-Jan

Dirky

KJ, Er moet er wel altijd eentje met ambetante opmerkingen op de proppen komen hé!  ;)

wat ik mis:
- breekvlakken van het plaksel. Nu zie je uitgesmeerde randen!
- gebroken stenen: als het plakwerk zo sterk beschadigd is mag er hier en daar wel een steentje gebroken zijn of loszitten.

maar toch wel zeer mooi... zoals we inmiddels al gewoon zijn! ;)


Kees-Jan

Dit was de inspiratie: http://www.terapixel.eu/

even inzomen op het gebouw (en de lok rechtzetten)..

mvg,

Kees-Jan


Dirky

Rechts onder het raam zijn er veel stenen gebroken. Het plakwerk heeft scherpe breekranden. Links zijn de breekranden ook scherp maar zijn inderdaad de stenen nagenoeg niet beschadigd...

b.t.w. fantastisch scherpe foto's op die site!

Kees-Jan

Mislukt dus  ;D. Dan ook maar naar de postzegels  ;D.

mvg,

Kees-Jan