Ronald's nieuwe American Civil War layout in H0

Gestart door Ronald, 13 juni 2012, 13:05:07 PM

GVL

Ziet er een stuk echter uit, nu die voetjes gecamoufleerd zijn.

Ronald


Steam.N

Citaat van: Ronald op 04 maart 2013, 22:07:45 PM
Kleine update nog; een hondje.....:
Tiens, heeft dat hondje zijn TWEE achterpoten in de lucht?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Ronald

Nee hoor, rechter achterpoot en een staart...... ;)

Oke allemaal, we hebben hard gewerkt en nu zijn we in ieder geval op een "klaar" punt. Vijf dagen geleden de 28e Februari stond het baantje er zo bij:



Nog wat kleine dingetjes moeten er gebeuren zoals enkele figuren schilderen, een platte wagen er bij, koppelingen, etc, maar zoals Kennesaw er nu bij staat kan ze met een gerust hart naar OntraXS 2013!:



Een blijk van hard werken ;) en we zijn er erg trots op!

Linkerkant:



Kamp:



Hotel:



Ik wil jullie namens Wanda en mij hartelijk bedanken voor alle steun, commentaren, ideeën, voorstellen en het grote meedenken met deze bouwdraad. Weet dat het hartstikke gewaardeerd is en wordt door ons beide.
We hopen dan ook nog een of twee middagen op OntraXS aanwezig te zijn. Ik probeer vrijdagmiddag te komen en zondagmiddag. Wie ons dan spreken wil moet even een gil geven via pb dan krijgt hij of zij mijn mobiele nummer.

85.000 "hits" over een periode van 2 jaar is een prachtig resultaat waar ik supertrots op ben. Het heeft even geduurd voordat ik wist wat ik wilde en toen de bouw goed en wel draaide kregen we her en der toch wat tegenslag. Maar we hebben ons er goed doorheen geworsteld mede dankzij jullie allemaal.

Waarvoor Grote Dank!![

Groetjes, Wanda en Ronald Halma.

PS de bouwdraad blijft wel open hoor, tenslotte gaat ze ook nog naar de tentoonstelling "Sporen naar het front" eind Maart in het NSM te Utrecht  ;)

vanmiegroet

Het ziet er echt enorm sjiek uit.
Spijtig dat ik niet op ontrax kan zijn, maar wie weet bij de volgende tentoonstelling?
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Ronald

Oh zeker zal ze in de nabije toekomst op tentoonstellingen aanwezig zijn. We zullen zien welke ;)

We komen morgenmiddag even aan wippen, de baan staat inmiddels op de plek. Mijn zoon Kilian heeft samen met Ronald Koerts de baan naar Utrecht versleept vanmiddag. Voorzichtig is door hen alles ingepakt en zijn ze op tijd weggereden:





Het valt me moeilijk dit niet zelf te kunnen doen en een deel van het evenement te moeten missen. Maar het is even niet anders... Ik ben de mannen dan ook dankbaar dat ze dit doen voor mij. Ook de mannen van Team Mitropa die morgen en het weekeinde samen met kilian de baan draaiende houden. Topklasse! (y)

Op het perron:





Zoonlief heeft ze met een kleine smartphone genomen dus helemaal scherp zijn ze niet. Maar toch een leuk gezicht dat ze eindelijk op OntraXS staat. Het heeft heel wat voeten in de aarde gehad en vaak heb ik gedacht dat we het niet zouden gaan halen. Maar toch is het allemaal goed gekomen!

Voor hen die gaan; veel plezier, en we hopen morgen en zondagmiddag jullie te zien of te spreken.

Grtz, Ronald en Wanda.


doomslu

Leuk. Zondag zal ik ze met eigen ogen komen aanschouwen.   ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Stedahult

We zijn er om elkaar te helpen Ronald, en ach.. je naamgenoot blijft een lief joch  ;)
Mvh. Steef

Ronald


Ronald

Zo, nog even wat figuren geverfd voordat de baan naar het NSM gaat maandag. Er moest nog een leger op met vlagdragers, trommelaars en soldaten. Het was nog een hele klus, erg bewerkelijk. Hier de "workbench":





En net op hun plek gelijmd. De strijders zijn blij ;):



Zo, nu eerst een wijntje! :)

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Stedahult

6 april gaan we het resultaat bewonderen, net als het werk van Hans.
Mvh. Steef

Arbeco

Daar komen de schutters... :D

Mooi, Ronald. Had ook niet anders van je verwacht! ;)

Groetjes Len ;)
Old diesels never die...

Ronald

Oke, we blazen wat stof van dit draadje. Het besluit is genomen om in H0 een nieuwe baan te bouwen met dit thema. De ideeën en planning zijn nog pril, maar wel voor mijzelf duidelijk is dat het thema maritiem is en een aantal oude zeilschepen laat zien. Ik he wel een idee wat het worden moet maar moet dat nog uitwerken. Hoogstwaarschijnlijk toch een deel van het oorspronkelijke idee, City Point:





Ook het formaat wat het moet gaan worden ben ik mij nog niet zeker. Aan de ene kant wil ik het compact, aan de andere kant is een wat grotere baan ook mooi maar zal beduidend langer duren om te bouwen. Daar moet ik dus nog even over nadenken.

Een ander voorbeeld dat jeukt (en op aanraden van Bernard Kempinski (http://usmrr.blogspot.nl/ )) is Alexandria VA:





Hij heeft er ooit een ontwerp voor gemaakt dat goed als uitgangspunt is te nemen voor een modelbaan in H0:



Eens goed kijken en nadenken nu :)

Ronald

#194
Even wat stof wegblazen aan het eind van 2014. Het draadje loopt nu vanaf November 2010 waar de eerste plannen zich ontvouwden om een ACW baan te gaan bouwen. Uiteindelijk is daar Kennesaw uit voortgekomen en dat is een baan waar ik best trots op ben en wat ik zelf beschouw als een van mijn beste creatie's.

Maar nog steeds heb ik veel spul liggen in 1:72 en daar moet ook eens wat mee gedaan worden. Veel plannen zijn de revue gepasseerd en nu moet dat maar eens wat concreter gaan worden.
Het idee is om iets te gaan maken wat en de spoorweg laat zien maar ook dat waar de treinen voor dienden; aanvoer van materieel en spullen voor de gevechten tussen Noord en Zuid. Daarmee ben ik nu aan het zoeken naar wat het best uitgebeeld kan worden. De meeste ideeën gaan toch richting Alexandria, VA. De slag die daarnaast gebouwd wordt moet ik nog eens goed uitzoeken. Dat zijn er zoveel geweest.... bijna niet normaal.

Dus; een aantal modules met de baan zelf en wss links en rechts daarvan diorama(s) die laten zien waar de ACW om ging. Figuren genoeg, totaal liggen er +/- 1500..... ;)

Btw; ik had inmiddels een aantal 1:96 schepen via Ebay bemachtigd, dus het zal zeker een maritiem spoorthema worden:





En de 3e is de USS Kearsarge, zonder foto maar als plaatje:



Later weer meer, ik wens jullie allemaal een rustig uiteinde en een goed en gezond 2015!!