Terug van 33 jaar weg geweest

Gestart door Arthur, 01 mei 2012, 21:09:46 PM

Arthur

Als nieuw lid doe ik schuchtere pogingen mij ook op het forum te wagen. Ik ben 59 jaar en binnen enkele maanden stop ik met werken. Ik denk er sterk aan mijn hobby van vele jaren geleden te hernemen. 33 jaar geleden had ik een M?rklin baan met uiteraard M-rails. Ik ga nu alles terug uit de dozen en stof halen en zien wat er niet verroest of vergaan is. Dan ga ik me verdiepen in de nieuwe wereld met moderne technieken. Mijn kleinzoontje van drie jaar is ook al een enthousiaste treinfanaat en ik zie een rijke toekomst tegemoet. Dank voor het onthaal en tot schrijvens!

Metpetergaathetbeter

Arthur,

Welkom hier op het forum, alvast veel plezier en hopelijk worden hier problemen opgelost die je mogelijks tegenkomt met het herondekken van de hobby !

Verder wens ik je veel plezier en succes met de aanleg van een baan en het bezig zijn met de kleinzoon met de treintjes!

Groeten Peter[;)]

Geert

Welkom terug in onze hobby Arthur.

33 jaar geleden al dat je nog eens het genot mocht proeven om een ritje te maken met je euuu... modeltreintjes. [:)]

Ja de wereld met nieuwe technieken staat zeker niet stil,

veel leer en leesgenot.

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

railman56

welkom en veel plezier met de hobby arthur.
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Steam.N

Hallo Arthur,  welkom op het forum.
Veel plezier met het terug oppikken van de hobby !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Jurgen

Welkom op het forum.
Fijn dat je je oude hobby hebt teruggevonden. [:)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Durango

Welkom terug in de mooie hobby en hier op het forum
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Arthur

Dank voor het hartelijke onthaal. Ik ga nu eerst mijn materiaal goed bekijken: weerstand meten op de M-sporen, contacten zuiveren, spoelen en relais inspecteren, rollend materieel reinigen en hopelijk de locs terug in gang krijgen. Dan ga ik grondig studeren: voeding: analoog of digitaal, een spoorbaan ontwerpen in tijdvak III, testbaan maken, enz..... nog enkele maanden voorbereidend werk. En vooral van alles lezen en zeker wat in dit forum staat en een massa idee?n opdoen.

Gerolf

Welkom, Marc
Na 33 jaar de draad terug opnemen - dat is niet niks [:0]
Veel plezier met de herontdekking van onze boeiende hobby.
Samen met een kleinkind maakt het nog wat meer bijzonder [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Arthur

Tot mijn grote verbazing en aangename verrassing stel ik vast dat al mijn locomotieven en elektrische onderdelen, zoals wissels en seinspoelen van M?rklin de tand des tijds goed doorstaan hebben en er nog net zo uit zien als 35-40 jaar geleden, zonder een spoortje roest [:)]. De eerste testen waren prima: een druppeltje olie op de loc's en de motortjes draaiden weer als nieuw. Het is alsof de tijd is blijven stilstaan. Het M?rklin materiaal van de jaren '70 is toch wel oerdegelijk.
Ik ga een baanontwerp maken met mijn oude M-sporen als schaduwstation en K-sporen nieuw kopen voor het zichtbare gedeelte. Uiteraard moet ik de M-sporen grondig reinigen en met een voltmeter een mogelijk spanningsverlies ontdekken.

ToThePoint

Wees welgekomen.
Uiteraard is het mogelijk dat materieel de tand des tijds doorstaat.
Het werd op een niet al te vochtige plaats bewaard en dat is de reden.
Moest u dat in een emmer water bewaard hebben dan was dat binnen de week voor goed stuk geweest.
Maar goed en des te beter dat u uw materieel als een goede huisvader gestockeerd heeft.
En dan nu het vervolg !
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

janjozef

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem