dioramaatje

Gestart door Huugooke, 22 maart 2012, 11:12:56 AM

Huugooke

#60


het interieur groeit

Huugooke

#61

Steam.N

#62
Ziet er mooi uit.
Nu nog zien hoe het geheel in een decortje past [;)]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Huugooke

#63
Dat ligt klaar, ik wacht nog op de leidekker[;)]

Durango

#64
Dat gaat er goed uitzien.[:D]
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Huugooke

Projectje terug bovengehaald. De "shingles" zijn aangekomen om het dak te leggen.
Ik vraag me nu nog af hoe ik het moet afwerken in de punt. Ik kan geen foto vinden waarop duidelijk te zien is hoe dat op zo'n dak wordt gedaan. Iemand suggesties?

Gerolf

Een loodslab of een strook bitumen?
Kan je de foto's ook terug actualiseren? Ik zie alleen photobucket-foutmeldingen  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Klaas Zondervan

Kijk eens naar dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=h47Xv5x1rQ4
Is weliswaar commerciëel, maar laat zeer duidelijk zien hoe shingles gelegd worden. De nokafwerking komt pas in de laatste minuut.
Vlaams ingesproken, dus wat wil je nog meer?  ;D

Martin Welberg

Hmm foto's is misschien wel makkelijk. Hangt een beetje van het land af. Shingles uit bitumen ? Overlappend over de nok heen vouwen. Cedarshakes worden tegen elkaar gezet en overlappend geplaatst in de nok..

Huugooke

sorry voor de foto's, in een vlaag van opruimdrang iets te drastisch geweest. Zal ze proberen terug te plaatsen.
Het gaat om een houten gebouw: Far West stijl, met houten shingles dus. Bitumen of lood lijkt me dus inderdaad aannemelijk en uitvoerbaar.

Dirky

Heb ik opgezocht voor o.a. mijn kapel...

surf eens op google afbeeldingen naar "first holzschindeln" (first = nok)
je zal zien dat die nok op verschillende manieren toegelegd kan worden...

Martin Welberg

Wordern over dwars gelegd met nok sluitend gespijkert....



hopelijk is het te zien op het achterste pandje, anders kun je nog voor stalen roofcaps gaan zoals op de voorste..

Huugooke

Het is me duidelijk nu. Bedankt!