Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

nieuw lid

Gestart door Ruud, 05 februari 2012, 20:08:43 PM

Ruud

beste mensen mijn naam is Ruud ik woon in Nederland en ben al 10 jaar Z fan.Ik heb thuis een vrij grote baan met werkende bovenleiding en bij mjjn vriendin een klein baantje in de salontafel.Alles rijdt analoog en ik verwonder me elk jaar opnieuw dat dat kleine spul het na een jaar stilstand weer doet.Ik hoop op dit forum leuke tips te zien.Alvast bedankt

Frank_N

Hoi Ruud,

En Welkom op dit forum!
Je zal  zien dat er op dit forum meer Z enthoustelingen zijn, met mega input!
Groet van Frank

Gerolf

Welkom op ons forum. Vers bloed voor de Zetters, tof ! [^]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Havoc

Het begint inderdaad al een mooie groep te worden. Tijd voor een Z forumbaan?

citaat:
en ik verwonder me elk jaar opnieuw dat dat kleine spul het na een jaar stilstand weer doet.


Dat moet je nu toch eens uitleggen. Als je 2 banen hebt, waarom staat het dan telkens een jaar stil?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter

Ruud,

Alvast welkom hier en ik hoop dat je hier veel kunt opsteken !

Groeten Peter[;)]

Ludwig

Hoi Ruud, welkom op ons forum....[;)]
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Steam.N

Hallo,Ruud.  Welkom op dit forum!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

janjozef

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

depovero

Dag Ruud,

Welkom bij ons. Ja, er zijn een paar Z mannen op dit forum aanwezig.
De kwaliteit van deze banen is niet meer te onderschatten. De interesse voor deze schaal begint stilaan te groien, bij je zuiderburen [:p]
Op 17 en 18 maart is er zelfs speciaal voor deze schaal een expositie georganiseerd, in de nabijheid van Lokeren. Er is een speciale draad hiervoor onder 'Aktiviteiten - Aan,kondigingen en veslagen - Spoor Z...'
Wie weet, misschien komen wij daar in contact

Denis
Zien kijken en dromen
Oh zo klein en fijn
Voor Z moet je er zijn

Ruud

citaat:
Geplaatst door Havoc

Het begint inderdaad al een mooie groep te worden. Tijd voor een Z forumbaan?

citaat:
en ik verwonder me elk jaar opnieuw dat dat kleine spul het na een jaar stilstand weer doet.


Dat moet je nu toch eens uitleggen. Als je 2 banen hebt, waarom staat het dan telkens een jaar stil?


Ruud

zomers staat de treintjeshobby op een zeer laag pitje maar s,winters en zeker nu is het weer tijd voor groot onderhoud.Ik rij niet digitaal maar heb de baan verdeeld in 3 stroomkringen waarvan een bovenleiding.Met diverse wisselstraten kunnen de treinen wisselen van sporen.In totaal 5 loks.Ik ben geinteresseerd in de mogelijkheden van verlichting in lange rijtuigen.M v gr Ruud

Frank_N

"Ik ben geinteresseerd in de mogelijkheden van verlichting in lange rijtuigen."

Da's bij N (oudere CIWL rijtuigen)al een stevige klus, kan ik je garanderen! Al moet ik er wel bij vermelden dat ik dat zonder hak en breekwerk wil doen, en dat geeft beperkingen.

Maar als ik dan op foto's zie wat de andere Z'rs hier presteren, zou het me niet verbazen als het lukt!
Groet van Frank

mahtoska1

Hallo Ruud,
Welkom op het forum. We zijn altijd zeer blij als er een Z-ter bij komt.

citaat:
Ik ben geinteresseerd in de mogelijkheden van verlichting in lange rijtuigen.

Kijk eens op de volgende sites:
http://www.passmann.com/xt11/
http://www.z-hightech.de/

Er zijn er ongetwijfeld nog.

de mensen van Z-spoor Nederland (http://www.spoor-z.nl/) Bouwen ook verlichting in. Je kan je vragen naar hun sturen.

Al deze mensen zijn binnenkort verzameld in Altenbeken:
Zie het draadje http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=13854

Als je vragen over schaal Z hebt, zijn er hier een paar mensen die je kunnen helpen.

Beste groeten,

Pieter