Waar zijn we nu mee bezig ? Microcontrollers

Gestart door ToThePoint, 13 januari 2012, 10:27:28 AM

Gerolf

Met microcontrollers wordt alles simpel, zeggen ze  ::)  ;D



Proefopstelling voor mijn PWM-snelheid-regeling (en de communicatie met die regeling)
In totaal 8 schakelingen die met elkaar samenwerken - nog wel wat te debuggen  :-[
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Gerolf! Wil je als-je-blieft als de sodemieter onmiddellijk gaan opruimen!  ;D

Maar ik ben heel benieuwd naar wat je de laatste maanden in elkaar het geprutst met je nieuw besturingssysteem.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Ik weet het Michiel ... en ik had nochtans plaats gemaakt om deze proefopstelling op een werkblad te zetten  :-[  :-[  :-[

De "meet" is stilaan in zicht voor het besturingssysteem.
Als die snelheidsregelaars werken (en dat is nu nog niet) is dat een belangrijke horde  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PeterC

Gerolf, bedankt voor deze 'prachtige' foto.  Ik druk die groot af voor als ik weer eens gezaag krijg over mijn slordige bureau  :) :) :)

Groetjes, Peter


Steam.N

Zelfde reactie !
Ik dacht mijn eigen werkblad te zien, maar dan met andere rommel  ;D ;D ;D
Dus geen complexen :  dergelijk werkblad is een fact-of-life  ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Koen

Ik heb een werkblad vna 2m50 lang maar met dezelfde hoeveelheid aan rommel  ;D  ;D  ;D.
Gelukkig is dit in mijn garage en niet in huis want anders zou mijn echtgenote er niet met kunnen lachen.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

PeterC

Citaat van: Steam.N op 29 december 2013, 11:16:10 AM
Dus geen complexen :  dergelijk werkblad is een fact-of-life  ;D

...Maar in mijn living mag ik dat helaas niet  ;D ;D ;D

Terug on topic:

Gerolf, ik zie DSO 2090.  Die lijkt me vrij betaalbaar.  Wat zijn jou ervaringen ermee?


Groetjes, Peter


Gerolf

Citaat van: PeterC op 29 december 2013, 12:41:01 PMGerolf, ik zie DSO 2090.  Die lijkt me vrij betaalbaar.  Wat zijn jou ervaringen ermee?
Heel content van dat ding, en inderdaad niet overdreven duur  :)
Handige userinterface, voldoende gevoelig voor onze toepassingen,
en waarschijnlijk nog een hoop mogelijkheden die ik (nog) niet gebruikt heb
kort samengevat: nog geen nadelen ondervonden  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Sattrickske

Hihi, ik lijk net m'n eigen bureau te herkennen!  Ziet er bij mij net zo uit:


En voor de curieuze neuzen, dat LCD'tje is deel van m'n domotica projectje:

Het is maar een mackup voor het grootste deel, maar sommige onderdelen zoals de sliders beginnen mooi te werken.

dani

Jongens jongens, wat hebben jullie allemaal nette werkbladen :-) :-)
Ik heb telkens 2 weken tijd om er een zooitje van te maken en dan passeert de orkaan genaamd "poetsvrouw" en het buro is weer  opgeruimd.
Nu ja, wat heet opgeruimd : ze pakt alles bij elkaar en gooit het in een doos of ergens aan de kant op een hoopje.  En dan is het zoeken !!!

Kennen jullie dat gevoel van  "orde in de chaos" ?  Dat je in die ogenschijnlijke "nest" van onderdelen, wirwar van draden en stapels "brol", toch direkt vinden wat je zoekt, en als het dan opgeruimd is dan ben je ineen vanalles kwijt of vind je het pas na 30 minuten zoeken !
(LEUK DISPLAY, Patrick ! )
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

conducteur


Niets gaat boven een degelijk gedrukt boek toch? Ik heb een besteld, hopelijk z'n geld waard!http://www.elektor.nl/products/books/microcontrollers/pic-microcontrollers-nl.92178.lynkx


Het is wel niet in C, waarvan ik al een heel klein beetje ken, maar toch, ik hoop dat het mij zal vooruithelpen...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Geert

Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

conducteur

Ik hoop het toch, ik heb op internet een paar sneak previews gevonden... I²C, rs 232, ADC uitlezen...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

PeterC

Rian, goed boek!  Ik heb daaruit ook de JAL mosterd gehaald.
Bert Van Dam legt op een eenvoudige manier heel complexe zaken uit.  Hij is ook actief op het Jallib forum dus voor verdere vragen kan je daar terecht (Engelstalig forum).

Wel opletten: Bert gebruikt zijn eigen bibliotheken (te downloaden via de link in het boek) en zijn  niet altijd 100% compatibel met de Jallib bibliotheken.

De twee andere boeken heb ik ook en mag je gerust lenen.

Groetjes, Peter


conducteur

#524
Eindelijk is het boek dan toch toegekomen en direct afgehaald in de boekhandel! Ik dacht dat ze de drukpersen nog moesten instellen...
blink_a_led in JAL ondertussen al gelukt  :D
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum