Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Cardigan Bay Coastal RR

Gestart door Martin Welberg, 07 januari 2012, 04:12:09 AM

Martin Welberg

Hmmm 7 mijls laarzen...vindt dat het nogal langzaam gaat...teveel 1:1 werk  ::)

Martin Welberg

Vandaag een start gemaakt met de eerste laag groen zooi, moest effe geduld hebben nadat ik een pot lijm om donderde op het baantje, maar het begin is er. Start met een laagje WS burned grass, lijm relatief subtiel al tappend opgebracht, zie graag delen zand en grond er doorheen schijnen. Fine turf is een mooie om als mosjes onder het gras door te gaan..






Steam.N

Je gaat alweer erg snel, Martin !
Benieuwd wat groensel-wonders je hier opnieuw tentoon ga stellen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michael

Martin, jammer van de droogtijd, maar dankzij de workshop die ik van je gekregen heb, kan ik me al een beetje voorstellen hoe het er eind deze week uit zal zien. En dat wordt top.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Martin Welberg

Eind van de week kan ik niet beloven Michaël, vakantie zit er nog niet in..

TBCédric

Vakantie of niet. Het is al een knap ding.

Gebruik je nu alleen maar turf (verschillende) of ga je ook gras aanbrengen?
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Martin Welberg

Fine turf is alleen de basis laag, hierna statisch gras..

Michael

Citaat van: LS Models op 28 juli 2014, 11:50:44 AM
Vakantie of niet. Het is al een knap ding.

Gebruik je nu alleen maar turf (verschillende) of ga je ook gras aanbrengen?

Cedric, geduld is een schone zaak. Maar met een beetje geduld maakt Martin er prachtige weide veldjes, grasveldjes, etc. van.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Martin Welberg

Uch uch uch, effe het stof van een ouwe topic blazen..
Chronisch ruimtegebrek in m'n wekplaats...maar effe 2 modules van Mara Harbor op z'n bedachte plek gezet, ook maar eens rustig gaan nadenken over een achtergrond...
Tevens bezig gegaan alle groenzooi van  Nolans Wharf te jassen en te vernieuwen naar de huidige standaard..






sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Martin Welberg

Dank je !

Zo laatste bakkie in deze ruimte heeft rails en rijd, NW voorzien van een nieuwe laag grond, deels al in de eerste laag latex gejast...






Martin Welberg

Velen zullen wel denken die is maf, schilderen van je aarde. Doe het eigenlijk om alles een beetje in 1 kleur te krijgen. Wel variatie maar toch hetzelfde palet..en het maakt neit uit wat je als basislaag gebruikt, zand, steentjes of wat dan ook..
Basislaag met RAL7013 er lekker op tamponeren, gevolgd door  RAL7006 een beetje de Dave Frary way van de wet drybrush, tussendoor een laag bruinige RAL 8025 gevolgd door een laag RAL1019 om het lekker samen te laten blenden..






vyncky

het is anders wel een goede inval!

Als je de kleuren ergens opschrijft, kan je later naadloos verder bouwen zonder kleurverschil

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Martin Welberg

Ook effe opschrijven welke volgorde  ;)

jesse