Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Cardigan Bay Coastal RR

Gestart door Martin Welberg, 07 januari 2012, 04:12:09 AM

Kautenbach

hey Marty,

Druk geweest gisteravond! leuk te zien dat je je spoor lay out nog zo vaak verschuift om een optimaal resultaat te krijgen, ik bedoelde met dat uithal spoor het spoor op de bovenste foto rechts onder, of wordt dat in de toekomst een doorlopende spoorlijn? Die loods staat id veel beter zo, gaat weer mooi worden, heb je al plannen voor volgend jaar ;)

Gerolf

Die opstelling oogt inderdaad beter. Een extra spoor dat van je draaischijf gebruik maakt lijkt me ook logischer.
Die locloods wordt vast knap. Vrij grote poorten, dus veel inkijk  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Martin Welberg

Ha Wim, snap 't, de sporen lopen door naar een nog te bouwen werf van 1.85 meter. Heb wel plannen voor volgend jaar maar dan met een baantje van een ander wat ik nog moet afbouwen  ??? ;D

Gerolf, das idd veel inkijk. Veel detail toe te voegen dus  ::)

Ondanks dat ik kerst eigenlijk een k-feest vind geeft het tussen de familie bezoekjes door wel mooi de tijd om wat aan modelbouw te doen. Vandaag maar 's een zijwandje en een werkplaatsje gebouwd. Boards erop en bijna alle battens....









morgen een fijn dagje zonder familie verplichtingen  :D ;D 8)

Martin Welberg

Kon het niet laten, effe een stain met een nieuw brouwsel.....


Martin Welberg

Al spelende met treintjes, dat doe ik af en toe ook, kwam ik me toch een fout tegen in het sporenplan  ::) :-[ Treinen van de staging op shows zouden nooit en te nimmer in volle lengte de 2 sporen aan de voorzijde van de werfmodule bereiken. Maar weer 's mee aan het werk geweest, gelijk het omloopspoortje eruit gehaald (beetje nutteloos) en ben nu wel tevreden denk ik...

Oude situatie....



en de nieuwe...





Zelfs meer speelruimte gekregen om ook zonder de werfmodule te koppelen toch een kleine switching module te hebben, ben wel tevreden nu...

Martin Welberg

Ondertussen ook maar wat mock-ups voor de pandjes in de Mara Harbor area gesneden....






Steven123

Dat gaat hier als een trein vooruit  :D
Speciale manier van bouwen met die witte platen, het geeft meteen een indruk van uiteindelijke compositie.
Je hout-plank-afwerking is subliem, echt heel knap  ;)

Veel bouwplezier, we kijken mee :))
Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Martin Welberg

Thnx Steven, grijp wat ik heb liggen. En das veel van dat foamboard of architectenkarton. Snijd makkelijk en ideaal om snel wat ideeën neer te zetten...

Steam.N

Dat vliegt hier inderdaad vooruit !
De tannery heeft alweer een mooi kleurtje gekregen, en de belettering mag er ook zijn !
Met de losse hand geschilderd?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Martin Welberg

CiteerMet de losse hand geschilderd?

Hmm half, computerprintje, carbonpapier en daarna wel met de hand inkleuren...

Martin Welberg

Nog maar's wat met blokken gespeeld, hutje met een plat dak en wat kleinere schuurtjes







Nodig wat aan een achtergrond gaan doen  ::)

Martin Welberg

Na wat videos op youtube van Len Hend een Australische schilder moest ik ook 's een luchie proberen...hij laat het er zo easy uitzien..





Tijd voor wat grote potten acrylverf.....alleen nog niet zeker welke blauw te gaan gebruiken .....

Steam.N

martin, alhoewel ik er zelf nog geen kaas van gegeten heb, denk ik dat je nog wat werk aan de winkel hebt  :-\
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Citaat van: milocomarty op 29 december 2012, 00:59:07 AMalleen nog niet zeker welke blauw te gaan gebruiken .....
Zelf mengen, verschillende tinten van lichtgrijs naar diepblauw
Zo heb ik toch mijn achtergronden geverfd - maar alles kan beter, hoor  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Martin Welberg

Citaat van: Steam.N op 29 december 2012, 01:13:15 AM
martin, alhoewel ik er zelf nog geen kaas van gegeten heb, denk ik dat je nog wat werk aan de winkel hebt  :-\

;D 't Is ook maar een oefening. Maar al wel stukken beter dan m'n eersten. een tijd geleden.

Gerolf, welke tint blauw is er als basis gebruikt ??