Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Cardigan Bay Coastal RR

Gestart door Martin Welberg, 07 januari 2012, 04:12:09 AM

Steam.N

Heel mooi, Martin !
Sommige fotos komen over als een stukje schilderij !
En met die overzichtsfotos heb je mijn gedachten gelezen  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Martin Welberg

Thnx Jean !!

Ondertussen heeft de postbode me wat armer gemaakt maar wel wat nieuw materiaal laten arriveren in Cardigan. 4-4-0 OF met DCC geen sound..



en een 4-6-0 met DCC en tsunami-sound, errug grote machine, stukkie forser zelfs dan de 2-8-0...



en nog wat lopen knoeien aan de brug, NBW's van stukkies papier en een messing spijker. Probeer wat spijkers te immiteren met een stukkie bloemisten draad van 0.4 op de relingstaanders. Wel wat verf nog, denk da'k ze plat sla, bezopen timmerlieden na het pannenfeestje bij Geezers..


Gerolf

Mooie machines  8) Gaat die grootste niet buitenmaats zijn voor je lokale sfeer ?

Citaat van: milocomarty op 11 december 2012, 01:14:01 AMdenk da'k ze plat sla, bezopen timmerlieden na het pannenfeestje bij Geezers..

Dat lijkt me zeker verantwoord  :D  :D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Martin Welberg

Beetje wel Gerolf, maar vond het zo'n machtige machine. En voor 150 dollares inclusief sound kon ik 'm niet laten liggen  :-\

Kautenbach

welnee Gerolf, de omvang van die prachtige baan (echt heeel mooi Marty) wordt gewoon aangepast aan de grootste loc, dus bouwen maar!!

wanneer is ie te zien voor groot publiek?

Martin Welberg

Een aantal modules in 2014...

Martin Welberg

Met veel klantenwerk wat klaar moet voor de kerst wat minder tijd om aan de baan te knoeien. Reling rond het buitenhuisje gedaan vanavond...




Martin Welberg

Klein beetje werk gedaan aan de plaatselijke wapenwinkel..eigenaar A. Rose - GUNS - [:D]







Zo nog een pandje, wat kleine meuk en veel raampies te doen......houd me met de kerst van de straat  ;)

TBCédric

mooi gedaan! ik blijf gefacineerd meekijken
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Martin Welberg

Dank je !

Kleurentestje. Kon niet beslissen tussen een zachte gele en een licht blauwe. Daarom 's de gekleurde vierkantjes test. Uiteindelijk voor geel gekozen, maar na behandeling van de plankies met een schuurpapiertje lijkt het meer een creme witte







Misschien er maar weer 's wat geel op kwakken.... ::)


Steam.N

Wow, Martin.  Dit is wel een héél mooi plaatje!
Je hebt daarvoor natuurliuk een mooi baantje voor nodig, maar de bewerking mag er zeker zijn !
Ook vanuit Putte natuurlijk de allerbeste wensen voor 2013!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Martin Welberg

Dank je Jean !

Niet happy met de wye in die gekke hoek van m'n baan heb ik alle rail er maar uitgejankt. Bochtje wat royaler, draaischijffie erin en gelijk maar eens een mockupje van een lokloods gemaakt. Alles aangesloten en maar's een beetje spelen met treintjes. Als er de 1.85 meter haven er nog bijaankomt valt er meer dan genoeg te rangeren. Pleur het gat in de hoek wel dicht met een verwijderbaar stuk scenery en geloof da'k meer tevreden ben zo...









Let niet op de gekke draadjes die her en der nog uit de baan steken, aansluitingen van het vorig probeersel. Lokloods wordt gebouwd met de plank voor plank op een houten frame methode..

Kautenbach

is wel mooi zo, lekker showstukkie voor al je locs, is het uithaalspoor naar die beide opstelsporen niet een klein beetje kort? ik vindt de opzet wel mooi, vooral die beide sporen die in die flauwe boog liggen doen het goed zo!
geeft op tenttonstelling veel te kijken ;D ;D ;)

t'is idd wel een grote loc, zeker vergeleken met de andere, ach € 150 met geluid

Martin Welberg

Al m'n loks gaan er niet passen Wim. Enneh uithaalspoor is dat omloopje ? Ben een leek in spoorse termen  ;)

Toch de lokloods maar wat verschoven, extra spoortje moet er nog in, maar op deze wijze camoufleer je wel de ingang naar de fiddle (die er komt te staan met shows) wat meer..tevens benieuwd hoeveel tijd een houtje voor houtje bouw in beslag neemt maar 's met het front begonnen. Buitenkant...



binnenkant....