Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Cardigan Bay Coastal RR

Gestart door Martin Welberg, 07 januari 2012, 04:12:09 AM

Martin Welberg

Voor de rest van de dag bezig geweest met de uitbreiding van m'n wagon rooster, had deze karretjes eigenlijk al klaar willen hebben met OntraX, denk dat ze nu maar mee gaan naar Mechelen, reefer en een flatcar bijna klaar en een tweede reefer in de steigers...



Ook nog een probeersel wat extra detail toe te voegen, beetje een suggestie van scharnieren door er kleine stukkies 0.8mm bloemistendraad op te plakken. Grepen gebogen uit het zelfde spul maar dan 0.4mm..



Met een beetje verf erop denk ik dat het wel gaat werken...

Martin Welberg

Laatste vingeroefeningetje vandaag. Stapel zakkies in elkaar gepruts uit cheapo lucht hardende klei. Beetje verf en weathering erop, kan het er wel mee door denk ik..


Steam.N

citaat:
Geplaatst door milocomarty

... kan het er wel mee door denk ik ...

Dat is het minste wat je kan zeggen, Martin.
Knap !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Martin Welberg

Na een lange tijd weken aan boompies en een demodagje voor mede mitropanen afgelopen zaterdag..



met dit als resultaat



Had ik vandaag zin om weer eens aan de CBC te werken. Maar eens begonnen wat zakkies te schilderen



Nog niet helemaal tevreden, moet nog wat lichtere drybrushes toepassen verder met wat mockupjes snijden voor het straatje op de nieuwe modulen..








Martin Welberg

Vanavond nog maar 's wat met het handje beletterd, alle koelers van nr. 75 tot 78 en de twee forneys nr 14 en 15 nog maar 's







Hier en daar wat touchupjes met wagen en lokkleur en dan kan ik me er wel in vinden...

doomslu

We vallen in herhaling, maar toch nog maar eens zeggen dat het ons bijzonder bevalt. [;)] [:p]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Martin Welberg

Dank u Luc !!

21 september 1919 a landslide above the tunnels entering the town of Cardigan severely damaged reefer 76 and totaly wrecked caboose nr. 5. It took the management untill may 1922 to decide if they would rebuild reefer 76. Decision was made to clad up the roof with sheet iron...





Wou op het laatste 0n30ima reefertje een wat andere look. Dakkie beplakt met aluminiumtape, naden jas ik wel wat gel secondenlijm in om de lasnaden te immiteren (da kunnen die jongens van de CBC workshop nie zo goe) daarna maar een verfje erop met wat roestige aspecten, 't is tenslotte crisis

Martin Welberg

Vanavond weer eens wat aan het knoeien met de grassmaster. Koperen strippie toegevoegd die in contact staat met het metalen rooster op de dop..



Vind het een grote verbetering, je hoort de statische electriciteit gewoon knisperen als je de vezels strooit. Wel gebruik ik op dit moment een 12V DC voeding achter het ding...paar fotootjes voor het verschil. Beeldje van de module waar ik de grassen een tijd geleden heb gedaan en is opgebouwd uit een laag of 4/5..



nu een stukkie wat ik vanavond gedaan heb, een basislaag van 2mm ingedruppelt met een lijmmix en daarna begrast met diverse tintjes..





Liggen nog wat losse vezels hier en daar maar ik vindt het verschil echt verbluffend. Nu maar eens wat gaan spelen met de 12mm en de tuft platen. Ook eens kijken wat spannings variatie voor een gevolgen heeft...

Martin Welberg

Ondanks dat ik vanavond pas om 10.30 uur terug was van een montage klus kon ik het niet laten wat met de verbeterde nochstok te spelen. Maar een stukkie van de Noa's Cove modules begrast







Beetje de Karst druppeltechniek, zo uit het Ponal houtlijm potje met de snelle D2 / voorstrijkmix, nochstok eroverheen, stofzuiger op de laagste stand, keer herhalen met een ander graskleurtje, niet vergeten de stroom uit te schakelen  [xx(] Weten we gelijk waarom die dingen af fabriek niet zo zijn  [:D]

Paulogic

Dit is hier super vet in orde. Heel mooi resultaat.

En is uw haar nu ook gegrasmasterd ?? [:D][:o)]

De aanpassing voor de strooi-tesla is een goed idee... ikke ook proberen en
schoonmoeder de test laten doen... je weet nooit he [8D][}:)][:o)]
mvg,
Paul(ogic)

Martin Welberg

Dank u Paul, met de haren op m?n hoofd valt het wel mee, die zitten vastgeplakt met gel [;)] maar die op m?n armen gingen haast rechtopstaan gister [:D]

Martin Welberg

Weer een latertje vanavond maar wou toch nog effe de 12 mm vezels proberen. Lekkere gelige droge stengels met een lengte van 2ft in deze schaal..
Indruppen, nochstokken, snel stofzuigen met zo'n instelbaar ding op de laagste stand en nog een keer met een lege nochstok eroverheen...lijkt wel of de vezels weer terug in hun bakkie willen...







Erg content nu met het stokkie, morgen nog effe goed zuigen voor de laatste losse vezels...

Martin Welberg

Rustig zondagje, voetbal wedstrijdje om 14.30, 4-1 van Groningen gewonnen. Lui op de bank hangen en wat geknoei met de nochstok...







alles met de druppel techniek...

Martin Welberg

8 augustus was het 2 jaar geleden dat de eerste palen voor de CBC RR de grond ingingen....tijd vliegt...


Gerolf

Leuke foto [8D] Maar waar zitten die palen nu dan ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw