Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

Cardigan Bay Coastal RR

Gestart door Martin Welberg, 07 januari 2012, 04:12:09 AM

Martin Welberg

Lijkt me opzich een leuke uitdaging het te proberen. Zit in mijn ogen nog niet op het maximale resultaat dat haalbaar is..

Martin Welberg

Pfffffff nog steeds in de rocking business, maar bijna klaar met 3 van de 4. Alleen nog een klein stukkie waar bak 3 aan 4 komt..



Overgangen zien er zo uit..



Tevens wat werk aan rotswanden naar de tunnel gedaan, wou ze er een beetje opgeblazen en uitgehakt uit laten zien..





Denk dat ik het rotsige werk maar even laat voor wat het is en de kwast er maar weer eens bij pak [^]

Decapod

Thx voor de link en de uitleg Martin. Ga ik ook eens proberen. Ziet er organisch heel juist uit, zeker als er hier en daar nog wat groen tussen zit en het om metamorf of stollingsgesteente gaat.
Hak je of schaaf en schuur je met beitel en mes?
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Martin Welberg

Verwijder het folie als het gips nog relatief zacht is Thomas, daarna de behandeling met tandartshaakje en de staal- en koperborstel, her en der wat schaafwerk met een beitel. Je moet er denk ik even het gevoel voor krijgen wanneer je het folie moet verwijderen om "gemakkelijk" verder te kunnen werken. De Calcast 300 modelgips die ik gebruik heeft namelijk een vrij snelle hardingstijd..ach ik heb het ook moeten leren..
Wat me aanspreekt in de methode is wat Gerolf al zei de "randomness", het is iedere keer weer een beetje een verrassing hoe het onder het folie vandaan komt...

Martin Welberg

Vandaag toch maar weer rotsvast aan 't knoeien gegaan. Heb er een aantal dagen over nagedacht maar ik vond dat de wye nog wat nodig had. Heb er maar een landschappelijk element in de vorm van een klomp rotsen neer gepleurd. Met groen en een paar jonge boompjes erop werkt het ook mooi als een zichtblokering naar de tunnel toe. Omgekeerd laat het met een video karretje niet gelijk de hele in aanbouw zijnde baai zien









Bedoeling is om ook dit een beetje leisteen achtige uitstraling te geven, alsof de spoorweg maatschappij de eenvoudigste weg door een uitgeputte verlaten groeve heeft genomen.

Martin Welberg

Denk dat ik maar een ander thema neem. Lord of the Rings, presenteer ik bij deze de bijna klare scenery voor Mordors Cove  [:D]





Ok nog steeds die witte klomp, die is vandaag gegipst en gaat morgen in de basis laag verf...

Decapod

citaat:
Geplaatst door milocomarty

Denk dat ik maar een ander thema neem. Lord of the Rings, presenteer ik bij deze de bijna klare scenery voor Mordors Cove  [:D]



Wat groen licht erbij zal geen probleem zijn, maar of Preiser mannetjes met harige voeten maakt en al Ringwraiths in zijn gamma heeft, betwijfel ik toch ;-)
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Martin Welberg

citaat:
Geplaatst door Decapod

citaat:
Geplaatst door milocomarty

Denk dat ik maar een ander thema neem. Lord of the Rings, presenteer ik bij deze de bijna klare scenery voor Mordors Cove  [:D]



Wat groen licht erbij zal geen probleem zijn, maar of Preiser mannetjes met harige voeten maakt en al Ringwraiths in zijn gamma heeft, betwijfel ik toch ;-)



[:D] Wargames figuren...

Martin Welberg

Voordat ze op de RRL skyhigh gaan met wilde plannen over een steampunk baantje heb ik maar snel een paar kleurtjes aan het rotswerk gegeven. Beperkt palet met  titanium buff dark, napels geel roodachtig, mars oranje, oker en burnt umber









Misschien nog een eerste laag gras dit weekend voor een totaal ander gezicht...

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Martin Welberg

Dank U

Beetje groen, erg lelijke Noch voorjaars 2mm fibers gemengt met wat donkerder spul, eerste laag komt hierna nog een lading Polak troep overheen...










Gerolf

Mooie beelden, ze doen me denken aan een reisbestemming [:p]
Ik heb de indruk dat de kleurschakeringen van je rotsen wat teveel contrast hebben. Het kan aan de foto liggen [:I]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Kautenbach

allemagies, mooi man! [;)]

evan

Scottish Highlands[:D] met dat gras zouden de "teletubbies" er zich thuis voelen[}:)].  (Grappie heh, Ik weet dat het maar je vertrekpunt is om op verder te bouwen[;)])

Het zal een een knap geheel worden.  Die water- en kleurafzetting langs je oever-rotsen zijn knap gedaan!!!

Succes verder
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Martin Welberg

Thanx !! Dat fuckoshima gras is het ook niet voor mij, maar heb er teveel van....en zoals je weet zijn Nederlanders wat op de penningen [:D]

Heb er naar zitten kijken Gerolf, maar zie hetzelf niet helemaal. Kun je het wat verduidelijken ?