Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Diorama 1

Gestart door Michael, 24 december 2011, 12:58:39 PM

Steam.N

#15
Heel mooi, Micha?l !  Proficiat !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michael

#16
Peter en Jean bedankt voor het compliment, mijn baan daar ben ik al twee jaar mee aan het ploeteren, vorig jaar helemaal overnieuw begonnen, nu nog een paar dagen werk en dan kan ik aan het zichtbare deel beginnen, maar ik popelde om met landschapsbouw te beginnen na al dat oneindige soldeer werk en zo ben ik op dit diorama gekomen.
De begroeiing, na het inkleuren van de rotsen heb ik gebruik gemaakt van WS fine turf, de begroeiing heb ik verder met verschillende tinten foliage van WS, mijn dochter van 12 is erg kritisch naar mijn werk en vond het niet kleurrijk genoeg, ik had nog fijn strooi materiaal (merkloos) in felle kleuren, met wat spuitlijm en dan verschillende kleurtjes en voilà de bloemen zitten in de struiken.
Hieronder nog een paar foto's van de huidige stand van zaken, paaltjes staan (om de paaltjes wat hoger gras) koeien in het weiland, voor de koeien vlaaien wacht ik nog op inspiratie of advies hier.


Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Michiel

#17
Michael,

dat ziet er verdraaid goed uit! [:p] Bijn alles zit echt goed: begroei?ng, kleuren, verwering, de kleine constructies (hekje, spoorbed,...), vorm en indeling. Bijna, want persoonlijk vind ik dat er met de structuur van de rotsen nog iets niet helemaal goed zit. Het komt niet echt en "natuurlijk" over. Maar nogmaals, voor de rest is dit een op en top gelukt experiment. Knap resultaat!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michael

#18
Michiel een eerste experiment, 't zou niet goed zijn als alles perfect is, rotsen een eerste poging zo uit het losse handje, alle kritiek is welkom, want op een gegeven moment heb je het zo vaak gezien dat je zelf de "fouten" niet ziet, over rotsen maken is hier al veel geschreven maar het blijft lastig om te maken, met het kleuren ben ik wat vergeten, maar toen zat er al groen op dus te laat om dat te herstellen, volgende keer beter. Maar bij mijn streven hoop ik dat de lat goed hoog ligt en ik ben nog lang niet klaar met dit diorama.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

swarol

#19
ik vind het een mooi geheel en natuurlijk,

de natuur is ook niet perfect,

enkel...dit is geen kritiek maar een algemene opmerking,

de meeste dieren voor modelbouw geven een plastiekachtig uiterlijk.

vind dat de fabrikanten daar is meer werk van zouden moeten maken, door wat meer detail op de pels enz

(voor de prijs dat ze vragen mag dat wel)

waardoor ze wat levendiger gaan lijken [;)]

ook eens proberen aan de beide zijde (voorkant) een groter object te plaatsen, vb een boom...struikgewas enz

dan krijg je een perspectief en wordt het oog ergens naar toegetrokken.... zonder heeft het oog vrij spel en dwaald rond.
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Michael

#20
Swa, lees nog even het hele draadje, dan kom je mijn to do lijstje nog tegen, bomen komen er zeker maar dan even geduld want ik ben niet snel tevreden en eerst even tijd maken om met bomen te experimenteren.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

mdvholland

#21
Ha Michael,

Fraai werk! Ik zie dat het seminarie in Dronten al ??n afstudeerder heeft [:D]

Ben benieuwd naar de je verdere invulling. Weiland op de voorgrond vind ik leuk alternatief voor het water.

Suggestie: de giertank achter de trekker oogt wel erg plastic groen, weatheren? NB ik vind de loco hier heel goed uitkomen!

groet,
Matthijs

Michael

#22
Matthijs, bedankt afstuderen is nog te hoog gegrepen, misschien een tussentijdse overhoring. De tractor en aanhanger komen zo uit de verpakking die moet nog een behandeling ondergaan. Maar ik wil me eerst richting op het diorama zelf, dit weekend wil ik starten met het maken van bomen en zoals velen hebben ondervonden geen simpele opdracht, dus verwacht niet dat er mandag een boom op staat. Maar ik zal mijn beginners pogingen wel hier laten zien.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

doomslu

#23
Liggen/staan de koeien niet langs de verkeerde kant van de afsluiting? [:I]

Mooie sfeer trouwens! Die bomen, daar zijn we ook gerust in. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michael

#24
Luc bedankt voor het vertrouwen, maar voorlopig komen er nog geen bomen, de hele middag op stap geweest maar niks kunnen vinden geen decotwister, geen scotchbrite / 3M, het enige wat ik kon scoren was een spuitbus matte zwarte verf.
Maar wat ik ook vond zijn prachtige kruinen van bomen helemaal kaal, daar ga ik morgen foto's van maken want zoals gewoonlijk lag het foto toestel thuis[:(][:(][:(]
De spullen ga ik via internet bestellen rest mij dit weekend nog het napluizen van een aantal oude nrs van MSM.

De koeien staan aan de goed kant wordt later nog duidelijker als de drinkplek in de beek is gemaakt.[:D]
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

eddy

#25
Dag Michael,
mischien enkele tips ivm de koeien.Dit zijn kudde dieren,dus vindt men ze in een weide op een hoopje.Voor een koevla,gewoon een donkerbruine vlek maken met dikke verf,als een koe zo iets achterlaat staat de staart altijd rechtop,dus van zo een plastiek diertje de staart verwarmen en omhoog plooien,en de vla er onder droppen.Waar de koeien gaan drinken is het altijd drassig van het morsen met hun water,dus daar geen gras.
hopelijk heb je er iets aan.

groeten eddy

doomslu

#26
Den Eddy weet duidelijk alles van koeien! [:D]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

swarol

#27
citaat:
Geplaatst door nmbsverzamelaar

Swa, lees nog even het hele draadje, dan kom je mijn to do lijstje nog tegen, bomen komen er zeker maar dan even geduld want ik ben niet snel tevreden en eerst even tijd maken om met bomen te experimenteren.


was weer te snel men sorry [:I][:D]....
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Michael

#28
@Eddy bedankt voor de koeien wijsheden.
citaat:
Waar de koeien gaan drinken is het altijd drassig van het morsen met hun water,dus daar geen gras.

Ik heb zelf ongeveer 20 jaar in de Ardennen doorgebracht en vaak weilanden gezien die grensden aan de Ourthe, de prikkeldraad werd dan tot aan de rand van het water gezet, dan was er een meter of 10 vrij spel naar het water en dan begon de prikkel draad weer.
Ter hoogte van die opening was het altijd een modderpoel, helaas heb ik daar geen foto van, dat wil ik nabootsen op het diorama.
@Swa geen probleem
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

swarol

#29
zoiets nmbsverzamelaar

Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa