Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Lauscha

Gestart door evan, 02 december 2011, 19:38:53 PM

Metpetergaathetbeter

#90
Geplaatst door Paulogic[/i]
Evan,

Mijn moeder zaliger zei altijd : "het kon altijd erger zijn."

Wees al gelukkig dat je enkel last hebt van een spastische colon.
Stel u voor dat je last zou gehad hebben van een spastische colSon. [:o)][:D]

Ja, Evan,

Geplaagd zijn en het Paulogic-syndroon hebben, je moet het maar tegenkomen ![}:)]

Nu even alle gekheid op een stokje, hopelijk binnenkort weer de oude en hopelijk spelen de ongemakken je niet teveel(of liever geen) parten in je leven en de hobby ! Alvast een spoedig herstel ! Als je gezond bent weet je niet hoeveel geluk je hebt (en spijtig genoeg ervaar je dat maar als het iets meer tegenzit of je ziek bent !)

Groeten Peter[;)]


evan

#91
Hoi Heren,

Hier weer een kleine update.
Niet bijzonder veel, maar wel iets...

Tussen de keermuren en de achterwand is op de kleine maar aanwezige plek de basis voor wat vegetatie aangebracht.  De bedoeling is wel dat er struiken en jong bomengeweld op geplant worden.





De bovenleiding... duur is niet altijd goed...
De bovenleiding is afkomstig van het merk "Wunder".  Het is behoorlijk prijzig en dan zou het correct moeten zijn, maar er zat 1,3cm verschil in hoogte tussen onderlinge constructies naar de rijdraad toe.  De mogelijkheid om dit af te regelen is niet toereikend genoeg dus was een andere manier nodig.

Ik heb uit geschuurd en geschilderd MDF extra betonnen sokkels gemaakt.  De palen die te laag waren tov de andere, komen er op te staan.  Hier heeft de "burgerlijke bouwkunde" dus een handje toegestoken.


De palen staan nog los en dienen nog bewerkt te worden qua kleur en uitrusting.

Zo begint Lauscha er uit te zien qua rechter module:




Zaterdag ga en kan ik er wat aan door werken.  Patrick komt ook even langs om de muren in te kleuren.  Dat neemt hij voor zijn rekening omdat hij er goed in is en het is fijn om er samen aan te werken.

Daarna en tijdens ga ik de leuning aanbrengen en het perron starten op de linker module.
Het seinhuis gaat afneembaar blijven en zal over de scheiding van de 2 modules komen te staan ter camouflage en dan staat het knal in het midden van de belangstelling. (Geen druk hoor Dirky[:D])

Nog wat plaatjes met het nieuwe beest:






De fotos zijn nog steeds met het kleine zaktoestel daar ik mn grote camera nog niet terug heb opgepikt.

Bedankt voor de interesse in het project en tot de volgende update.

Evan[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Jonathan

#92
zo mooi

doomslu

#93
Echt een lelijke trein in een mooi landschap! [:D]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Ernst Jorissen

#94
Hallo Evan.

Als eerste wens ik je van harte beterschap.
Maar ook de bouw van dit prachtige stuk is zeer mooi.
Ga zo door.
Wil een keer met je afpreken als dat gaat.
Laat maar iets weten.
Maar zorg maar eerst dat je weer beter word.

Groeten Ernst.
Ernst Jorissen
Spoor 1 MBSNederland

Steam.N

#95
citaat:
Geplaatst door doomslu

Echt een lelijke trein in een mooi landschap! [:D]


[:D][:D][:D]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

ratje

#96
mmmm mooie loc Evan [:D]
trial and error, learning and fun
http://users.skynet.be/mijnmodelspoor

evan

#97
citaat:
Geplaatst door Ernst Jorissen

Hallo Evan.


Wil een keer met je afpreken als dat gaat.
Laat maar iets weten.
Maar zorg maar eerst dat je weer beter word.

Groeten Ernst.




Bedankt Ernst en we spreken zeker af...


Voor de trouwe lezers van het draadje[;)] : Nen update!

Deze morgen is Patrick weer zijn kruiswoordpuzzel komen invullen[:D]
Hiermee bedoel ik dus de stenen inkleuren.



Ondertussen begon ik met het opbouwen van het perron.

Frame in multiplex


Perronboord in sp? van 3mm triplex die om de 3cm is ingezaagd.


Kitbash met POLA materiaal.

Patrick is reeds goed opgeschoten.


Etenstijd...
En dan alleen verder werken...

Zwarte wash en erna zeer lichte drybrusch:


Het voorlopige resultaat is een feit.






Een overzichtje:




En nu rustig verder werken[:)]

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

#98
Opnieuw het fantastische Evan niveau !  [:p][:p][:p]
Knap, Evan.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Martin Welberg

#99
Een modern woord VET

evan

#100
Hey Thanks[;)]

Hier het vervolg.

Het was me wel een monikkenwerkje...

Het perron van gips voorzien en dan inkrassen[8)]


Het wordt een natuurstenen vloer die we ook typisch gaan inkleuren.


Enige resultaten in een basiskleur/ Primer:




Overzichtje:




Twee bogen zijn ook voorzien door baksteen ipv natuursteen en een toekomstige houten poort.  Kwestie van wat extra detail...[:)]
Het idee komt van forumlid "Prulleman"

Dat gaat wat worden[:p]


Tot morgen[;)]

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Martin Welberg

#101
Mooi wark !!! ijne duitse duimstok ook  [:D][8D]

Michael

#102
Evan je blijft ons verwennen, ziet er mooi uit, maar net met als het muurtje als je weet hoeveel werk daarin zit, amai.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Kees-Jan

#103
Mooi heren. Maar waarom gips? Ben bezig met floormate van nog geen 3mm dik en dit is ook bijzonder goed te bewerken en te voorzien van een steen motief. Bijkomend voordeel vind ik dat het veel minder kwetsbaar is en lichter.

Succes verder

Kees-Jan

Michiel

#104
Prachtig! Ook het kraswerk van de perrontegels. Dat ziet er erg goed uit. Het perron is wel erg hoog voor het tijdperk dat je lijkt uit te beelden. Eerder iets voor HST of zo, maar voor de rest, schitterend. Een lust voor het oog... nu al!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)