Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Lauscha

Gestart door evan, 02 december 2011, 19:38:53 PM

evan

#270
Hoi Dirk,

Bedankt voor het mooie filmpje!  Ik ben er heel blij mee! :D

Rian en Peter,

Bedankt voor het compliment ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

D_Loc

Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

TBCédric

Het is inderdaad een heel mooi filmpje/baan!!!! Spijtig dat ik het in het echt niet gezien heb  :(  :'(  net als andere projecten van de andere  forumleden.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

evan

Goede middag,

Zoals in m'n draadje Hivercoup  reeds vermeld, neem ik de draad van Lauscha weer op.

Wel het mag bijna letterlijk gesteld worden wat betreft "de draad weer op nemen".  Gisteren bleef ik met mijn horloge in een nogal enthousiaste beweging aan de bovenleiding hangen.



Hier is dus werk aan de winkel :-\

Eens dit hersteld wordt het baantje wat opgefrist en komt er een "view block" rechts naar de schaduwbak.

Deze bak kan enkel pas op tentoonstellingen geplaatst worden en hier thuis is de bovenleiding verankerd aan een plankje.

Geen zicht eigenlijk en dus ook werk aan de winkel.



Er komt een deel met betonnen en natuurstenen tunnel ingang en galerij.

Tot kort dus ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

TBCédric

Dat zal een leuk extraatje worden! Wel spijtig van die bovenleiding. ;)
Succes!
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

evan

Goede middag,

De tunnelportalen zijn gebouwd en geplaatst op de baan.  Ze zijn opgebouwd uit hardschuimplaat en sculptamold.
Vandaag heb ik dan ook eerst de bovenleiding hersteld en zelfs een deel vervangen. Nu rest er enkel nog afwerking.

De voorkant van de baan krijgt een nieuw likje verf nadat er aan de tunnelportalen een mdf frontje is toegevoegd.  Er is namelijk nog een stuk hardschuimplaat zichtbaar. (zie foto's)

Daarna gaat de stofzuiger er over en krijgt de begroeiing nog een opfrissing en update.  Rondom de tunnelportalen moet ook groen en struikgewas komen, maar eerst was de bovenleiding van groter belang.

Hierbij enkele fotootjes van de stand van zaken... :)

De bovenleiding is terug in orde:



Een likje verf hier en daar zal het afwerken...


Overzichtje van de portalen.  Vergelijk gerust ns met een foto van m'n vorige post.



Detail van het rots- en muurwerk:







Er is wel een verschil te merken tussen de oorspronkelijke gipsmuren en de zelf gescalpeerde muren...

Het effect van de spiegel onder de brug doet het ook nog steeds :)



Nog een paar loodjes en dan op naar Dortmund :)

groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

Evan op zijn best ...
Zowel de modelbouw als de foto's !!!

Erg erg mooi  :P :P :P
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Herwig

@ Evan,

Is nog   affer   , meer àf, dus nog mooier met de extra tunneltoegangen & verse rotsen ;
En toch weer op reis naar D-Dortmund ? Zie dat je voldoende rust inlast, niet ?

[  en wàt werd er  gescalpeerd?  Op uw Canadees baantje verwachten we misschien wel Indianen, maar in Lauscha of all places? ]



evan

Merci Herwig,

Oesje moest zijn: "Gesculpteerd" in plaats van gescalpeerd.

M'n Mac doet autocorrectie en soms heb ik het niet gezien... ::)

Dortmund lag al lang vast en met m'n vrienden Erik en Patrick samen is dat best wel rust  :)   Ik kijk er naar uit!  :)

Groetjes ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Herwig

Succes in Dortmund:  een deugddoende presentatie met een geïnteresseerd publiek toegewenst.
[ en dus  niet  in uw   "schulp"   kruipen, aub ]

vyncky

Knap Evan,

Véél plezier in Dortmund.

En véél gapende gezichtjes gewenst ! :P

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

OMC

De draad terug opgenomen .. goed om te zien dat je er opnieuw aan bent begonnen Evan  :)
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

krisds

Echt wel een heel mooie baan, de spiegeltruuk had me ook deze keer weer beet, mijn frank viel pas bij het lezen van het bovenschrift bij de foto. Met bovenleiding heb ik normaal niets, omdat het vaak te grof is, maar dit is echt wel mooi.

evan

Herwig, John, Yannick en Kris,  Bedankt!

Alles is ingepakt en klaar voor vertrek naar Dortmund.  De bovenleiding is ondertussen terug in orde qua kleur en te Dortmund wordt er nog groen rond de tunnel gezet.

Ik zal ginds nog wat foto's maken want de baan komt niet meer terug naar thuis.  Lauscha krijgt een nieuwe bestemming bij Patrick (PAJ) thuis.  Dat wil dus zeggen dat ik weer plaats zal hebben voor iets nieuws 8)

Groetjes,

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.