Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Loupe-lamp

Gestart door jakke, 23 november 2011, 09:49:41 AM

jakke

Hallo ,
tot hiertoe heeft het zoeken naar een winkel die loupe-lampen in het assortiment heeft niks opgeleverd.Nader bepaald : een vergrootglas met aangebouwde verlichting op een staander a la bureaulamp .
Ik had graag de lampen in de winkel geprobeerd.
Daarom zijn aankopen via het internet uitgesloten.
Ook beurzen laat ik liever niet in aanmerking komen.

Heeft iemand een winkelsuggestie ?
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

Paulogic

Ik heb er eentje gekocht in de lokale modelbouwshop. Maar ik kom er wel vaker tegen hoor.
Voorbeeld bij Schleipper, Lucas Art (LeSaffre), hobbyshop voor knutsellaars (ben naam vergeten... pipo's of zo)

Mijn versie is zo'n ronde uitvoering met rondom licht en klepje om de grote lens
af te dichten. Staat op de gebruikelijk 'bureaulampvoet met veren'.

Ik zie dat jij 'Thuis' woont... ik ook, anders mag je ze eens komen bekijken hoor en proberen.
Ik heb ze enkel uit de doos gehaald en eens getest en nooooit gebruikt. Ik werk toch liever
zonder en wil je ze wel verkopen aan een redelijke prijs.[:)]
mvg,
Paul(ogic)

Gerolf

Ik heb er twee: Al jaren eentje met lamp naast de lens - niet slecht, maar ook niet zo goed [:I]
en recent via Conrad eentje van Toolcraft aangeschaft, met een TL rond de lens: v??l beter [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

jakke

Oei ,
vergeten te schrijven ,
liefst in een redelijke straal rond Antwerpen ...
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

marc goovaerts

Als je ?cht geluk hebt: ik heb de mijne in een kringloopwinkel gevonden voor zes euro. Wel met de lamp naast de lens.


stoomloc

Hallo Jakke,

Ik heb me op de beurs van Genk een vergrootglas met lamp gekocht. Het is wel een type dat je moet vastvijzen aan bureau of werktafel. Ben er tevreden van, maar ik weet wel niet meer de winkelnaam. [:I]Ik zal het wel opzoeken en volgende week laten weten.

De vrouw, die me dit vergrootglas heeft verkocht, zei me wel om op te letten ivm de sterkte van de lens. Ik heb er op de stand een paar vergeleken. Inderdaad je moet opletten of je koopt een vergrootglas die veel te sterk is en waar je waarschijnlijk dan hoofdpijn van krijgt. [V]

Wim

just4fun

citaat:
Geplaatst door jakke

... een redelijke straal rond Antwerpen ...


Dan weet ik dat in Lucas Creative op de Boomsesteenweg te Aartselaar er een hele hoop verschillende heeft staan. Er is ook een vestiging in de Paleisstraat, die heeft dat vast ook staan.
Maar waarschijnlijk vindt ge d'r ook bij Schleiper (het adres ontglipt me, maar dicht in de buurt van Belgi?lie/stadspark, als ik me niet vergis) en in de buurt van de Sint-Lukas-hogeschool zijn ook winkels met teken- en knutselbenodigdheden, die dat vast in hun gamma hebben.
Paul

Dirky

VELLEMAN is invoerder van een groot aantal types. Via die website vind je wel dealers waar je een kijkje kan nemen

Peter

Heb mijn loep (20 cm doormeter) met twee TL lampen gevonden in de kringloopwinkel voor 35 euro. Was als nieuw en word vastgeklemt via een schroefklem (sergant)op je tafel of werkbank. Voor mij ideaal om fijn werk mee te doen.
Met vriendelijke groeten
Peter

Steam.N

Artobi in St.Katelijne Waver heeft ze.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Thommy

zoek eens in het assortiment van naai-benodigdheden. Ik weet dat het daarin bestaat, m'n grootmoeder heeft namelijk zoeen en ze komt uit die branche

Greetz

Thommy

Johnnytrein

Komt jouw grootmoeder uit die branche ?[:)]
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

jakke


Iedereen bedankt voor de suggesties .
Ik zal alle adressen langs gaan tot ik het gezochte vind .
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

Thommy

citaat:
Geplaatst door Johnnytrein

Komt jouw grootmoeder uit die branche ?[:)]



heeft een winkeltje met stoffen/ritsen/naalden ed. En ze doet voor sommige mensen herstelwerken. En ik weet dat ze zo'n loupe heeft van 1 van haar leveranciers.

daarmee, het is niet enkel in modelbouw dat we zo fijn werken
Greetz

Thommy