Haventje in de vallei

Gestart door evan, 23 oktober 2011, 14:48:06 PM

Jurgen

#30
Hoe ik ook kijk en lees, ik zie de vooruitgang niet tegenover de vorige reeks foto's. [xx(]

Zal wel aan mij liggen hoor. Het blijft in ieder geval een plaatje om naar te kijken.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

evan

#31
citaat:
Geplaatst door Jurgen

Hoe ik ook kijk en lees, ik zie de vooruitgang niet tegenover de vorige reeks foto's. [xx(]





Geschilderde Achtergrond, 150 bomen, perrons afgeschilderd, begroeiing bijgeplaatst, stationsplein kasseien gelegd, etc...

[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

#32
Hoi,

Er is deze week nog ns een dagje vrij geweest voor te knutselen aan het valleibaatje[:)]
Het was al geleden van April... de tijd gaat echt wel snel voorbij[B)]

Het betreft de 6e bouwdag:

-De 2.5m lange(rots-) overgang tussen de twee verdiepen is aangebracht.  Dit wil zeggen tussen het kopstation en het lager gelegen paradebaanvak.
-De scenery rond het stationsplein is aangebracht en is nog niet af, maar het schept al wat sfeer.
-Het tweesporig paradebaanvak is voorzien van ballast, maar dient nog door middel van de airbrush gekleurd te worden.  Vermits er oudere rocoline rails met bedding reeds op de baan lagen is er gekozen deze te laten en met ballast aan te werken.  Na het kleuren zal het er best aanvaardbaar uit zien.
-Het bos blijft ook groeien...

Wat sfeerplaatjes:

Een detailfoto van de wijze van landschapsbouw...


Styrodur onderbouw - Opvulling door luchtige krantenpapierproppen - overtrokken met gipsverband - scenery met sculptamold - landschapsmateriaal

Rotsformaties uit sculptamold...


Bomen, bomen en nog ns bomen...


Bescheiden villa in de verte...


Een reizigerstrein was eerder toegekomen...


De rangeerdienst sleept de stam af...




Zicht op het station...

Onderaan in beeld zien we het nog te schilderen paradebaanvak.

Zicht op de baan vanaf het center... een achtergrond gaat het nog beter maken...


Een  fictief station in de  Ardennen...






Het stationspleintje...


Nog ns een overzichtje van 6 dagen knutselplezier...


Tot later[;)]



Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

#33
Ah, Evan !
Inderdaad een hele tijd geleden dat je hieraan gesleuteld hebt.
Alweer erg de moeite !  Mooi.
Het blijft steeds verbazen hoe snel je werkt !
En dat telkens met de gekende kwaliteit !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

OMC

#34
Wow, daar zijn al de nodige uren werk ingekropen denk ik! [:0] Blijft verbazingwekkend hoe dat allemaal zo realistisch kan nagemaakt worden, knap werk Evan!
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Martin Welberg

#35
Zo Evan als die boompies zelf gedraaid...........aardige klus [;)]

evan

#36
citaat:
Geplaatst door milocomarty

Zo Evan als die boompies zelf gedraaid...........aardige klus [;)]



Dat laat ik over aan Eddy van Anita decor[:I]

@OMC  Thanks[;)]  Die vele uurtjes zijn wel leuke uurtjes.
@Steam N  Bedankt voor de erkenning[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Martin Welberg

#37
citaat:
Dat laat ik over aan Eddy van Anita decor


Vandaar dat ie tijd te kort komt om voor anderen boompies te maken [:D]

evan

Goede avond,

Het is weer lang geleden dat er hier nog een update geweest is.

Het vallei-baantje is nog 'ns onder handen genomen. 
-Het parade baanvak heeft inkleding gekregen.
-De grote bergformatie is verder afgewerkt
-De aanzet voor het rangeerstation/haven is gezet en staat op het eerstvolgende agendapunt.

Enjoy the pictures ;)

Twee overzichtfotootjes met zicht op het toekomstige rangeerterrein:




Sfeerbeeldjes vanuit de "Ardennen":

















Groetjes en wat dit project betreft:  Tot volgend jaar ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

Alweer mooie fotos van een mooi project !   ;)
Steeds een groot plezier om die te bekijken !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

Hoi,

Nog een kleine update...

Ondertussen is er aan het rangeerterrein gewerkt en aan het landschap op de achtergrond is er ook verder gewerkt.

Op de voorgrond komt dus een kleine aanlegkade voor binnescheepvaart met mogelijkheid van overslag met het spoor.
Van TRIX komt er een kraan in verwerkt waarvan de bodemplaat eerst diende worden te ontleed.
Het water langs de kade is ook verre van af , maar dat is voor later wanneer het rangeerterrein vorm krijgt.

Enkele foto's  die ik uit de hand heb genomen voordat m'n toestel een ongelukkige fatale duikel maakte. :-[
Gelukkig is hij te herstellen bij de fabrikant :o







De rangeersporen op de voorgrond lopen dood, maar de 3 op de achtergrond lopen door in een 3 sporige bundel.  Rechts van de bundel lopen nog ns 2 sporen dien dienen als Vertrek en aankomstspoor.

De bundel en aankomstsporen zijn toch telkens een 4 meter dus er zullen fraaie treinen mogen bollen en rangeren.

Dit was het voorlopig... ;)

Tot binnenkort

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Gerolf

Weeral mooie foto's, Evan. Hopelijk komt het goed met je toestel  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Martin Welberg

Hopelijk kom da goed met deine Nikon, zou jammer zijn zulke plaatkes te moeten missen..

Steam.N

Citaat van: Gerolf op 06 januari 2013, 16:02:23 PM
Weeral mooie foto's, Evan. Hopelijk komt het goed met je toestel  ;)
Same here !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

ERVIN

Pfff zulk een mooie scenery en baan , om dit bij mij zo ook te krijgen gaat mij nooit lukken , top absolute TOP!!!