Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Schwarzwaldhof

Gestart door Peter, 21 oktober 2011, 13:49:29 PM

OlivierV

't Begint er inderdaad verdacht veel op te lijken!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Morgen is het D-day ::)
Dan doen we verder aan de buitenmuren, namelijk het aanbrengen van de "wandputz" oftewel de Creppin. Op dit gebouw is bij het grote voorbeeld (zoals al eens aangehaald) vrij fijne creppin gebruikt.
Na verschillende testjes is voor mij de ideale mix: Satijnwit (nr. 130) van Humbrol als basis. Daarna vrij snel met een fijn teezeefje er Fijn talkpoeder ( Talc de Venise extra fin van Qualiphar)
Lichtjes inborstelen met een zacht penseel en laten drogen. Na 24 uur het teveel aan talk er afschudden of zelfs llichtjes borstelen met een zacht penseel. Kontroleren op eventuele foutjes en eventueel die herstellen. Daarna (in mijn geval) een laag Tamiya mat wit erover schilderen, en laten drogen.  En klaar is ...
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

De wandputz is aangebracht en staat verder te drogen. Morgen dan de laag witte verf
Foto's volgen later
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#64
Hierbij de beloofde foto's.

Wat een smeerboel (eigenlijk zou stofboel en betere omschrijving zijn.
Straks de eerste mat witte verflaag. Morgen gevolged door de eindlaag (beide lagen uiteraard met verdunde mat witte Tamiya verf.

DSCN0713-2 by Peter Verlooy, auf Flickr

DSCN0714-2 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

railrunner

Mooi en imposant gebouw.  Goed bezig, Peter!  Ben benieuwd naar het vervolg.

Ga je dit huisje op uw baantje plaatsen?  'T zal er zeker niet misstaan!

Peter

#66
Het dak heeft zijn eerste kleur gehad. Vervuilen, het kloktorentje en de schouwen, komen later.
PS: het dak ligt er slechts los op

DSCN0716-2 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steven123

Goed bezig Peter, het ziet er al goed uit  ;)
Weer een mooie blikvanger voor op uw baan.

Groeten & Succes
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Kautenbach

wah, goed bezig Peter! ziet er strak uit, benieuwd naar zn omgeving! wordt een mooie blikvanger, ga je jezelf nog een plekjeop t bankje geven?

Peter

Citeerga je jezelf nog een plekjeop t bankje geven?
Niet op het bankje, maar wel op het terras, samen met de echtgenote. Zij met haar haak of breiwerk en ik met een boek (MSM?)
Wel word een gedeelte van het interieur nagebouwd.

Momenteel ben ik begonnen een een langdurig en secuur werkje: de ramen/deuren en de beglazing (sommige helemaal open, soms een klapraam enz.)
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

jacques timmermans

Knap gedaan Peter!

Zo zie je maar hoe imposant gebouwen op een juiste schaalgrootte zijn. Dit gaat nog meer opvallen als je het gebouw op een modelbaan tussen of in de directe nabijheid van andere gebouwen, welke door de gekende firma´s op de markt gebracht worden.

Jacques Timmermans


PeterC

Citaat van: jacques timmermans op 11 maart 2013, 20:02:46 PM
...Zo zie je maar hoe imposant gebouwen op een juiste schaalgrootte zijn...

Als je kijkt naar de centimeterkes op je snijmat...  ...Imposant!

Knap werk!  Ik zou er ook wel een weekje boekjes willen lezen  :)

Groetjes, Peter