bijlange nog niet werkloos ( Melle station en omgeving )

Gestart door Chrisrail, 17 oktober 2011, 17:48:02 PM

OlivierV

Dan komt ge uit uwen nest kijkt ge eens op't forum rond en heb je ineens het gevoel dat je op de trein van/naar Gent zit.

(ik ben wel al enkele uren wakker, maar vond dat een beter manier om het uit te drukken wat ik gaarne wou zeggen).

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

evan

Chris,

Knap resultaat to nu toe en inderdaad eigentijds.

Olivier,  Goede morgen! ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

Zeer mooi uitgewerkt !
Goed gevonden.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Chrisrail

#78
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Chrisrail

#79
.

http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

doomslu

Dit wordt ook heel erg mooi. Ik voel het.  ;)

Helaas kan ik niet helpen met jouw vragen...  :(
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mnieuwlaet

kit nord heeft nokpannen in stukjes van rond de 10 cm dacht ik. Ik heb er laatst op de beurs in Genk aangekocht.
Trouwens prachtig project, moet goed uitgedacht en gepland zijn en vooral de uitvoering... wonderschoon en tis nog nie geschildert.

erik de noorman

Hoi,

Ik maak mijn nokstrips uit aluminium. Snijd een strip van gewenste  lengte uit aluminiumplaat. Voor nokleien  de strip over de lengte (netjes in het midden van de breedte) in een bepaalde hoek plooien met hulp van een metalen meetlat. Terug een beetje plat duwen. Vervolgens om de zoveel mm. (zoals je verkiest) met een scherp punt (hoe harder je drukt hoe sterker de aftekening)een inkeping maken. Terug in de gewenste hoek plooien en de kleur geven die je wil.
Voor dakpannokken de strip niet plooien. De inkepingen maken en achteraf rond een rondprofiel de strip over de lengte de gewenste rondvorm geven.





Andere methode (omslachtiger) een strip uit tekenpapier snijden (naar wens). Van afplaktape eveneens een strip snijden die 1 mm. breder is als de papierstrip. Uit de strip van de plakband individuele stukjes snijden. De uitgesneden stukjes laten overlappen./URL]



Erik.

Steam.N

Erik,  je hebt wel prachtige nokpannen gemaakt !
Die techniek met aluminiumplaat moet ik toch eens proberen (maar zo'n chinees-blik is waarschijnlijk te dik voor N).
Mooi !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

erik de noorman

Integendeel dat is pas op schaal (0,000000000001 mm. ongeveer). ;)

Erik.

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Chrisrail

#86
.


http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

TBCédric

Knap gedaan die zelfbouw ondanks het nog niet af is. Hopelijk heb je rap je nodige materiaal zodat we verder kunnen snoepen. ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Gerolf

2 interessante gebouwen, Chris  8)
Succes met de verdere stappen !
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Ziet er weer al prachtig uit..
Toch een vraagje waarom heb je niet ineens plasticard met baksteenmotief genomen. (of is dit niet zichtbaar op de foto's.)
Zowel David (Goover) als Paul (Ctraxxs) hebben prachtige baksteen platen (in Plasticard alsook in MDF)
Met vriendelijke groeten
Peter