Vooral het laatste wat je schrijft kan ik me in vinden, ik denk tegenwoordig nog wel eerst na voor ik een kritische noot geef, aangezien je dan meermaals aangevallen wordt door de personen die "meedoen veel belangrijker dan resultaat halen" hoog in het vaandel hebben staan.
Het Off Topic valt wel mee volgens mij, en ik bezondig er me wel eens aan, maar je moet bedenken, hoe ouder een forum, hoe meer bekende van elkaar, die elkaar ook persoonlijk oged kennen, hoe meer oude jongens krentebrood het wordt.
Bv ala ik en Evan los kunnen gaan ziet een buitenstaander dat als veel off topic gebrabbel, alleen insiders weten waar het over gaat, en ik snap dat dat vervelend kan zijn, maar lijkt me onvermijdbaar. sterker, je moet dat niet eens willen dat het vermijdbaar wordt.
ook als "de oude garde met veel kennis" hier veel komt, die doen dat meer om andere te helpen dan nog wat op te steken.
Jaag je deze mensne met kennis weg omdat ze soms iets te kritisch zijn, dan heb je over een paar jaar alleen nog maar een off topic en ohhh en ahhh forum, want alle kennis is afgehaakt.
Maar de sfeer lijkt mijn persoonlijk prima hier te zijn, al vergeet ik wel eens dat ik me op een forum begeef met een min of meer toch iets andere cultuur, en vergeet ik me na al die jaren af en toe nog steeds aan te passen, want ik zal me altijd te gast hier blijven voelen, maar daar is niks mis mee.
Asl ik met deen of geen echt off topic wil gaan , dan bel ik diegene wel op, net zo makkelijk [

]
Als er af en toe iets beter gereageerd wordt door sommige goed bedoelde opbouwende kritieken is het toch een topforum ??